NUMER 03/2018
NUMER 03/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Taki był rok 2017
szukaj
Śledź nas:

Jakie stawki na przyszły rok?

| inf. prasowa 11.09.2017 13

Jakie stawki na przyszły rok?
"Eurosprinter" Chengdu-Tilburg-Rotterdam-Express Fot. KOLEJ77, SM42.pl
Część zarządców infrastruktury w rozkładzie jazdy 2017/2018 pozostaje przy cennikach dostępu z tego roku. Takie informacje przekazali do Urzędu Transportu Kolejowego. Prezes UTK odmówił wcześniej zatwierdzenia przedłożonych cenników, ponieważ uznał, że projekty cenników były niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa.
W lipcu prezes Urzędu Transportu Kolejowego wydał 8 decyzji odmawiających zatwierdzenie projektów cenników w części dotyczącej sposobu ustalania stawki jednostkowej opłaty podstawowej i manewrowej na rozkład jazdy pociągów 2017/2018. Pisaliśmy o tym w tym miejscu. Decyzja spotkała się z zadowoleniem przewoźników kolejowych.

Czterech zarządców: Euroterminal Sławków, Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu, Pomorska Kolej Metropolitarna oraz Cargotor ponownie opracowało projekt cennika i w sierpniu 2017 r. przedłożyło je do akceptacji. PKP PLK oraz PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście poinformowały, że będą stosować na rozkład jazdy pociągów 2017/2018 cennik obowiązujący w dotychczasowym rozkładzie jazdy pociągów (2016/2017). O decyzji PLK pisaliśmy tutaj.

Czterech zarządców nie złoży cennika

CTL Maczki Bór oraz Jastrzębska Spółka Kolejowa złożyło oświadczenie, że zgodnie z art. 33 ust 22 ustawy o transporcie kolejowym rezygnują z opracowania projektu cennika i będą stosować cennik obowiązujący w dotychczasowym rozkładzie jazdy (2016/2017).

Czterech kolejnych zarządców infrastruktury: PMT Linie Kolejowe sp. z o.o., Kopalnia Piasku Kotlarnia – Linie Kolejowe sp. z o.o., Infra SILESIA Spółka Akcyjna oraz UBB Polska sp. z o.o. oświadczyło, że nie będą składać cenników do zatwierdzenia przez prezesa UTK. Urząd zaznacza, że mają do tego prawo w związku z wcześniejszym uznaniem przez Komisję Europejską ich infrastruktury za lokalną infrastrukturę kolejową niemającą
strategicznego znaczenia dla funkcjonowania rynku kolejowego. Uprawnienie to wynika z art. 35a ust. 1 pkt 3 ustawy o transporcie kolejowym.

Wagon Opole przedłożył cennik


W sierpniu do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynęły wnioski trzech nowych zarządców infrastruktury kolejowej, którzy przedłożyli do zatwierdzenia projekty cenników. Są to PGE GIEK SA Oddział Elektrociepłownia Lublin Wrotków, PGE GIEK SA Oddział Elektrociepłownia Gorzów oraz Przedsiębiorstwo Transportowo-Sprzętowe „Betrans” sp. z o.o. oraz Wagon Opole sp. z o.o.

Zgodnie z Ustawą o transporcie kolejowym Prezes UTK zatwierdza projekt cennika w części dotyczącej sposobu ustalania stawki jednostkowej opłaty podstawowej i manewrowej w terminie 90 dni od dnia jego otrzymania albo odmawia zatwierdzenia w przypadku stwierdzenia jego niezgodności z obowiązującymi przepisami. Sposób ustalania stawki jednostkowej opłaty podstawowej i manewrowej musi być zgodny z przepisami rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 7 kwietnia 2017 roku w sprawie udostępniania infrastruktury kolejowej - podsumowuje UTK
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 03/2018
NUMER 03/2018
To był udany rok dla naszego wydawnictwa. W połowie roku do rodziny naszych portali internetowych składającej się dotąd z Rynku Kolejowego, Rynku Infrastruktury i Transportu Publicznego dołączył Rynek Lotniczy. O najważniejszych wydarzeniach mijającego w świetle całego rynku kolejowego roku piszemy w najnowszym Raporcie. Polecamy także m. in. rozmowę z nowym Prezesem Pesy oraz długi wywiad z szefem Przewozów Regionalnych.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS