NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Chorzowski zakład Alstomu przed wielką szansą. „Potrzebujemy politycznego wsparcia"

| Michał Szymajda 26.10.2016 255

Chorzowski zakład Alstomu przed wielką szansą. „Potrzebujemy politycznego wsparcia"
Alstom w Polsce może zatrudnić kilkuset pracowników (zdjęcie ilustracyjne)Fot. Kasper Fiszer
Jest bardzo duża szansa na to, że chorzowski zakład Alstomu zostanie znacznie rozbudowany. Prace mogłoby znaleźć nawet kilkaset osób niemal każdego szczebla kwalifikacji – także inżynierów.
Jak podkreślił w rozmowie z "RK" Lesław Kuzaj, prezes Alstom w Polsce, już teraz w Chorzowie dzieją się wielkie rzeczy.

– Rozwijamy centrum inżynieryjne, potrzebujemy więc sporo wysoko wykwalifikowanych pracowników, ale jednocześnie będziemy rozbudowywali kapitał produkcyjny – powiedział Lesław Kuzaj, dodając, że Chorzów stoi przed niebywałą szansą. – Alstom ma szansę stać się wewnętrznym centrum kompetencyjnym jeśli chodzi o różnego rodzaju pojazdy: zarówno lokomotywy, pociągi regionalne jak i metro. Jeśli tak się stanie, będziemy chcieli zatrudnić w Chorzowie nowych pracowników niemal każdego szczebla. Może chodzić nawet o kilkaset osób, chociaż w tej chwili oficjalnych deklaracji nie chciałbym składać – zdradził informacje Kuzaj, który podkreślił, że Alstom, podobnie jak Mercedes stawiający swoją fabrykę silników w Polsce, także oczekuje pomocy państwa.

– Jeśli władze polskie od samorządowych po centralne uznają, że to jest ważna inwestycja, to Polska ma szansę stać się producentem taboru w skali globalnej. Czujemy potrzebę zarówno politycznego, jak i finansowego wsparcia. Liczymy, że program Luxtorpeda 2.0 będzie dotyczył wszystkich zakładów w Polsce, które, tak jak Alstom, płacą w Polsce podatki. Przypominam, że chorzowski zakład eksportuje produkty za miliardy i robi to nadal, wpływając na wzrost tutejszego PKB – podkreślił.

Na chęć powiększenia chorzowskiego zakładu mogą mieć wpływ olbrzymie przetargi na dostawę taboru kolejowego i tramwajów, jakie szykują się w najbliższych latach w Polsce.

– Polska to największy rynek w tej części Europy. Mówi się o różnych liczbach, ale wszystkie są interesujące. Chcemy być w Polsce aktywni i oferować tu swój tabor. Przy tym zaznaczę, że w interesie polskich producentów są długie serie zamówień. Bo wtedy dostaje się pewny produkt za dobrą cenę – dodał.

O wzroście zainteresowania Alstomu polskim rynkiem i planach na udział w przetargach koncernu więcej piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Alstom (339)
(0)

Więcej z regionu:

Chorzów (33)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

Alstom (339)
(0)

Wiecej z regionu:

Chorzów (33)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS