NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Wzrośnie przepustowość dwóch ważnych linii kolejowych

| Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 01.09.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-09-01 16:51:22 Autor: xyz321a
---.google.com
PLK Gdańsk zmienia oblicze :) inwestycje i zaangażowanie. Hmm zmiany na lepiej. Nawet przypomnieli sobie o linii nr 204. Przejazd w królowie ze szlabanami. Juz cysterny nie będą pchać się na tory. Brawo. Przydałoby się zrobić jeszcze peron i zamontować kamery na przejeździe.
2015-09-01 16:57:28 Autor: radick
---.gdynia.mm.pl
Mam pytanko... Na czym konkretnie polega system samoczynnej blokady liniowej??? Z góry dziękuję za odpowiedź
2015-09-01 17:24:17 Autor: M.
---.eaw.com.pl
Znowu wyszukiwarki powyłączali komuś...
2015-09-01 17:28:14 Autor: 33
---.146.132.77.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Ciekawe na ile odstępów wolnych poustawiali te blokady, czy tak jak pod Warszawą powymyślali ze można wjechać poprzedzającemu w dup..e.
2015-09-01 17:37:27 Autor: Artur B.
---.dynamic.chello.pl
Wygląda na to, że pomiędzy Gdynią Gł. a Gdańskiem Osową ustawią semafory SBL w odległościach dużo większych, niż droga hamowania. Mam wrażenie, że nie poprawi to przepustowości w znaczącym stopniu
2015-09-01 18:02:25 Autor: gość
---.adsl.inetia.pl
No tak... Czyli skoro dotychczas między stacjami mógł by jeden pociąg, jak wstawią SBL (nawet jeden zestaw semaforów) będzie dwa pociągi, czyli wzrost o 100%. Rzeczywiście nieduży wzrost. Ludzie, ogarnijcie się trochę, a nie piszecie głupoty.
2015-09-01 18:48:17 Autor: 33
---.146.131.28.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@ArturB.
Pod Warszawą na nowo zmodernizowanych odcinkach np. na Mińsk też semafory są dalej od siebie niż droga hamowania ale to nic nie daje bo nie ma odstępów wolnych (niedostępnych do zajęcia przez następujący pociąg - pociąg poprzedzający może znajdować się zaraz za pierwszym stój na ostępie za semaforem) powinno być raczej tak jak było pierwotnie przed wojną na węźle warszawskim i za komuny - odstępy krótkie i dwa wolne - jak w instrukcji opisowej.
2015-09-01 18:54:55 Autor: Ramzes
---.net95-158-73.revers.nsm.pl
Jak można pisać szlak Gdańsk Osowa - Gdynia Wielki Kack oraz Gdynia Wielki Kack - Gdynia Główna jak stacja Gdynia Wielki Kack została całkowicie rozebrana i utworzono jeden szlak dwutorowy Gdańsk Osowa - Gdynia Główna. Budowanie semaforów samoczynnej blokady liniowej w odstępie kilku kilometrów od siebie jest wyjściem kuriozalnym i nie stosowanym na sieci PKP, nawet możliwie że i w Europie. Koledzy z Dyrekcyjnej 2/4 w Gdańsku przemyślcie to jeszcze raz.
2015-09-01 19:03:25 Autor: Podrozny
---.199.251.1
@Ramzes: stacja Gdynia Wielki Kack została rozebrana w związku z jej przebudową. Po jej zakończeniu stacja ta będzie posiadać trzy tory.
2015-09-01 19:17:23 Autor: pwlk
---.play-internet.pl
@33
Przy czterostawnej wieloodstępowej SBL, długość odstępu wynosi przynajmniej POŁOWĘ drogi hamowania. Nie ma tu mowy o wjeżdżaniu w d..., bo po minięciu zielonego migającego trzeba zwolnić do 100 przed następnym (pomarańczowym) semaforem.
2015-09-01 19:27:33 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
To od kiedy USTRONIE zostanie wytrasowane po CMK i przestanie wężykować [p zdezelowanej 8 tracąc 2h i pasażerów ???
2015-09-01 19:31:36 Autor: soad1
---.dynamic.chello.pl
"Wzrośnie przepustowość..." na marginalnej linii Katowice - Kraków
PLK mir do psychiatry
2015-09-01 19:31:58 Autor: pwlk
---.play-internet.pl
@33
I jeszcze jedno. Nie ma i nie było czegoś takiego jak niedostępne wolne odstępy pomiędzy zajętymi. Przed wojną stosowano blokadę półsamoczynną z kształtowymi semaforami i tarczami ostrzegawczymi i też koniec pociągu mógł być zaraz za semaforem na stój.
2015-09-01 20:41:09 Autor: 67uo0
---.static.ip.netia.com.pl
Radick: http://www.transportszynowy.pl/sygnalizacjasbl.php polecam Ci to przeczytać :)
2015-09-01 21:37:41 Autor: kielczanin
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post pes:
"To od kiedy USTRONIE zostanie wytrasowane po CMK i przestanie wężykować [p zdezelowanej 8 tracąc 2h i pasażerów ???"
Urządzenia samoczynnej blokady liniowej zwiększyły przepustowość na małopolskim odcinku linii nr 8 Warszawa - Kraków. Dzięki nim na szlaku może znajdować się większa liczba pociągów. Wcześniej na szlaku mógł przebywać tylko jeden pociąg - mówi "RK" Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK.

