ZTM Warszawa pochwalił się wynikami sprzedaży biletów za 2014 r. Tym razem wzrosły zarówno liczba, jak i wartość sprzedanych biletów. Wpływy były większe o prawie 29 mln zł w porównaniu do danych za rok 2013. W całym roku przeprowadzono ok. 5 mln kontroli, co przełożyło się też na większe niż planowane wpływy z tytułu kontroli biletów.
Jak informuje ZTM, wartość sprzedanych biletów w roku 2014 wyniosła 771 mln zł – to jest o blisko 29 mln zł więcej niż w roku 2013. Sumarycznie, wliczając windykację, wpływy wyniosły 799 mln zł. – Wpływy zostały wykonane w 99% w stosunku do planu (802 mln zł). Wykonaliśmy dobry krok, uszczelniając cały system, żeby wypełniać nałożone na nas zadania, czyli robić dobrą komunikację – niestety za niemałe pieniądze – i przede wszystkim dbać o wpływy – komentuje Wiesław Witek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie.
Nadal najbardziej popularnymi biletami pozostają 20-minutowe. Ich sprzedaż utrzymała się na podobnym poziomie – blisko 40 mln sztuk. Wartość sprzedanych biletów tego rodzaju wyniosła blisko 110 mln zł.
Ogromny wzrost zanotowano w zakresie sprzedaży biletów jednorazowych, zachowujących ważność przez 75 minut w I strefie i 90 minut w II strefie. W 2014 r. sprzedano 31,3 mln sztuk, czyli o ok. 13 mln więcej niż rok wcześniej. Natomiast wartość sprzedanych biletów jednorazowych to ponad 119 mln zł – to jest o 53,6 mln zł więcej niż rok wcześniej. Jak informuje ZTM, wzrosła sprzedaż biletów ważnych zarówno w pierwszej, jak i w dwóch strefach. Sprzedano odpowiednio 28 mln i 3,2 mln sztuk biletów.
ZTM odnotował też wzrost sprzedaży biletów długookresowych – 30- i 90-dniowych. Sprzedano łącznie 4,8 mln sztuk takich biletów, to jest o ok. 247 tys. więcej. Łączne wpływy wyniosły 601 mln zł – to jest o ponad 46 mln zł więcej niż rok wcześniej. Zaważyła o tym przede wszystkim sprzedaż biletów 30-dniowych – sprzedano ich 3,5 mln sztuk, czyli o 238 tys. więcej w porównaniu do 2013 r.
Większe były też wpływy z tytułu opłat dodatkowych nałożonych względem planu. Zamknęły się na poziomie 28,9 mln zł, podczas gdy plan zakładał wpływy w wysokości 20 mln zł.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl