Partnerzy serwisu:
Biznes

Chińczycy chcą wozić towary z Europy kolejami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
11-12-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Łukasz Kuś, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Chińczycy chcą wozić towary z Europy kolejami
Przedsiębiorstwa z Chin chcą rozwijać handel z Europą wykorzystując transport intermodalny na „Nowym Jedwabnym Szlaku”. Skorzystać na tym mogą polskie koleje.

Od kilku lat rozwija się kolejowy transport kontenerów wożących produkty z Chin do Europy. Korzystają już na tym polscy przewoźnicy oraz terminale przeładunkowe jak np. Euroterminal Sławków, czy Centrum Logistyczne Małaszewicze położone przy trasie E20 nieopodal Terespolu. Obecnie przewóz kontenerów koleją obejmuje niewielki odsetek całego wolumenu transportu kontenerowego na trasie Europa - Chiny, jednak perspektywy rozwoju tego rynku są zachęcające.

Chińskie prowincje dążą do otwarcia nowych szlaków transportowych, umożliwiających szybszy i bezpieczniejszy przewóz towarów. Transport intermodalny wykorzystujący kolej jest na chwilę obecną droższy od morskiego ale jego zaletą jest szybkość i bezpieczeństwo, co ma duże znaczenie w obecnej napiętej sytuacji na szlakach morskich.

Koleje odciążą porty

Chińskie porty są obecnie mocno obłożone pracą i ich możliwości przeładunkowe są niewystarczające. W dodatku prowincje położone w centralnych i zachodnich Chinach są od portów oddalone, co skłania do poszukiwania alternatywnych dróg transportu.

- Praktycznie w każdym tygodniu zgłaszają się do nas firmy zainteresowane transportem na Nowym Jedwabnym Szlaku. Także w kierunku chińskim. W kontenerach można przewozić bardzo szerokie spektrum ładunków - powiedział Jacek Neska, wiceprezes zarządu ds. handlowych PKP Cargo.

Chińczycy chcą wysyłać towary coraz dalej w Europę

- Dziś obsługujemy połączenia z granicy białoruskiej do wielu lokalizacji w Europie.  Chińczyków interesują regularne połączenia z Francją czy Hiszpanią. W obsłudze jedwabnego szlaku występuję wspólnie z naszymi partnerami w rolach od przewoźnika do operatora połączeń - dodał Neska.

PKP Cargo prowadzi w tej sprawie rozmowy z Zhengzhou International Hub - największym centrum logistycznym w prowincji Henan. Nowe możliwości wymiany towarów zapewnia rozwój terminali kontenerowych koło Terespola. O planach rozbudowy tego suchego portu pisaliśmy na Rynku Kolejowym tutaj.

- Centrum w Małaszewiczach jest dla nas miejscem strategicznym, gdyż jest to pierwszy punkt na mapie, gdzie pociągi z Chin mogą być przeładowane. Rozmawiamy z PKP Cargo o współpracy przy rozbudowie tego terminalu, a od ubiegłego miesiąca rozmawiamy z przedstawicielami firm z krajów Europy Środkowej o możliwościach transportu towarów z Polski do Chin - powiedział w czwartek w Małaszewiczach Yan Kang, menadżer w Zhengzhou International Hub.

Eksport na wchód

Transport towarów z Zachodu na Wschód to nowy trend. Dotychczas na szlakach handlowych Europa - Chiny zdecydowani dominował import produktów z Państwa Środka. Chińscy klienci są jednak coraz bardziej zainteresowani kupnem europejskich produktów wysokiej jakości.

- W ostatnim czasie na rozwój branży logistycznej w Chinach bardzo duży wpływ mają kompleksowe usługi wykorzystujące e-commerce. Klient zamawia towar przez internet a naszym zadaniem jest jak najszybsze przewiezienie go z Europy. Mamy własną sieć dystrybucyjną na całą prowincję Henan (liczącą 105 mln mieszkańców - przyp. red) i system płatności internetowych. Od września mamy wiele wiele transportów z Europy, a klienci oczekują wysokiej jakości i szybkiej dostawy - wyjaśnia Liu Li, prezes Henan Shentong Industrial Co. Ltd.

