NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Autobusy zamiast pociągów na Hel. Pojadą obok zmodernizowanej linii kolejowej

| Michał Szymajda 28.11.2016 243

Autobusy zamiast pociągów na Hel. Pojadą obok zmodernizowanej linii kolejowej
Autobusy zamiast pociągów na Hel. Pojadą obok zmodernizowanej linii kolejowejFot. archiwum RK
Nowy rozkład jazdy w województwie pomorskim zaskakuje. Zamiast pociągów, równolegle do zmodernizowanej linii 213 na Półwyspie Helskim pojadą przegubowe autobusy.
Połączeń z Gdyni na Hel w nowym rozkładzie będzie więcej niż dotychczas. Internetowy rozkład jazdy pociągów wskazuje, że od 11 grudnia na półwysep będziemy mogli wjechać nie 10, ale 11… chciałoby się napisać – pociągami. Tak jednak nie będzie, bowiem aby dostać się z Władysławowa na Hel w czterech przypadkach konieczna będzie przesiadka na autobus. Wydłuży to czas przejazdu z Gdyni na kraniec półwyspu od 15 do 20 minut. Oczywiście tylko wtedy, jeśli droga nie będzie zakorkowana. Dostaliśmy w tej sprawie już kilka maili.

Dłużej i z przesiadką

– Obecny atrakcyjny czas przejazdu na tej linii powoduje, że kolej jest bezkonkurencyjna. Na pewno nie ma o tej porze roku problemów z przepustowością linii, bo teraz jeździ mniej więcej tyle samo pociągów. Linia w sezonie zarabia z nawiązką na siebie, rekompensując przewoźnikowi mniejsze wpływy z biletów o tej porze roku – pisze do „RK” Krzysztof Kurkowski, który opisuje też incydenty związane z autobusową komunikacją zastępczą, które miały miejsce w czasie modernizacji linii. – Efekt będzie taki, że – podobnie jak miało to miejsce w czasie robót – przed autobusami "kolejowymi" będą jeździły prywatne busy podbierające pasażerów, co skończy się całkowitym wycięciem połączeń "kolejowych". Taką gorzką lekcję dostał miejscowy PKS, który w końcu zaniechał wszystkich pozawakacyjnych kursów – pisze pan Krzysztof. Połączenia autobusami realizowane będą od 11 grudnia 2016 roku do 21 kwietnia 2017.

Modernizacja linii 213 zakończyła się w 2015 roku. Dzięki niej znacząco poprawiły się warunki przewozu pasażerów pomiędzy Gdynią, Władysławowem a Helem. Teraz odcinek między stacjami krańcowymi można pokonać nawet w 1 godzinę i 20 minut. Prace modernizacyjne (które nie wyczerpały jednak potrzeb, głównie w zakresie przepustowości linii), kosztowały 220 milionów złotych.

Autobusy także między Kościerzyną a Chojnicami

Nie tylko na linii kolejowej 213 zamiast pociągów pojadą autobusy. Tak będzie również całorocznie między Kościerzyną a Chojnicami, gdzie zamiast 3 par pociągów wprowadzonych zostanie 4 pary połączeń, z których dwa będą wykonywane autobusami. Dla obu linii trwa obecnie postępowanie przetargowe.

O powód wprowadzania autobus zamiast pociągów zapytaliśmy pomorski oddział Przewozów Regionalnych i Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego. Oczekujemy na odpowiedzi z obu instytucji. Tajemnicą poliszynela jest to, że urząd marszałkowski województwa pomorskiego posiada zbyt małą liczbę spalinowych zespołów trakcyjnych. Realizacja rozkładu jazdy na Pomorskiej Kolei Metropolitalnej wyklucza posiadanie większej niż 1 pojazd rezerwy taborowej, co może być przyczyną tego, że marszałek godzi się na zastępowanie pociągów autobusami na innych liniach. Do sprawy wrócimy. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

(268)
Linia 213 (10)

Więcej z regionu:

Hel (62)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej na temat:

(268)
Linia 213 (10)

Wiecej z regionu:

Hel (62)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5