NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

„Chopin” ominie Katowice, a „Silesia” zniknie?

| Kasper Fiszer 07.07.2017 129

„Chopin” ominie Katowice, a „Silesia” zniknie?
fot. Kasper Fiszer
Czy zamiast „Chopina” i „Silesii” PKP Intercity w kooperacji m.in. z Kolejami Czeskimi uruchomią tylko jeden nocny kurs, którego trasa będzie biegła z Warszawy przez Kraków? Taką informację podał w projekcie rozkładu jazdy 2017/2018 czeski zarządca infrastruktury. Na razie nie potwierdza jej jednak polski przewoźnik – szczegółowy grafik jego połączeń ma być gotowy dopiero jesienią.
Czeski zarządca infrastruktury kolejowej Správa železniční dopravní cesty (Zarząd Infrastruktury Kolejowej, SŽDC) przedstawił niedawno projekt kolejnego rozkładu jazdy pociągów na swojej sieci. Podobnie jak w całej Europie, ma on wejść w życie w połowie grudnia i obowiązywać przez następny rok. Z punktu widzenia polskiego pasażera najistotniejsza jest założona w projekcie duża zmiana w funkcjonowaniu nocnych połączeń z naszego kraju do Republiki Czeskiej i dalej do Austrii i na Węgry.

„Silesia” zostanie zlikwidowana?

Obecnie uruchamiane są dwa pociągi nocne: „Chopin” z Warszawy z wagonami do Pragi, Wiednia i Budapesztu przez Bratysławę oraz „Silesia” z Krakowa, którym można dotrzeć do tych samych miast. Grupy wagonów bezpośrednich przelączane sa w granicznym Boguminie (po stronie czeskiej). Wstępne założenia mówią natomiast, że za kilka miesięcy w grafiku połączeń pozostanie tylko jedna para kursów.

Projekt przewiduje, że nocą z Bogumina do Polski wyjedzie tylko „Chopin”. Jego trasa przejazdu miałaby jednak znacząco różnić się od obecnej. Czeski zarządca nie podaje jej dokładnego przebiegu na terenie Polski, ale wiadomo, że pociąg skierowany zostałby do Krakowa, a dopiero stamtąd do Warszawy. Oznacza to ominięcie Katowic, które zostałyby pozbawione bezpośredniego dojazdu do Czech, Austrii i Węgier o tej porze dnia.

PKP Intercity opublikuje szczegółowy rozkład za kilka miesięcy

Na razie planów opublikowanych przez SŽDC nie potwierdza PKP Intercity. – Obecnie cały czas trwają prace nad rozkładem jazdy 2017/2018 – powiedziała nam jedynie Marta Ziemska, p.o. rzecznik prasowy spółki. – Ostateczna siatka połączeń PKP Intercity zostanie ogłoszona jesienią. Wtedy też będziemy prezentować rozkład pasażerom – dodała.

Jeśli jednak informacje przekazane już teraz przez czeskich partnerów znajdą ostatecznie swoje potwierdzenie w projekcie rozkładu jazdy polskiego przewoźnika, zmiana będzie oznaczała nie tylko zmniejszenie liczby obsługiwanych przez nocne kursy miast, ale także wydłużenie czasu przejazdu do stolicy o około godzinę. Dziś „Chopin” dociera do Warszawy Wschodniej o 7:31, od grudnia miałby kończyć bieg dopiero o 8:55 (ale wyjeżdżałby z Bogumina około pół godziny później niż obecnie).

Zniknie pierwszy pociąg z Katowic do Warszawy?

Zmianę prawdopodobnie odczują także podróżujący po Polsce w relacjach krajowych. „Chopin” jest bowiem pierwszym w ciągu dnia pociągiem z Katowic do Warszawy i ostatnim późnowieczornym kursem łączącym stolicę z Górnym Śląskiem. O tym, jak ostatecznie będzie wyglądał rozkład jazdy na tej trasie, przekonamy się dopiero wkrótce.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS