Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Wrocław: Inżynierowie dostrajają ITS

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-09-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mj, Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Wrocław: Inżynierowie dostrajają ITS
Wdrażanie wrocławskiego systemu ITS powoli dobiega końca. – Od jesieni 2013 system będzie uruchomiony głównie w zakresie transportu publicznego i od tej pory wszelkie modyfikacje i korekty sygnalizacji świetlnej będą prowadzone już za pomocą programów systemowych, sterowanych z Centrum – powiedziała Rynkowi Infrastruktury Julia Wach, z biura prasowego wrocławskiego Urzędu Miasta.

Wrocławski system zarządzania ruchem ma nie lada zadanie. Stolica Dolnego Śląska od dawna należy do najbardziej zakorkowanych miast w Polsce. Problem dotyczy przede wszystkim centrum, którego specyfika obejmuje między innymi liczne wąskie uliczki. Podstawową funkcjonalnością instalowanego we Wrocławiu systemu jest więc efektywne zarządzanie sygnalizacją świetlną. Władze miasta liczą na to, że system pozwoli wyraźnie skrócić czas przejazdu przez miasto. – Testy systemu wykazują osiągnięcie założonych w specyfikacji przetargowej wskaźników efektywności. Osiągnięcie wymaganych wskaźników pozwala na określenie poziomu realizacji kontraktu. Jednak wskaźniki, jakimi winien, zdaniem Zamawiającego, wykazać się system w pierwszych chwilach po jego zainstalowaniu wcale nie muszą być wskaźnikami, jakie inżynierowie ruchu będą chcieli stale utrzymywać. System jest elastyczny i umożliwia modyfikowanie efektów sterowania ruchem w zależności od potrzeb – wyjaśnia Julia Wach z biura prasowego wrocławskiego Urzędu Miasta.

Obecnie system obsługuje około 110 głównych skrzyżowań. Do pełnej funkcjonalności brakuje mu jeszcze około czterdziestu węzłów. Z przeprowadzonych do tej pory analiz wynika, że po wprowadzeniu systemu czas przejazdu przez miasto skrócił się – w przypadku samochodów – o 16 procent w godzinach porannych i o 13 procent w godzinach popołudniowych. Kolejki samochodów oczekujących na zielone światło zmalały o 10 procent w godzinach porannych i o 22 procent w godzinach popołudniowych. – Obecnie, przy udziale Wykonawcy ekipa inżynierów będzie stale obserwować i w razie potrzeby modyfikować pierwotne ustawienia aby z czasem system osiągnął maksymalną stabilność i sprawność. Tak więc o pełnej satysfakcji z działania można będzie mówić za kilka miesięcy. Doświadczenia innych krajów pokazują, że nawet 6 miesięcy trwa dopasowywanie ustawień do satysfakcjonującego poziomu – tłumaczy Julia Wach.

Inżynierowie ruchu mają we współpracy z wykonawcą modyfikować poszczególne skrzyżowania i wdrażać odpowiednie strategie sterowania ruchem, przydzielając na przykład wymagane poziomy priorytety dla transportu publicznego. Priorytet taki mają między innymi tzw. Tramwaje Plus. Niedawno miasto uruchomiło nowe linie w ramach tego programu, komunikując z centrum między innymi dzielnicę Kozanów – Nowe linie systemu Tramwaj Plus tj. linie 31+,  32+  oraz 33+  łączą zachodnie rejony miasta (Stadion Miejski (31+), osiedle Kozanów (32+) oraz osiedle Pilczyce (33+)  oceniane są przez mieszkańców bardzo dobrze – wylicza Wach.

Główne głosy krytyczne pod adresem programu Tramwaj Plus dotyczą przede wszystkim niedoborów taborowych i zapotrzebowania na uruchomienie połączeń również w innych częściach miasta. – Niestety, skierowanie tego taboru również na inne trasy będzie  możliwe po zakończeniu tzw. "okresu trwałości" Projektu dofinansowanego w istotnej części ze środków UE – tłumaczy rzeczniczka.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Olsztyn przed rozbudową ITS-u. Nowe tablice, biletomaty i system zliczania pasażerów

Zintegrowany transport

Olsztyn przed rozbudową ITS-u. Nowe tablice, biletomaty i system zliczania pasażerów

Przemysław Farsewicz 13 grudnia 2017

Wrocław przekonuje: ITS to szybsze tramwaje

Zintegrowany transport

Wrocław przekonuje: ITS to szybsze tramwaje

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Trzaska: Rynek ITS nie dla PKP Informatyki

Biznes

Trzaska: Rynek ITS nie dla PKP Informatyki

Marcin Trzaska, Rynek Kolejowy 25 listopada 2015

Wrocław zacofany transportowo

Innowacje

Wrocław zacofany transportowo

Witold Urbanowicz 31 lipca 2015

Wrocław zacofany transportowo

Zintegrowany transport

Wrocław zacofany transportowo

Patryk Wrona 31 lipca 2015

Zobacz również:

Olsztyn przed rozbudową ITS-u. Nowe tablice, biletomaty i system zliczania pasażerów

Zintegrowany transport

Olsztyn przed rozbudową ITS-u. Nowe tablice, biletomaty i system zliczania pasażerów

Przemysław Farsewicz 13 grudnia 2017

Wrocław przekonuje: ITS to szybsze tramwaje

Zintegrowany transport

Wrocław przekonuje: ITS to szybsze tramwaje

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Trzaska: Rynek ITS nie dla PKP Informatyki

Biznes

Trzaska: Rynek ITS nie dla PKP Informatyki

Marcin Trzaska, Rynek Kolejowy 25 listopada 2015

Wrocław zacofany transportowo

Innowacje

Wrocław zacofany transportowo

Witold Urbanowicz 31 lipca 2015

Wrocław zacofany transportowo

Zintegrowany transport

Wrocław zacofany transportowo

Patryk Wrona 31 lipca 2015

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5