2015/2016
ICN MARS (dawne Ustronie) relacji Kraków Główny - Kielce - Warszawa Wschodnia (zmiana kierunku jazdy) - Malbork i dalej do Kołobrzegu
IC SIENKIEWICZ Kielce - Olsztyn Główny p. CMK (ED160)
IC ORŁOWICZ Olsztyn Główny - Kraków Płaszów p. CMK, Kielce
IC ŻEROMSKI Olsztyn Główny - Kraków Płaszów p. CMK, Kielce
IC CHAŁBIŃSKI Olsztyn Główny - Zakopane p. CMK, Kielce (w sezonie)
2015-09-01 22:46:00 Autor: Artur B
---.dynamic.chello.pl
Niejednokrotnie widziałem, jak dyżurny cierpliwie czekał i wypuszczał następny pociąg ze stacji na szlak wyposażony w SBL dopiero wtedy, gdy są dwa odstępy wolne, czyli semafor wskazywał zielone a nie żółte. Stąd moje wątpliwości. Oczywiście nieraz ten drugi pociąg jadąc szybciej prawie doganiał ten pierwszy i i przed kolejna stacją był tylko o jeden odstęp wcześniej. Ale wyjazd ze stacji musiał być na 2 odstępy wolne.
2015-09-01 23:10:12 Autor: Patryk1
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Swietnie ze zwiększy sie przepustowość odcinka Gdansk Osowa - Gdynia ale oczekuje poprawy na odcinku Koscierzyna - Gdansk Osowa bo wtedy tzw. PKM bedzie miała sens. bez zwiększenia przepustowości na odcinku Kartuzy -Glicz nie bedzie mozna przygotować dobrego rozkładu jazdy dla relacji Kartuzy -Gdansk. Czekam na zmiany.
2015-09-01 23:56:55 Autor: SOAD FAN PAGE
---.237.91-rev.victor.pl
Jakby była SBL-ka między Starzynami a Kozłowem to by nie doszło do tragedii w Chałupkach mimo, że tych dwóch upośledzonych dyżurnych ruchu puściło te dwa pociągi. Teraz się zasłaniają psychiatrykiem - dożywocie tym szmaciarzom.
2015-09-02 08:19:59 Autor: R.R.R
---.tktelekom.pl
Kolego Ramzes, może najpierw zapoznaj się z obowiązującymi przepisami i wytycznymi budowy urządzeń SRK - myślę, że bredzenie o odstępach SBL co kilka kilometrów wyłączy się same. To żenujące, że ludzie wypowiadają się w tematach o których nie mają bladego pojęcia.

Dla twojej informacji - pomiędzy Osową a Kackiem będą 4 odstępy i sygnalizatory co około 1 km. Mało?
2015-09-02 09:18:16 Autor: 33
---.146.115.152.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@R.R.R.
Ramzes pisze o semaforach więc ma rację mogą być rzadziej niż ostępy blokowe (np. długość odstępu 1 km semafory co czwarty czyli co 4 km) system ten stosuje się tylko wówczas gdy prąd blokady jest w szynach i nadaje sygnał zajętości niezajętości toru.

Obecne wytyczne odnośnie SBL są kretyństwem na które na przykład powołuje się "Pwlk" odnośnie tego że zawsze koniec pociągu może znajdować się bezpośrednio za semaforem stój i ze zawsze tak było, nie było tak - zawsze istniały sblki na których były dwa odstępy wolne z sygnałem w szynach hamowania awaryjnego i tylko taki system gwarantował 100% bezpieczeństwa.
2015-09-02 09:35:45 Autor: 33
---.146.115.152.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Żeby była pełna jasność jaki błąd popełniają obecnie tworzący przepisy odnośnie projektowania i stosowania SBL,
-dawniej było tak; niezależnie od ilości i nazwy odstępów dojazdowych do semafora stój za semaforem stój zawsze musiały być dwa odstępy blokowe wolne (oznaczone lub nie oznaczone semaforami) w przypadku czteroblokowej lub trójblokowej za semaforem stój pociąg mógł się znajdować ale na ostatnim lub przedostanim i ostatnim bloku oznacza to że rzeczywiście za semaforem stój był już pociąg poprzedzający ale oddzielony dwoma odcinkami blokowymi z sygnałem hamowania awaryjnego(nie zawsze stosowano) lub tak jak na linii Grodziskiej jeden odstęp wolny(niedostępny) i jeden odcinek izolowany ok. 50 m w nim.
2015-09-02 09:49:12 Autor: WCH
---.tktelekom.pl
Jaki ekspert A F taki tekst! Czy w podobno branżowej gazecie można zatrudnić branżowych dziennikarzy?
2015-09-02 10:56:08 Autor: trzebinia
---.net.tauron.pl
a kiedy doczekamy się zwiększenia prędkości pociągów na torach z KRAKOWA przez Trzebinię, Jaworzno do KATOWIC?!
To już międzynarodowy korytarz kolejowy i pociągi relacji Rzeszów-Kraków-Katowice-Opole-Wrocław nikogo nie interesują tylko pendolino do Warszawy jest ważne?!!!!
2015-09-02 13:40:57 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
@33

Co znaczy "czteroblokowa" i "trójblokowa"?

Poza tym, kolega opisuje system Ericssona sprowadzony do Polski w latach 50 razem z EW54 i zainstalowany na odcinkach Piotrków-Widzów Teklinów, Wwa Wschodnia - Wwa Wawer, Wwa Wschodnia-Rembertów, Otwock-Pilawa, Tczew-Gdynia, Kraków-Skawina, , Jaksice-Maksymilianowo i kilku pomniejszych.

Jednakże, nie było w nim żadnego "hamowania awaryjnego przez blokadę", gdyż PKP wraz z EW54 dostało urządzenia kabinowe, jednak nie były one używane, ani nie były wdrażane do innych typów taboru. To tylko jakiś kolejarski mit krążący wśród ludzi po sieci, podobny do tego że np. japońskie pociagi się nie spóźniają itd.

Teraz długość odstepu=długość odcinka pomiedzy semaforami. Nie ma żadnych nieoficjalnych przesunieć w długościach, po prostu kiedy ze względu na warunki miejscowe (dojazd do posterunku, duze pochylenie pionowe) odstęp jest wydłużony, to także semafory są oddalone. I "STÓJ" oznacza po prostu że przed nami jest pociag, a nie jakieś kombinacje i domysły.
2015-09-02 14:48:11 Autor: gość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jak zwykle bełkot mikolstwa w komentarzach dostarcza rozrywki :)
2015-09-02 15:30:50 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
A jak jest w tych systemach określany koniec pociągu?
2015-09-02 17:08:56 Autor: 33
---.146.78.79.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@Ave Ja
Co to znaczy czteroblokowa- znaczy że odstępy (bloki) są bez semaforów.

Hamowanie awaryjne z sygnału blokady w szynach nie wynikało z urządzeń kabinowych - choć tak pierwotnie planowano a z wielofunkcyjnego radia, takie radio zbierające i odczytujące sygnał blokady z "masy" - określenie elektryków mogłeś sobie kupić na wyprzedaży kolejowej na początku lat dziewięćdziesiątych i jeszcze dzisiaj mógłbyś na nim gdzieniegdzie pojeździć i posłuchać a także przyhamować- radio po sygnale blokady otwiera ten sam zawór hydrauliczny co przy radiostopie.
2015-09-02 21:22:49 Autor: pwlk
---.play-internet.pl
@33
"Co to znaczy czteroblokowa- znaczy że odstępy (bloki) są bez semaforów.

Hamowanie awaryjne z sygnału blokady w szynach nie wynikało z urządzeń kabinowych - choć tak
pierwotnie planowano a z wielofunkcyjnego radia, takie radio zbierające i odczytujące sygnał
blokady z "masy" - określenie elektryków mogłeś sobie kupić na wyprzedaży kolejowej na
początku lat dziewięćdziesiątych i jeszcze dzisiaj mógłbyś na nim gdzieniegdzie pojeździć
i posłuchać a także przyhamować-radio po sygnale blokady otwiera ten sam zawór hydrauliczny co przy radiostopie."


Nie wiem co ty chłopie bierzesz, ale to mocne musi być;)
2015-09-03 09:52:13 Autor: 33
---.146.79.99.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@pwlk
Kup sobie takie radio "radmor...." to się dowartościujesz a potem żebyś nie mieszał to w nagrodę najprawdopodobniej po odebraniu radyjka dostaniesz posadkę komentatora na skyscrapercity i będziesz wazelinował nowe projekty srk z pseudo blokadą itp.
2015-09-04 00:14:44 Autor: tomekc14
---.dynamic.chello.pl
Dyżurni wypuszczają pociągi na szlak przy dwóch wolnych odstępach, by zachować płynność ruchu. Mówi o tym instrukcja Ir-1. Oczywiście są także wyjątki np. przy pociągu regionalnym, który można wyprawić za pociągiem dalekobieżnym z prostej przyczyny. Mamy pewność, że nie dogoni swojego poprzednika.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5