NUMER 07-08/2022
NUMER 07-08/2022
Temat numeru:
Rower na kolei
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Zobacz filmy z rekordowych przejazdów Impulsa

| jm, Rynek Kolejowy 07.09.2015 160

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-09-07 15:34:50 Autor: kamilgamil
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
km-ka może być dumna z zakupu tego sprzętu
2015-09-07 15:43:46 Autor: peter
---.systemia.pl
film marny, ale rekord wspaniały ;-) BRAWO NEWAG !!!
2015-09-07 15:58:22 Autor: rhcp
---.dynamic.gprs.plus.pl
Newag bez konstruowania nowej jednostki pruje ponad 200 a Pesie zostaje tylko patrzeć na Darta, który nie wiadomo czy wyjedzie nie mówiąc o tym żeby zbliżyć się do 200.
2015-09-07 17:18:17 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post rhcp:
"Newag bez konstruowania nowej jednostki pruje ponad 200 a Pesie zostaje tylko patrzeć na Darta, który nie wiadomo czy wyjedzie nie mówiąc o tym żeby zbliżyć się do 200."
Tyle samo pojechałby każdy Elf z odpowiednim przełożeniem. Nic więcej nie wiemy oprócz uzyskania 226 km/h. Na filmie widać, że ekipa używa fajnego termowizora do pomiaru temperatury. Ja używam dużo tańszych odpowiedników z odbiornikiem podczerwieni jednopunktowym :) Dart ma sztywniejsze ramy wózków niż Elf. Dart ma mniejsze silniki niż większość Elfów i Impulsów, czyli oddziaływania dynamiczne zapewne mniejsze, no i specjalnie zaprojektowane pudło. Przedstawiciele Newagu zapowiadali taki pociąg już ponad 8 lat temu, no i jest :) Mówili przed kamerami TV że zrobią szybkie pociągi dwa razy tańsze od Pendolino, no i zrobili :)
2015-09-07 17:33:37 Autor: roześmiany
---.dynamic.chello.pl
Aha,pojechałby ale nie pojechał ...
2015-09-07 17:34:39 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
Jednym słowem lepiej po troszku ale stale małą łyżeczką niż chochlą i na szybko, bo się udławić można.

BTW gdyby w świętokrzyskich Impulsach luźniej rozstawić fotele, to ten skład bije komfortem na głowę penodlino, a podejrzewam, że nie tylko pendolino.
2015-09-07 20:31:54 Autor: Mariosti*
---.dynamic.chello.pl
@roześmiany

Był tam przedstawiciel Instytutu Kolejnictwa i na tych testach nie mieli zezwolenia na próby wyższych prędkości.
2015-09-07 20:36:12 Autor: Grubszy od Grubego
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Halo? Gruby gdzie jesteś??

Coś się nie wypowiedziałeś w wątku i smutno Nam, bez Ciebie :)
2015-09-07 20:51:30 Autor: NS_12
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
O jest postęp w montażu filmu. Widać główne role się pozmieniały i pierwszoplanowy Pan Z już nie bryluje przez pół filmu :):). Mały plus za kolejny rekord. Bo niecałe 15km/h więcej od poprzedniego. Konstrukcja to chyba Panowie dalej 36WE i 31WE. Pewnie wnętrze trochę pozmieniane. Pojedziemy to zobaczymy ten rewolucyjny egzemplarz.
2015-09-07 21:37:28 Autor: zeus04
---.133.22.13
Porównałem komfort biegu 36WEa z wagonem 111Alux z 1979 roku na wózkach 25AN z 1995 roku.
https://goo.gl/photos/1sBQiGAzcGygB1m3A
Tu umieściłem pięć wykresów z bezpośredniego porównania drgań pionowych. Poszczególne wykresy musiałem zsynchronizować w czasie i miejscu, gdyż 36WEa, to był skład pociągu osobowego a 111Alux jechał w składzie TLK. Pomiar w 36WEa był na początku środkowego członu, czyli tuż nad wózkiem wspólnym. W 111Alux akcelerometr umieściłem na początku drugiego wagonu za lokomotywą EP07 (drugi przedział od czoła wag.). Trzeba przyznać że 36WEa, a zatem i 45WE nie są wstanie dorównać dobremu wagonowi jeżeli chodzi o spokojność biegu i komfort. Wagon jedynie ustępuje i to każdy - pod względem przyspieszeń wzdłużnych, a to za sprawą nieszczęsnego połączenia za pomocą sprzęgu śrubowego i styku poprzez zderzaki (tu cały skład wyposażony był w twarde zderzaki z czynnikiem elastomerowym/przepływowym i sprężyną talerzową). Postęp jednak jest. EN57 ciężko nawet porównywać, a EW58 stworzony do ruchu aglomeracyjnego i bardzo dużej zmienności obciążenia z wykorzystaniem w podwoziu sprężyn śrubowych - jest dość twardy (sprężyna pneumatyczna oferuje jednak autodopasowanie się do obciążenia poprzez zawory ważące). Ugięcie statyczne zawieszenia I stopnia w wózkach 3MNa i 9ANa = 12mm, a luz do odbijaka 24mm. Ugięcie statyczne zawieszenia II stopnia w wózkach 3MNa i 9ANa =54mm, a luz do odbijaka 70mm. Łącznie zawieszenie EW58 uginało się w stanie statycznym 66 mm. Wózek napędny EW58 waży 12700 kg, a toczny 7500 kg...
2015-09-08 00:59:04 Autor: Mariosti*
---.dynamic.chello.pl
@zeus04
A przy jakich prędkościach były dokonane pomiary?
2015-09-08 06:01:07 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
@Marosti*
Do ok. 120km/h pomiędzy Podlesiem a przejazdem przed Piotrowicami.
2015-09-08 08:27:55 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
PS. Pomiary były na linii 139 pomiędzy Tychami a Katowicami. Wykresy powiększone, to był końcowy szlak pomiędzy Brynowem a Katowicami o parametrach: vmax 70 km/h, podkłady drewniane, tor klasyczny- stykowy ok. ośmiu letni...
2015-09-08 18:58:13 Autor: hubert1
---.dynamic.chello.pl
@Luca

> "gdyby w świętokrzyskich Impulsach luźniej rozstawić fotele"

Nie przesadzaj. Są węższe i krótsze siedziska niż w Pendolino. Na dłuższą metę nie za wygodne. Ale fakt - świętokrzyskie to chyba wersja full wśród Impulsów.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2022
NUMER 07-08/2022
Temat najnowszego raportu jest z jednej strony wakacyjny, a z drugiej – mocno rozgrzewający opinię publiczną – czyli kolej i rower. Jak zwykle, nie brakuje również ciekawych rozmów, tematu integracji komunikacji czy przyszłości technologicznej, takiej jak wodór i ETCS. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5