Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Pesa poprawia konstrukcje częstochowskich Twistów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-02-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Jakub Madrjas, Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Pesa poprawia konstrukcje częstochowskich Twistów
Jak dowiedział się portal Transport-publiczny.pl, wystąpiły problemy w eksploatacji tramwajów 129Nb Twist w Częstochowie. Producent tramwajów – Pesa – zobowiązał się w ciągu najbliższych miesięcy poprawić błędy. Każdy tramwaj będzie musiał opuścić Częstochowę na kilka tygodni.

Według informacji portalu „Transport-publiczny.pl” problem dotyczy konstrukcji pudeł pojazdów. Nie zagraża to bezpieczeństwu pasażerów, jednak konieczna jest korekta niektórych elementów konstrukcji - po roku eksploatacji zauważono jej odkształcenie najpierw w pierwszym, a potem w drugim dostarczonym tramwaju. Z tego względu pojazdy muszą zostać odesłane do fabryki producenta w Bydgoszczy. Pierwszy Twist jest już tam od dłuższego czasu, wkrótce dołączą do niego dwa kolejne.

Przebudowa elementów konstrukcji oznacza w praktyce konieczność demontażu dużej części wyposażenia tramwaju. Naprawy będą prowadzone cyklicznie, więc z eksploatacji powinny być wyłączane nie więcej niż trzy z siedmiu nowych tramwajów jednocześnie. Częstochowianie muszą się jednak liczyć z przejściowymi brakami niskopodłogowych wagonów. Błąd powstał prawdopodobnie w fazie projektowej, jednak jego konsekwencje wyszły na jaw dopiero po ponad rocznej eksploatacji pojazdów. W sumie zdążyły już przejechać w tym czasie przeszło milion kilometrów.

– To pierwsze pojazdy typu Twist eksploatowane w szczególnych warunkach i dlatego od początku były monitorowane przez serwis i specjalistów z naszej firmy. Przez cały ten okres zbieraliśmy wnioski i reagowaliśmy na wszelkie sugestie motorniczych i pasażerów, czego efektem jest zdiagnozowanie problemu związanego z konstrukcją pojazdu i opracowanie jego rozwiązania – przyznaje rzecznik Pesy Michał Żurowski.

Jak tłumaczy Żurowski, w praktyce oznacza to konieczność udoskonalenia elementów konstrukcyjnych pojazdów. – Prace te już się rozpoczęły i obejmą wszystkie dostarczone do Częstochowy tramwaje. Cały proces zakończy się w trzecim kwartale tego roku i odbywa się w pełnej współpracy z przedstawicielami MPK Częstochowa – zapewnia rzecznik producenta.

Przypomnijmy, że Pesa i MPK wzięły pod uwagę to, że konstrukcja jest nowa. W umowie zapisano, że każdy tramwaj Twist musi przez miesiąc sprawdzić się w eksploatacji przed ostatecznym odbiorem. Każda awaria spowodowałaby rozpoczęcie odliczania od nowa. Jak się okazało, nie trzeba było „zerować licznika” ani razu, co świadczyło o dobrym przygotowaniu taboru.

Umowę na dostawę siedmiu nowych niskopodłogowych tramwajów dla Częstochowy podpisano w grudniu 2010 r. Pesa zaoferowała nowy typ tramwaju – Twist, mogący zabrać na pokład 208 pasażerów przy 32 metrach długości składu. Nietypowy układ wagonu polega na oparciu go na czterech, nie trzech wózkach. Dzięki temu, że wszystkie wózki są skrętne, zmniejszono zużycie obręczy kół i szyn, co obniża koszty eksploatacji po stronie przewoźnika. Na podobne tramwaje po Częstochowie zdecydowały się Tramwaje Śląskie, MPK Kraków i MPK Wrocław. Twisty dla TŚ zostały już dostarczone. - W Twistach, które eksploatuje spółka Tramwaje Śląskie nie występują żadne problemy konstrukcyjne - poinformował Andrzej Zowada, rzecznik spółki.

Tekst pochodzi z portalu Transport-publiczny.pl

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Zobacz również:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Zintegrowany transport

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Redakcja/inf. pras 24 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Zobacz również:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Zintegrowany transport

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Redakcja/inf. pras 24 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5