Przez wrzesień urzędnicy mają obserwować torowisko na Podwalu, między pl. Jana Pawła II a pl. Orląt Lwowskich we Wrocławiu, gdzie tramwajom zdarza się stać w korkach. Po miesiącu obserwacji ma zapaść decyzja, czy torowisko zostanie wydzielone.
Część urzędników chce, aby torowisko wydzielić już teraz. Inni upierają się przy końcu przyszłego roku. Od końca zeszłego tygodnia tramwaj nr 32 jeździ wspomnianą trasą na Gaj. Za pół roku ma być uruchomiona kolejna linia Tramwaju Plus. Także tramwaje 14 i 24 jeżdżą tamtędy, a to oznacza, że intensywność ruchu na torach będzie wzrastać.
Przed wydzieleniem torów miasto chce przebudować ul. Braniborską, aby zwiększyć jej przepustowość, ale prace mają ruszyć dopiero po Euro, ale w takiej sytuacji Tramwaj Plus jeździłby po niewydzielonych torach przez półtora roku. Dlatego też postanowiono przeprowadzić obserwacje natężenia ruchu w okolicy. Z dotychczasowych badań MPK wynika, że na tym odcinek między pl. Jana Pawła i pl. Orląt Lwowskich jest na 5 miejscu listy torowisk, gdzie tramwaje tracą najwięcej czasu. W godzinach szczytu na tym odcinku czas przejazdu wzrasta o ponad 100 proc.
Więcej