Partnerzy serwisu:
Prawo

Zielone Mazowsze do Massela: Wykorzystać potencjał przewoźników samorządowych

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
11-01-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Zielone Mazowsze, 11 stycznia 2011

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO
Zielone Mazowsze do Massela: Wykorzystać potencjał przewoźników samorządowych
Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:\"\"; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:\"Calibri\",\"sans-serif\"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:\"Times New Roman\"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;} Stowarzyszenie Zielone Mazowsze zwróciło się do nowego podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury Andrzeja Massela z wnioskiem o wykorzystanie potencjału przewoźników samorządowych w zakresie przewozów międzywojewódzkich.

Jak pisze w liście do ministerstwa ZM, PKP Intercity dowiodły, że nie są w stanie zaspokoić potrzeb pasażerów w tym segmencie, z powodu wykorzystania jedynie 1200 ze swoich 2738 wagonów. Według stowarzyszenia, w efekcie tzw. koordynacji rozkładów jazdy pomiędzy PKP Intercity a Przewozami Regionalnymi znacznie ograniczona została zaplanowana przez Przewozy Regionalne oferta pociągów InterRegio, co oznacza, że PR powinny mieć obecnie znaczne zasoby rezerwy taborowej. Zielone Mazowsze postuluje:

1. Zamówienie przez Ministerstwo Infrastruktury dodatkowych pociągów międzywojewódzkich i/lub międzynarodowych w Przewozach Regionalnych;

2. Wynajęcie przez PKP Intercity taboru Przewozów Regionalnych do wzmocnienia własnych pociągów w najbardziej obciążonych relacjach.

Stowarzyszenie proponuje także wykorzystać różnicę w terminach szczytów przewozowych w relacjach dalekobieżnych i lokalnych. Oprócz Przewozów Regionalnych dodatkowym taborem w weekendy dysponują na przykład Koleje Mazowieckie. „Przykładowo na linię Warszawa – Małkinia w soboty i niedzielę wyjeżdża o 27 pociągów KM mniej niż w dni robocze – wystarczy niewielka część tego taboru, aby dwukrotnie zwiększyć podaż miejsc w relacji Warszawa – Białystok w najbardziej obciążonych terminach, a nawet uruchomić bezpośrednie połączenie Warszawa – Ełk w sobotę rano i niedzielę wieczór” – pisze ZM. Takie rozwiązania, według stowarzyszenia, poprawiłyby nie tylko komfort podróżnych w pociągach dalekobieżnych, ale też sytuację finansową Przewozów Regionalnych i zarządcy infrastruktury PKP PLK.

Zielone Mazowsze apeluje także do Andrzeja Massela o objęcie nadzorem zagadnienia napraw rewizyjnych wagonów w spółce PKP Intercity. „Według naszych obserwacji od trzech lat spółka zleca rewizje w ilościach znacznie poniżej poziomu odtworzeniowego, co oczywiście prędzej czy później musiało doprowadzić do stanu katastrofalnego, którego perspektywę na krótko tylko mogło odsunąć przejęcie taboru dawnego PKP Przewozy Regionalne” – pisze ZM.

Na koniec Zielone Mazowsze wyraża zaniepokojenie „cięciami” połączeń kolejowych. Według stowarzyszenia, ograniczenie oferty przyniesie również ograniczenie wpływów, co przy wysokim udziale kosztów stałych grozi powrotem problemów w jeszcze ostrzejszej formie.

Całość listu

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poprawi się dojście do tramwaju przy Podleśnej w Warszawie?

Infrastruktura

ZM: Koszty krańcowe a stałe na kolei

Warte uwagi

ZM: Koszty krańcowe a stałe na kolei

Aleksander Buczyński,Zielone Mazowsze 16 lipca 2013

Zielone Mazowsze o przyczynach upadku PKP

Warte uwagi

Zielone Mazowsze o przyczynach upadku PKP

Zielone Mazowsze 26 lipca 2013

ZM: Windy z niepełnosprawnością, a nie dla niepełnosprawnych

Infrastruktura

Warszawa: Ruch na mostach zmalał dzięki komunikacji miejskiej?

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Poprawi się dojście do tramwaju przy Podleśnej w Warszawie?

Infrastruktura

ZM: Koszty krańcowe a stałe na kolei

Warte uwagi

ZM: Koszty krańcowe a stałe na kolei

Aleksander Buczyński,Zielone Mazowsze 16 lipca 2013

Zielone Mazowsze o przyczynach upadku PKP

Warte uwagi

Zielone Mazowsze o przyczynach upadku PKP

Zielone Mazowsze 26 lipca 2013

ZM: Windy z niepełnosprawnością, a nie dla niepełnosprawnych

Infrastruktura

Warszawa: Ruch na mostach zmalał dzięki komunikacji miejskiej?

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5