NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Bez postoju na granicy. Szybsza podróż do Lwowa

| Martyn Janduła 04.01.2017 289

Pasażerowie pociągu Kolei Ukraińskich z Przemyśla do Lwowa mogą liczyć na skrócenie czasu przejazdu. Wszystko za sprawą przyjętego jeszcze pod koniec grudnia dekretu Gabinetu Ministrów upraszczającego procedury graniczne i celne w pociągach Intercity +. Dzięki nim pociąg nie zatrzyma się na granicy polsko-ukraińskiej. Przewoźnik chwali się także, że 3 stycznia padł rekord w liczbie pasażerów.
W przeddzień Nowego Roku Gabinet Ministrów Ukrainy zatwierdził wydany 23 grudnia 2016 roku dekret w sprawie wprowadzenia eksperymentalnej kontroli celnej w pociągach klasy Intercity +. Umożliwia on, zamiast na granicy polsko-ukraińskiej, wprowadzenie kontroli celnej oraz mechanizmu granicy w pociągu relacji Przemyśl – Lwów – Kijów na trasie pomiędzy stacjami Lwów i Mościska 2. Mechanizm ten ma obowiązywać w dwie strony i pozwoli na uniknięcie długiego postoju na granicy. Ma to znacząco skrócić czas podróży.

Szybciej o godzinę

– Z zadowoleniem przyjmujemy inicjatywę rządu w sprawie procedur celnych, które prowadzone będą teraz w poruszającym się pociągu – mówi Igor Romanko, dyrektor transportu pasażerskiego Ukrzaliznytsia. – Zatwierdzenie tego dokumentu jest potwierdzeniem, że znika biurokracja na korzyść komfortu naszych pasażerów, bo teraz czas podróży spada prawie o godzinę – do 6 godzin i 40 minut – dodaje. Jak podkreśla, wsparcie rządu dla Kolei Ukraińskich pokazuje, że firma obrała właściwy kierunek w dążeniu do dynamicznego rozwoju Ukrainy.

Igor Romanko zaznaczył także, że tempo kontroli celnej i granicznej zależy nie tylko od kolejarzy i urzędników. – Zależy ono także od pasażerów. Próby nielegalnego przewozu towarów i innych naruszeń na granicy mogą popsuć podróż innym pasażerom oraz przyczynić się do zakończenia tej dobrej inicjatywy rządowej – mówi.

Pierwszy rekord

Pierwszy pociąg klasy Intercity + Kolei Ukraińskich w swoją pierwszą podróż na trasie z Przemyśla do Kijowa przez Lwów wyruszył 23 grudnia 2016 roku. Jak podaje przewoźnik, z każdym dniem rośnie zainteresowanie podróżnych tym połączeniem. 3 stycznia z pociągu skorzystało 360 pasażerów, a na 8 stycznia kupiono już 560 biletów. – Możemy więc mówić o stuprocentowym zapełnieniu pociągu. Liczby te tylko wskazują, że Koleje Ukraińskie odpowiedziały na zapotrzebowanie pasażerów i nowy produkt będzie oznaczać nowy rozdział w transporcie kolejowym Ukrainy – mówi Igor Romanko.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Przemyśl (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Przemyśl (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS