Partnerzy serwisu:
Biznes

Zza oceanu: Przewozy towarowe w USA dynamicznie rosną

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
01-07-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Zza oceanu: Przewozy towarowe w USA dynamicznie rosną
Fot. Kabelleger / David Gubler (http://www.bahnbilder.ch) CC-BY-SA
Liczba nadanych wagonów w USA wzrosła o 4,9 procent. To zasługa przede wszystkim intermodalu – liczba nadanych naczep i kontenerów ponownie przewyższyła nadanie tradycyjnych wagonów – donosi zza oceanu nasz korespondent Piotr Kumelowski. Oprócz tego podaje również ciekawe informacje dotyczące dostępności kolei, cyfryzacji przedsiębiorstw oraz metra w Chile.

Branżowe stowarzyszenie północnoamerykańskich kolei AAR wystosowało list do burmistrzów znaczniejszych amerykańskich miast, zwracając uwagę na konieczność brania pod uwagę dostępu do sięci dróg żelaznych w pracach planistycznych zagospodarowania przestrzennego. Sprawa nie jest nowa: oprócz wygody i szybkości transportu “od drzwi do drzwi” oferowanego przez ciężarówki – postępująca od lat utrata bocznic i publicznych ładowni w dużym stopniu przyczyniła się do zmniejszenia roli kolei w towarowej obsłudze większych ośrodków. Dla przykładu: obecnie zaledwie 2% towarowego nadania i przyjęcia w obrębie miasta Nowy Jork odbywa się koleją.

Więcej intermodalu niż tradycyjnych wagonów

Opublikowane dane za maj pokazały wzrost całkowitego nadania wagonów ładownych na kolejach USĄ o 4,9%. Intermodalne kontenery i naczepy ponownie przewyższyły liczbę nadanych klasycznych wagonów, wśród których wzrosty zanotowały przewozy kruszywa, chemikaliów oraz węgla. Nadanie węgla ustabilizowało się po kilku latach nieprzerwanych spadków. Spadły przewozy rud. Większy ruch zanotowały też koleje w Kanadzie, a statystyki Meksyku pozostały na tym samym poziomie. Koleje starają się wysondować, w jaki sposób nowe taryfy w handlu międzynarodowym mogą wpłynąć na ich przyszłe przewozy.

Kontrowersyjna cyfryzacja

Interesujący raport n/t cyfryzacji dużych organizacji (czyli również kolei) autorstwa szwedzkiej firmy doradczej Amrop został omówiony na lamach nowojorskiego Nowego Dziennika. Na pytanie “Czy zarządy są gotowe na rewolucje cyfrowa?” raport firmy Amrop odpowiada przecząco, twierdząc że wśród 3000 osób wyższego personelu zasiadającego w zarządach w 14 europejskich krajach tylko 5 procent ma “kompetencje cyfrowe”.

Według Amropu, prym wiedzie Finlandia, Wlk. Brytania się “podciąga”, zaś w Holandii panuje “regres”. Raport twierdzi, ze wydziały/komórki zajmujące się cyfryzacją mają bardzo ograniczony dostęp do członków zarządów firm. Jako ze cyfryzacja jest dziedziną młodą i rozwija się burzliwie, nic dziwnego, że młode osoby są w tych tematach bieglejsze niż wyższy personel, który z natury rzeczy musi być wiekowo starszy. Jest jednak i druga strona medalu: cyfryzacja jest jedynie narzędziem do usprawniania procesów firm, nie jest sama w sobie celem. Wobec błyskawicznych zmian w technologiach istnieje niebezpieczeństwo ulegania silnej presji nowinek oferowanych przez producentów oprogramowania. Praktyka potwierdza, że szereg funkcji dawniej wykonywanych “ręcznie” – po ich cyfryzacji notuje wzrost liczby błędów, których korekta jest trudniejsza (“trudno dogadać się z komputerem”), a szkolenie pracowników na ciągle zmieniające się wersje “software” odciąga personel od ich podstawowych zadań.

Lider metra Ameryki Łacińskiej będzie dalej rósł

Nowy prezydent Chile ogłosił w czerwcu plan budowy dodatkowych dwóch linii metra i wydłużenia jednej istniejącej w stolicy kraju Santiago. Zrealizowanie tych projektów niemal podwoi długość istniejącej sieci. Już obecnie tamtejsze metro, eksploatując 103 km linii, przoduje w całej Ameryce Południowej.

Koniec rekonstrukcji historycznej

Po naszej stronie oceanu, znana brytyjska kolej turystyczna North Yorkshire Moors Railway wycofuje się z występów grup rekonstrukcyjnych odtwarzających scenki z nazistowskiej okupacji Francji w latach 1940-44. Dziennikarka Daily Telegraph przyznaje w felietonie na ten temat, że choć aktorzy w mundurach wrzeszczeli po niemiecku na rodziny odwiedzające muzealną kolej, to ona sama żałuje zaprzestania takich lekcji historii, “o ile są robione taktownie” (cyt). Hm, hm, hm…
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CTL: Mimo wojny – intermodal to przyszłość

Biznes

CTL: Mimo wojny – intermodal to przyszłość

Łukasz Malinowski 08 czerwca 2023

Laude będzie współpracować z Kolejami Ukraińskimi

Infrastruktura

Jeden z największych pooli taborowych z nową nazwą

Biznes

Wojna i transport intermodalny: zagrożenia i szanse

Infrastruktura

Wojna i transport intermodalny: zagrożenia i szanse

Roman Czubiński 27 grudnia 2022

Rosja, Chiny a Polska. Przyszłość intermodalu na azjatyckich szlakach

Prawo i polityka

Co sprzyja, a co przeszkadza w przewozie kontenerów koleją w Polsce?

Infrastruktura

Zobacz również:

CTL: Mimo wojny – intermodal to przyszłość

Biznes

CTL: Mimo wojny – intermodal to przyszłość

Łukasz Malinowski 08 czerwca 2023

Laude będzie współpracować z Kolejami Ukraińskimi

Infrastruktura

Jeden z największych pooli taborowych z nową nazwą

Biznes

Wojna i transport intermodalny: zagrożenia i szanse

Infrastruktura

Wojna i transport intermodalny: zagrożenia i szanse

Roman Czubiński 27 grudnia 2022

Rosja, Chiny a Polska. Przyszłość intermodalu na azjatyckich szlakach

Prawo i polityka

Co sprzyja, a co przeszkadza w przewozie kontenerów koleją w Polsce?

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5