NUMER 01/2018
NUMER 01/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a CPK
szukaj
Śledź nas:

Co z modernizacją linii Poznań – Szczecin?

| Jakub Madrjas 15.12.2017 91

Co z modernizacją linii Poznań – Szczecin?
Wronki, pociąg pielgrzymkowyFot. Hubert Perz, SM42.pl
Wciąż nie ma zasadniczego przetargu na modernizację odcinka Poznań – Szczecin. Ze względu na zastosowanie finansowania z mechanizmu CEF, prace muszą się tu zakończyć już w 2020 roku. PLK zapewnia, że nie ma zagrożenia dla inwestycji.
W listopadzie PKP Polskie Linie ogłosiły przetarg na projekt i zabudowę urządzeń sterowania ruchem i sygnalizacji oraz urządzeń kolejowej sieci telekomunikacyjnej na odcinku Poznań Główny – Wronki. Niedawno termin składania ofert został przesunięty – już na nowy rok.

PLK: Modernizacja nie jest zagrożona

Tymczasem wciąż brakuje przetargu na roboty budowlane. Jak już informowaliśmy, ponieważ PKP PLK zgłosiła projekt do realizacji w ramach programu "Łącząc Europę" (CEF), musi on zostać zakończony w 2020 roku. A jak wielokrotnie podkreślaliśmy, jeszcze żaden projekt modernizacji linii kolejowych nie zakończył się w pierwotnie zakładanym terminie.

– Aktualnie złożone zostały wnioski o wydanie decyzji lokalizacyjnych na odcinek Poznań – Wronki oraz została wykonana dokumentacja budowlana dla tego odcinka. Na ukończeniu jest procedura odbioru dokumentacji budowlanej dla odcinka Słonice – Szczecin Dąbie – informuje „Rynek Kolejowy” Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP PLK.

Wydzielono roboty wyprzedzające i sterowanie ruchem

Jak zapewnia, zakończenie projektu do końca 2020 r. nie jest zagrożone. – Wszystkie procedury są realizowane zgodnie z harmonogramem – mówi Wolny. Dotychczas wykonano roboty wyprzedzające w torze nr 2 na odcinku Słonice – Szczecin Dąbie oraz w torze nr 1 na odcinku Słonice – Choszczno, Dolice – Kolin i Reptowo – Szczecin Dąbie. – W 2018 roku będziemy wykonywać prace w torze nr 1 na odcinkach Choszczno – Dolice, Kolin – Stargard i Stargard – Rentowo – zapowiada.

Ciekawa jest kwestia wyodrębnienia sterowania ruchem i ogłoszenia nań oddzielnego przetargu. – Prace dotyczące srk zostały wydzielone z uwagi na zakończenie modernizacji linii do końca 2020 r. Odrębny przetarg pozwoli na wykonywanie robót równolegle z kontraktem na roboty zasadnicze. Pozostałe roboty nie zostaną wydzielone – mówi przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Dlatego też PKP Polskie Linie Kolejowe planują także rozpisanie przetargu na roboty srk dla odcinka Słonice – Szczecin Dąbie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2018
NUMER 01/2018
Tematem numeru jest przyszłość polskich kolei i ich miejsce w planie transportowym, jaki w związku z podjęciem decyzji o budowie Centralnego Portu Lotniczego przygotował rząd. Sporo miejsca poświęcamy na rozmowy z przedstawicielami czołowych firm z branży kolejowej: Siemensa, KZN Bieżanów, Cargounit. Rozmawiamy też o przyszłości kolei na Pomorzu – z Ryszardem Świlskim, członkiem zarządu województwa pomorskiego. Również o przyszłości transportu w aglomeracji warszawskiej rozmawiamy z prezes Krystyną Pękałą, kierującą stołeczną SKM-ką.

Sporo miejsca poświęcamy problemom transportu towarów. Piszemy np. o najnowszych wynikach PKP Cargo i nielicznych inwestycjach w spółce, rozmawiamy z Radimem Paigerem, kierującym polskim oddziałem producenta taboru Legios Loko, o potencjalne polskiego rynku.

Warto przeczytać obszerny tekst na temat najnowszego produktu Alstomu – pociągu na wodór, a także rozmowę z Leszkiem Miętkiem na temat poziomu bezpieczeństwa przewozów w Polsce. Analizujemy też wdrożony właśnie rozkład jazdy pociągów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS