Partnerzy serwisu:
Biznes

Zdaniem związkowców prywatyzacja TK Telekom nie zabezpiecza interesów PKP PLK

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
09-11-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Zdaniem związkowców prywatyzacja TK Telekom nie zabezpiecza interesów PKP PLK
Prywatyzacja TK Telekom może zakończyć się podobnie jak analogiczna operacja kolei niemieckich – uważa Szef Federacji Związków Zawodowych Pracowników Automatyki i Telekomunikacji PKP Tadeusz Gawin. Po kilku latach niemieckie koleje odkupiły swojego dawnego operatora. Zdaniem związkowca nie są to jedyne wątpliwości dotyczące prywatyzacji spółki, która przebiega bez zabezpieczenia interesów PKP PLK.

Prywatyzacja TK Telekom jest w toku, jednak spółka cały czas pozostaje jednym z największych operatorów telekomunikacyjnej sieci szkieletowej w Polsce. Zdaniem związkowców sposób prowadzenia negocjacji z potencjalnymi inwestorami powoduje, że konkurenci spółki uzyskuje bezpłatnie dostęp do strategicznych informacji mających duże znaczenie dla uzyskania przewagi rynkowej.

Po tym jak zakończyły się negocjacje z Hawe, zarząd PKP dopuścił do rozmów dwie inne spółki zainteresowane zakupem TK Telekom. Są to GTS Poland i Netia. Obecnie TK Telekom jest cały czas konkurentem wszystkich trzech oferentów. „Właściciel dopuszczając do badania spółki TK Telekom przez Hawe przed wyłożeniem przez nich na stół oferowanych kwot, dał się podejść i „na tacy”, za darmo przekazał im informacje pozwalające hawe na podjęcie skuteczniejszej konkurencyjnej działalności ze spółką kolejową” – wyjaśnia Tadeusz Gawin na łamach związkowego pisma "Przekaźnik". Jego zdaniem sytuacja ta powtórzy się w przypadku dwóch pozostałych podmiotów zainteresowanych zakupem TK Telekom.

Szef związkowców zauważył też, że potencjalny inwestor, nastawiony na zysk może nie być zainteresowany świadczeniem usług z zakresu rozbudowy i utrzymania sieci telekomunikacyjnej na potrzeby kolei. Już teraz da się zauważyć proces odtwarzania właściwych telekomowi struktur w ramach PKP PLK. Gawin przypomniał między innymi, że ilość pracowników telekomunikacyjnych w PKP PLK rośnie wraz z rozwojem systemu GSMR. W tym samym czasie należący do grupy PKP telekom zwalniał swoich pracowników. „ Taka sytuacja może się powtórzyć po raz kolejny, po sprzedaży TK Telekom, gdy nowy właściciel, nie mogąc utrzymać satysfakcjonujących kontraktów, zrezygnuje z utrzymania pozostałych urządzeń telekomunikacyjnych w spółce PLK” – pisze Gawin, dodając, że prywatyzacja TK Telekom nie zabezpiecza interesów zarządcy infrastruktury kolejowej.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Chiny. Ukończono pierwszą na świecie pętlę kolejową wokół pustyni

Infrastruktura

Chiny. Ukończono pierwszą na świecie pętlę kolejową wokół pustyni

Przemysław Farsewicz 31 października 2021

Pierwsza linia kolejowa połączyła Afganistan z Iranem

Infrastruktura

Czy kolej ma jeszcze jak stać na węglu?

Infrastruktura

Czy kolej ma jeszcze jak stać na węglu?

Jakub Madrjas 04 maja 2021

Mknąc po szynach 100km/h

Infrastruktura

Mknąc po szynach 100km/h

Włodzimierz Winek 26 grudnia 2020

W styczniu zdrożeją bilety kolejowe w Niderlandach

Infrastruktura

W styczniu zdrożeją bilety kolejowe w Niderlandach

Artur Bogdanowicz 13 listopada 2020

"Turyzm kolejowy", czyli o początkach turystyki kolejowej w Polsce

Infrastruktura

Zobacz również:

Chiny. Ukończono pierwszą na świecie pętlę kolejową wokół pustyni

Infrastruktura

Chiny. Ukończono pierwszą na świecie pętlę kolejową wokół pustyni

Przemysław Farsewicz 31 października 2021

Pierwsza linia kolejowa połączyła Afganistan z Iranem

Infrastruktura

Czy kolej ma jeszcze jak stać na węglu?

Infrastruktura

Czy kolej ma jeszcze jak stać na węglu?

Jakub Madrjas 04 maja 2021

Mknąc po szynach 100km/h

Infrastruktura

Mknąc po szynach 100km/h

Włodzimierz Winek 26 grudnia 2020

W styczniu zdrożeją bilety kolejowe w Niderlandach

Infrastruktura

W styczniu zdrożeją bilety kolejowe w Niderlandach

Artur Bogdanowicz 13 listopada 2020

"Turyzm kolejowy", czyli o początkach turystyki kolejowej w Polsce

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5