Partnerzy serwisu:
Pasażer

Będzie 6 par połączeń między Gnieznem i Jarocinem. Pojadą zmodernizowane EN57

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-05-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Będzie 6 par połączeń między Gnieznem i Jarocinem. Pojadą zmodernizowane EN57
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plZmodernizowany EN57 Kolei Wielkopolskich
10 czerwca w końcu ruszą przewozy pasażerskie na linii kolejowej 281 pomiędzy Gnieznem, Wrześnią, a Jarocinem. Zapowiedzi rychłej reaktywacji połączeń kolejowych pomiędzy miastami słyszeliśmy od kilkunastu miesięcy.

Na razie oferta nie będzie jednak oszałamiająca. Koleje Wielkopolskie uruchomią pomiędzy miastami 6 par połączeń, które przejadą odcinek między Gnieznem a Jarocinem w godzinę i 6 minut (pierwotnie planowano czas przejazdów w czasie równym 60 minut). Tabor dedykowany dla linii to zmodernizowane zespoły trakcyjne EN57 w wersjach AL i Akw.

Uruchomienie przewozów poza rokiem akademickim i szkolnym będzie dla KW dość ryzykowne, m.in. dlatego przewoźnik przygotuje specjalną ofertę cenową dla tej linii. Niezbyt zachęcają na tę chwilę planowane skomunikowania np. w Jarocinie na pociągi w kierunku Ostrowa Wielkopolskiego.

O reaktywacji połączeń regionalnych na tym odcinku linii 281 mówiło się już od dwóch lat, jednak decydujący o siatce połączeń Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego uważał, że zaawansowanie prac modernizacyjnych wykonywanych przez PKP PLK jest niewystarczający do stworzenia dobrej oferty. PKP PLK odpierało te argumenty.

W grudniu prawdopodobnie ruszą przewozy pomiędzy Wrocławiem a Krotoszynem, z wykorzystaniem południowego odcinka linii 281 od Oleśnicy do Krotoszyna. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wielkopolska kupuje pociągi. Może ich być nawet 20

Tabor i technika

Wielkopolska kupuje pociągi. Może ich być nawet 20

Jakub Rösler 24 lipca 2025

Wielkopolska i Koleje Wielkopolskie myślą o kolejnych "hybrydach"

Tabor i technika

PESA Atribo już w barwach Kolei Wielkopolskich

Tabor i technika

Atribo odkupione z Włoch blisko Kolei Wielkopolskich

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie. Nowe Elfy w lipcu przyszłego roku

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie. Czy pociągi wodorowe będą potrzebne?

Tabor i technika

Zobacz również:

Wielkopolska kupuje pociągi. Może ich być nawet 20

Tabor i technika

Wielkopolska kupuje pociągi. Może ich być nawet 20

Jakub Rösler 24 lipca 2025

Wielkopolska i Koleje Wielkopolskie myślą o kolejnych "hybrydach"

Tabor i technika

PESA Atribo już w barwach Kolei Wielkopolskich

Tabor i technika

Atribo odkupione z Włoch blisko Kolei Wielkopolskich

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie. Nowe Elfy w lipcu przyszłego roku

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie. Czy pociągi wodorowe będą potrzebne?

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij