"Projektowanie i modernizacja dróg kolejowych" to studium podyplomowe zorganizowane przez CS Szkolenie i Doradztwo Sp. z o.o. we współpracy z Wydziałem Inżynierii Lądowej i Geodezyjnej WAT w Warszawie i Centrum Naukowo-Technicznym Kolejnictwa, które właśnie ukończyli pierwsi uczestnicy. 7 stycznia uroczyście wręczono im świadectwa ukończenia studium.
- Przed nami i przed państwem jeszcze sporo pracy - powiedział, zwracając się do absolwentów prezes CS Szkolenie i Doradztwo, Henryk Pawłowski. - Trzeba bowiem wykorzystać tę wiedzę, którą tutaj zdobyliście - podkreślił. - Ciesząc się z ukończenia studium przez pierwszych uczestników, chciałbym podziękować panu prezesowi Wachowi. W pewnym momencie powiedział: Tak, zaryzykuję! I udało się - dodał prezes Pawłowski. Podziękował także prezesowi PKP PLK Krzysztofowi Celińskiemu, jak również kierownictwu CNTK i WAT.

* Uroczystość odbyła się w auli A+B ośrodka CS Szkolenie i Doradztwo Sp. z o.o. w Warszawie.
Głos zabrał także podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, prof. Juliusz Engelhardt. - Mamy na kolei lukę pokoleniową. Dlatego życzę wam, aby wasz rozwój postępował, żebyście działali dla dobra polskiego kolejnictwa - powiedział, zwracając się do absolwentów.
- To dzień sukcesu - stwierdził prezes PKP SA, Andrzej Wach. - Brak ludzi to jeden z głównych problemów kolei w Polsce. A inwestowanie w ludzi to najlepsza lokata długoterminowa - podkreślił.

* W uroczystości udział wzięli m.in. Andrzej Wach - prezes PKP SA, prof. Juliusz Engelhardt - podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, Krzysztof Celiński - prezes PKP PLK, Halina Sekita - prezes Kolei Mazowieckich i Zbigniew Zarychta - członek zarządu PKP PLK.
- Chciałbym pogratulować państwu nie tylko uzyskania dyplomów, ale również tego, że znaleźliście tyle wolnego czasu, aby podjąć się zadania podnoszenia własnych kwalifikacji i nabywania nowych umiejętności - stwierdził prezes PKP PLK, Krzysztof Celiński.
- Po to się kończy studia podyplomowe, żebyście państwo coś z tego mieli - zwrócił się do absolwentów prof. dr hab. inż. Ireneusz Winnicki, dziekan Wydziału Inżynierii Lądowej i Geodezyjnej WAT. - No więc, panowie prezesi, trzeba się będzie nad tym zastanowić! - dodał żartobliwie, a jego wypowiedź została owacyjnie przyjęta przez salę.

* Świadectwa ukończeia studium wręczyli absolwentom prof. dr hab. inż. Ireneusz Winnicki (dziekan Wydziału Inżynierii Lądowej i Geodezji WAT) i prof. dr hab. inż. Henryk Bałuch (CNTK). Fot. Rynek Kolejowy.
Na koniec uroczystości, po wręczeniu świadectw ukończenia studium wszystkim absolwentom, trzej najlepsi słuchacze studium otrzymali nagrody specjalne w postaci albumów o historii kolei. Wyróżnieni to: Julian Bałuch (pracownik PKP PLK Centrum Diagnostyki), Krzysztof Karpeta (pracownik Zakładu Linii Kolejowych w Warszawie) oraz Iwona Zubilewicz (pracownik Zakładu Linii Kolejowych w Warszawie).
Trójsemestralne "Studium projektowania i modernizacji dróg kolejowych" (248 h dydaktycznych) prowadzone było w trybie kształcenia na odległość (distance learning) w ośrodkach umiejscowionych w Warszawie (skąd prowadzone były zajęcia), Katowicach, Wrocławiu i Poznaniu. Taki system prowadzenia zajęć z wykorzystaniem urządzeń wideokonferencyjnych umożliwiał słuchaczom uczestniczenie w zajęciach w dogodnie wybranym miejscu bez konieczności wyjazdu. To nowoczesna odmiana kształcenia synchronicznego. Na zajęciach zapewniona była interakcja słuchaczy z osobą prowadzącą poprzez głos i obraz. Zintegrowany system obsługi plików umożliwiał uczestnikom znajdującym się po każdej stronie jednoczesną wymianę i obsługę tych samych programów. Wśród wykładowców znaleźli się: prof. dr hab. inż. Henryk Bałuch (CNTK), prof. dr hab. inż. Bożysław Bogdaniuk (Politechnika Gdańska), doc. dr hab. inż. Maria Bałuch (CNTK), dr inż. Eugeniusz Skrzyński (CNTK), dr inż. Ryszard Chmielewski (WAT) i dr inż. Stanisław Sancewicz (WAT).