NUMER 01/2017
NUMER 01/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej przyszłości
szukaj
Śledź nas:

Bez postoju na granicy. Szybsza podróż do Lwowa

| Martyn Janduła 04.01.2017 289

Pasażerowie pociągu Kolei Ukraińskich z Przemyśla do Lwowa mogą liczyć na skrócenie czasu przejazdu. Wszystko za sprawą przyjętego jeszcze pod koniec grudnia dekretu Gabinetu Ministrów upraszczającego procedury graniczne i celne w pociągach Intercity +. Dzięki nim pociąg nie zatrzyma się na granicy polsko-ukraińskiej. Przewoźnik chwali się także, że 3 stycznia padł rekord w liczbie pasażerów.
W przeddzień Nowego Roku Gabinet Ministrów Ukrainy zatwierdził wydany 23 grudnia 2016 roku dekret w sprawie wprowadzenia eksperymentalnej kontroli celnej w pociągach klasy Intercity +. Umożliwia on, zamiast na granicy polsko-ukraińskiej, wprowadzenie kontroli celnej oraz mechanizmu granicy w pociągu relacji Przemyśl – Lwów – Kijów na trasie pomiędzy stacjami Lwów i Mościska 2. Mechanizm ten ma obowiązywać w dwie strony i pozwoli na uniknięcie długiego postoju na granicy. Ma to znacząco skrócić czas podróży.

Szybciej o godzinę

– Z zadowoleniem przyjmujemy inicjatywę rządu w sprawie procedur celnych, które prowadzone będą teraz w poruszającym się pociągu – mówi Igor Romanko, dyrektor transportu pasażerskiego Ukrzaliznytsia. – Zatwierdzenie tego dokumentu jest potwierdzeniem, że znika biurokracja na korzyść komfortu naszych pasażerów, bo teraz czas podróży spada prawie o godzinę – do 6 godzin i 40 minut – dodaje. Jak podkreśla, wsparcie rządu dla Kolei Ukraińskich pokazuje, że firma obrała właściwy kierunek w dążeniu do dynamicznego rozwoju Ukrainy.

Igor Romanko zaznaczył także, że tempo kontroli celnej i granicznej zależy nie tylko od kolejarzy i urzędników. – Zależy ono także od pasażerów. Próby nielegalnego przewozu towarów i innych naruszeń na granicy mogą popsuć podróż innym pasażerom oraz przyczynić się do zakończenia tej dobrej inicjatywy rządowej – mówi.

Pierwszy rekord

Pierwszy pociąg klasy Intercity + Kolei Ukraińskich w swoją pierwszą podróż na trasie z Przemyśla do Kijowa przez Lwów wyruszył 23 grudnia 2016 roku. Jak podaje przewoźnik, z każdym dniem rośnie zainteresowanie podróżnych tym połączeniem. 3 stycznia z pociągu skorzystało 360 pasażerów, a na 8 stycznia kupiono już 560 biletów. – Możemy więc mówić o stuprocentowym zapełnieniu pociągu. Liczby te tylko wskazują, że Koleje Ukraińskie odpowiedziały na zapotrzebowanie pasażerów i nowy produkt będzie oznaczać nowy rozdział w transporcie kolejowym Ukrainy – mówi Igor Romanko.



tekst alternatywny
 Europejskie Forum Taborowe 2017
Warszawa, 15 marca 2017 r.


Weź udział w największej i najbardziej prestiżowej konferencji w Europie Środkowo-Wschodniej, poświęconej rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. Co roku podejmowane są tematy planowanych zakupów w regionie, nowoczesnych technologii i innowacyjności w konstruowaniu oraz utrzymaniu pojazdów szynowych, zwłaszcza odnośnie zużycia energii, designu i podzespołów. 

Dowiedz się więcej


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2017
NUMER 01/2017
Tematem numeru jest przyszłość kolei. Piszemy więc o najnowszych zdobyczach kolejowej techniki w Europie i Azji, a także o tym, czy przyszłością szybkiego transportu lądowego może być Hyperloop. W Raporcie opisujemy najnowsze programy, które mają przyczynić się do wzrostu innowacyjności polskiej kolei zwłaszcza w obszarze taboru kolejowego. Skoro mowa o taborze - dokładnie opisujemy najnowszą konwersję popularnego w Polsce ezt EN57, którą wykonuje poznański FPS, piszemy też o najnowszych zakupach w Małopolsce, gdzie właśnie dotarły pierwsze Impulsy z Newagu. W nowym numerze publikujemy też trzy ciekawe rozmowy - z panią prezes SKM Warszawa Krystyną Pękałą, z Piotrem Pawłowskim, prezesem Fundacji Integracja, a także z Ignacym Górą, prezesem Urzędu Transportu Kolejowego.

Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS