szukaj
Śledź nas:

Jakie stawki na przyszły rok?

| inf. prasowa 11.09.2017 13

Jakie stawki na przyszły rok?
"Eurosprinter" Chengdu-Tilburg-Rotterdam-Express Fot. KOLEJ77, SM42.pl
Część zarządców infrastruktury w rozkładzie jazdy 2017/2018 pozostaje przy cennikach dostępu z tego roku. Takie informacje przekazali do Urzędu Transportu Kolejowego. Prezes UTK odmówił wcześniej zatwierdzenia przedłożonych cenników, ponieważ uznał, że projekty cenników były niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa.
W lipcu prezes Urzędu Transportu Kolejowego wydał 8 decyzji odmawiających zatwierdzenie projektów cenników w części dotyczącej sposobu ustalania stawki jednostkowej opłaty podstawowej i manewrowej na rozkład jazdy pociągów 2017/2018. Pisaliśmy o tym w tym miejscu. Decyzja spotkała się z zadowoleniem przewoźników kolejowych.

Czterech zarządców: Euroterminal Sławków, Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu, Pomorska Kolej Metropolitarna oraz Cargotor ponownie opracowało projekt cennika i w sierpniu 2017 r. przedłożyło je do akceptacji. PKP PLK oraz PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście poinformowały, że będą stosować na rozkład jazdy pociągów 2017/2018 cennik obowiązujący w dotychczasowym rozkładzie jazdy pociągów (2016/2017). O decyzji PLK pisaliśmy tutaj.

Czterech zarządców nie złoży cennika

CTL Maczki Bór oraz Jastrzębska Spółka Kolejowa złożyło oświadczenie, że zgodnie z art. 33 ust 22 ustawy o transporcie kolejowym rezygnują z opracowania projektu cennika i będą stosować cennik obowiązujący w dotychczasowym rozkładzie jazdy (2016/2017).

Czterech kolejnych zarządców infrastruktury: PMT Linie Kolejowe sp. z o.o., Kopalnia Piasku Kotlarnia – Linie Kolejowe sp. z o.o., Infra SILESIA Spółka Akcyjna oraz UBB Polska sp. z o.o. oświadczyło, że nie będą składać cenników do zatwierdzenia przez prezesa UTK. Urząd zaznacza, że mają do tego prawo w związku z wcześniejszym uznaniem przez Komisję Europejską ich infrastruktury za lokalną infrastrukturę kolejową niemającą
strategicznego znaczenia dla funkcjonowania rynku kolejowego. Uprawnienie to wynika z art. 35a ust. 1 pkt 3 ustawy o transporcie kolejowym.

Wagon Opole przedłożył cennik


W sierpniu do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynęły wnioski trzech nowych zarządców infrastruktury kolejowej, którzy przedłożyli do zatwierdzenia projekty cenników. Są to PGE GIEK SA Oddział Elektrociepłownia Lublin Wrotków, PGE GIEK SA Oddział Elektrociepłownia Gorzów oraz Przedsiębiorstwo Transportowo-Sprzętowe „Betrans” sp. z o.o. oraz Wagon Opole sp. z o.o.

Zgodnie z Ustawą o transporcie kolejowym Prezes UTK zatwierdza projekt cennika w części dotyczącej sposobu ustalania stawki jednostkowej opłaty podstawowej i manewrowej w terminie 90 dni od dnia jego otrzymania albo odmawia zatwierdzenia w przypadku stwierdzenia jego niezgodności z obowiązującymi przepisami. Sposób ustalania stawki jednostkowej opłaty podstawowej i manewrowej musi być zgodny z przepisami rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 7 kwietnia 2017 roku w sprawie udostępniania infrastruktury kolejowej - podsumowuje UTK



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (41045)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (41045)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08/2017
NUMER 08/2017
W najnowszym numerze Rynku Kolejowego rozmawiamy z nowym prezesem Pesy – Robertem Świechowiczem, Mikołaja Wilda pytamy zaś o to, jak będzie wyglądał Centralny Port Lotniczy i jakie przyniesie konsekwencje dla rozwoju kolei. Sprawdzamy, jak idzie (a raczej nie idzie) implementacja systemu ERTM/ETCS w Polsce i co zrobić, aby przyspieszyła. Po raz kolejny zastanawiamy się nad przyszłością Kolei Dużych Prędkości w naszym kraju. Jest to tematem sierpniowego numeru. Opisujemy też zmierzch eksploatacji niezmodernizowanych EN57 i zastanawiamy się jaka będzie przyszłość serii tych kultowych pociągów. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS