NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Będzie więcej linii kolejowych znaczenia państwowego

| Michał Szymajda 16.02.2017 145

Będzie więcej linii kolejowych znaczenia państwowego
Będzie więcej linii kolejowych znaczenia państwowegoFot. Łukasz Sienicki
Minister Infrastruktury i Budownictwa zamierza doprowadzić do zmian na liście linii kolejowych znaczenia państwowego. Stosowny projekt w tej sprawie jest właśnie procedowany i wkrótce zostanie skierowany do akceptacji premiera.
Zmiany polegają na wpisaniu na listę znaczenia państwowego kilku linii i odcinków linii kolejowych w Polsce i skreśleniu z niej innych. Poniżej wykaz proponowanych przez MIB zmian z podaniem ich przyczyn.

  • Włączenie do linii kolejowej 410 odcinka Złocieniec – Wierzchowo Pomorskie (propozycja zmiany wynika z braku ciągłości linii na ww. odcinku, następuje potrzeba dostosowania do aktualnych potrzeb organizacyjnych i logistycznych armii),
  • Wykreślenie odcinka Olsztyn Główny – Marcinkowo na linii 219 o długości 16,7 km z powodu braku przydatności dla armii,
  • Zamiar ujęcia w wykazie w całości linii 207 Toruń Wschodni – Malbork, odcinka linii 209 między Chełmżą a Bydgoszczą Wschód oraz odcinka linii nr 281 Grabowno Wielkie – Milicz. Zmiany mają pozwolić „na sprawniejsze wykonywanie zadań przez Siły Zbrojne Rzeczypospolitej Polskiej”,
  • Wykreślenie z listy odcinka Nowa Sól – Żagań na linii nr 371, w związku z nowym przebiegiem linii CE59/1, oraz umieszczenie na niej linii 370 w całości (długość 54 km.),
  • Włączenie do wykazu odcinka Jankowa Żagańska – Żary na linii kolejowej 282.
Na liście linii znaczenia państwowego znajduje się 275 linii bądź odcinków linii w całej Polsce. Obecnie liczy ona 12507 km, po nowelizacji liczyć ma 12652 km, czyli o 145 km więcej.

Zmiana w rozporządzeniu jest zgodna z potrzebami sił zbrojnych w zakresie organizacji zaplecza logistycznego, nowelizacja ma pozwolić na „sprawniejsze wykonywanie zadań w zakresie obronności państwa, z uwagi na zapewnienie potrzeb logistycznych sił zbrojnych”. Ma też pozwolić na sprawniejsze zarządzanie infrastrukturą kolejową przez PKP PLK.

Co w praktyce oznacza wpisanie linii na listę znaczenia państwowego? Wszczęcie procedury likwidacji takiej linii wymaga specjalnej zgody ministra odpowiedzialnego za transportu (w tym wypadku kierującego MIB), powinna być także wyrażona w porozumieniu z Ministrem Obrony Narodowej. Jeśli procedura nie jest wstrzymywana (np. z uwagi na zainteresowanie linią samorządów, bądź przewoźnika) zgodę musi wyrazić jeszcze Rada Ministrów i wydać w tym celu odpowiednie rozporządzenie.

Linie o znaczeniu państwowym mają też zapewnione finansowanie z budżetu państwa, a wysokość dotacji określonych na ten cel określa corocznie ustawa budżetowa. W przeszłości nie chroniło to jednak części z nich przed kradzieżą torowiska czy nieprzejezdnością. Pozostałe linie, nie będące liniami o znaczeniu państwowym, finansowane są z pośrednio z pieniędzy zarządcy infrastruktury (np. PKP PLK), przez samorządy lub z innych środków.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (3174)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (3174)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS