24 sierpnia zmarł Karol Modras - inżynier, który budował m. in. LHS i Centralną Magistralę Kolejową, a także Członek Szarych Szeregów, uczestnik Powstania Warszawskiego na Pradze, pseudonim „Mur”. Członek honorowy Muzeum Powstania Warszawskiego.
Karol Modras to absolwent wydziału drogowo-budowlanego Państwowej Średniej Szkoły Technicznej Kolejowej w Warszawie (1939). Od sierpnia 1945 zatrudniony w Dyrekcji Odbudowy Warszawskiego Węzła Kolejowego (WWK) – delegowany do nadzoru odbudowy mostu przez Bug pod Fronołowem. Od lipca 1948 pracownik Przedsiębiorstwa Robót Kolejowych (PRK1) – zatrudniony jako kierownik: odbudowy Fabryki Mostów w Mińsku Maz., na budowach rejonu Małaszewicze i Terespol, liniach Hrebenne – Werchrata i Skierniewice – Łuków.
Po studiach na Politechnice Warszawskiej (1955-1957) kierownik budowy drugiego toru na linii Warszawa Zach. – Czachówek, zatrudniony na budowach WWK: stacja Warszawa Wsch. jako główny inżynier, odcinek Warszawa Włochy – Piastów jako kierownik budowy.
W październiku 1968 powołany na stanowisko naczelnego inżyniera i zastępcy dyrektora Przedsiębiorstwa Budownictwa Kolejowego w Radomiu. W marcu 1971 przeniesiony na stanowisko zastępcy dyrektora PRK15. We wrześniu 1974 powołany przez Ministra Komunikacji na eksperta Zespołu Opiniodawczo-Koordynacyjnego Rady Techniczno-Ekonomicznej Centralnego Biura Studiów i Projektów do opracowań projektowych Centralnej Magistrali Kolejowej. Następnie główny realizator inwestycji na Centralnej Magistrali Kolejowej.
Bogate życie zawodowe zakończył na stanowisku naczelnego inżyniera w Przedsiębiorstwie Budownictwa Kolejowo-Drogowego w Biłgoraju, które uczestniczyło w budowie Linii Hutniczo-Siarkowej.
Od marca 1980 emeryt. Najchętniej spędzał czas na ulubionej działce we Fronołowie. Pisał wspomnienia i pamiętnik. Odznaczony brązowym i złotym Krzyżem Zasługi oraz Orderem Sztandaru Pracy II klasy.
Uroczystości pogrzebowe odbędą się na Cmentarzu Bródzieńskim w Warszawie, w kościele pw. św. Wincentego à Paulo (drewnianym), 3 września o godzinie 13.20.