W przypadku transportu takiego „wrażliwego” towaru transport intermodalny okazuje się najlepszym rozwiązaniem, mimo wyższych kosztów. Kolej zapewnia najlepszy czas dostawy i bezpieczeństwo.

- Chcemy rozwinąć projekt transportu towarów z Polski do Chin tak by czas od zamówienia chińskiego klienta do dostarczenia produktu wynosił maksymalnie tydzień. Planujemy rozwinąć system dystrybucyjny w Polsce i zależy nam na współpracy z lokalnymi firmami - wyjaśnia Li.

Rozwój eksportu z Europy do Chin otwiera nowe perspektywy przed terminalami przeładunkowymi, które staną się dzięki temu punktami węzłowymi wysyłającymi kontenery w obie strony.

Suchy port gotowy do nowych zadań

Małaszewicze są przygotowane na wzrost pracy przeładunkowej. Obecnie potencjał przeładunkowy dwóch terminali kontenerowych zlokalizowanych w tym centrum wynosi 100 tys. UTI na rok, a wykorzystywane jest 30-40 tys UTI.

- Mamy rezerwę na wypadek szybkiego wzrostu zapotrzebowania na nasze usługi. Ponad to opracowujemy koncepcję budowy nowego terminalu na terenie Wolnego Obszaru Celnego - powiedział Jarosław Tarasiuk, prezes PKP Cargo Centrum Logistyczne Małaszewicze Sp. z o.o.

Na rozwój połączeń intermodalnych Europa - Chiny i otwarcie nowego kierunku dostaw z Zachodu na Wschód liczą też przewoźnicy cargo. Dla całej branży rozpoczyna się czas zdobywania nowego rynku.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CLIP kupuje 36 wagonów do przewozu kontenerów

Tabor i technika

CLIP kupuje 36 wagonów do przewozu kontenerów

Mikołaj Kobryński 26 lipca 2023

CTL: Mimo wojny – intermodal to przyszłość

Biznes

CTL: Mimo wojny – intermodal to przyszłość

Łukasz Malinowski 08 czerwca 2023

Zakorkowane przejście w Terespolu można ominąć przez Litwę

Infrastruktura

Małaszewicze rozwijają usługi intermodalne (zdjęcia)

Fotorelacje

Małaszewicze rozwijają usługi intermodalne (zdjęcia)

Łukasz Kuś, Rynek Kolejowy 16 grudnia 2015

Małaszewicze: Nietypowy obiekt wymaga specjalnych rozwiązań

Biznes

Małaszewicze: Nietypowy obiekt wymaga specjalnych rozwiązań

Łukasz Kuś, Rynek Kolejowy 26 grudnia 2015

Zobacz również:

CLIP kupuje 36 wagonów do przewozu kontenerów

Tabor i technika

CLIP kupuje 36 wagonów do przewozu kontenerów

Mikołaj Kobryński 26 lipca 2023

CTL: Mimo wojny – intermodal to przyszłość

Biznes

CTL: Mimo wojny – intermodal to przyszłość

Łukasz Malinowski 08 czerwca 2023

Zakorkowane przejście w Terespolu można ominąć przez Litwę

Infrastruktura

Małaszewicze rozwijają usługi intermodalne (zdjęcia)

Fotorelacje

Małaszewicze rozwijają usługi intermodalne (zdjęcia)

Łukasz Kuś, Rynek Kolejowy 16 grudnia 2015

Małaszewicze: Nietypowy obiekt wymaga specjalnych rozwiązań

Biznes

Małaszewicze: Nietypowy obiekt wymaga specjalnych rozwiązań

Łukasz Kuś, Rynek Kolejowy 26 grudnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5