Modernizacja linii E-65 na trójmiejskim odcinku trwa - informują PKP Polskie Linie Kolejowe. Dotychczasowy bilans prac torowych na obszarze Trójmiasta to m.in.: modernizacja ponad 50 kilometrów torów, 60 kilometrów nowej sieci trakcyjnej oraz montaż 111 rozjazdów. Do użytku oddano również pięć peronów oraz jeden wiadukt.
Na terenie gdańskiej Oruni trwa budowa trzech takich przejść: w pobliżu ulic Ukośnej, Junackiej i Rejtana. Tam gdzie kiedyś znajdowały się niestrzeżone, betonowe ścieżki teraz powstają bezpieczne przejścia podziemne. Tunel przy ulicy Rejtana służy mieszkańcom już od listopada 2012 r. (trwają jeszcze prace wykończeniowe) a pozostałe znajdują się w końcowym stadium budowy i zostaną wkrótce udostępnione. Przejścia są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych czy rodziców z dziećmi w wózkach.
Prace modernizacyjne prowadzone są również w rejonie stacji Gdańsk Oliwa i Pruszcz Gdański, gdzie trwa budowa pięciu torów, jednego z peronów oraz modernizacja przejścia podziemnego. Na stacjach Sopot, Gdynia Główna oraz Gdynia Orłowo budowane są perony oraz modernizowane są przejścia dla pieszych. Na szlaku kolejowym biegnącym przez Sopot aż do Gdyni Orłowa robotnicy pracują nad mostem kolejowym, trzema wiaduktami oraz przejściem dla pieszych. Trwa także modernizacja infrastruktury torowej. Natomiast na odcinku Gdynia Orłowo – Gdynia Główna trwa remont zabytkowego mostu nad rzeką Kaczą. Na całym obszarze inwestycji kontynuowane są prace związane z modernizacją urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym oraz montażem instalacji teletechnicznej.
Prace prowadzone są w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E65/C-E65 na odcinku Warszawa - Gdynia na obszarze LCS Gdańsk, LCS Gdynia”. Inwestycja jest częścią modernizacji magistrali kolejowej E-65, należącej do VI paneuropejskiego korytarza transportowego, który łączy regiony nadbałtyckie z obszarami położonymi nad morzem Adriatyckim i na Bałkanach, a w Polsce biegnie od południowej granicy kraju, przez tereny Górnego Śląska i centralnej Polski, aż do Trójmiasta. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Planowany całkowity koszt realizacji projektu wynosi niemal 1 mld 167 mln zł.