Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Większe tempo prac pod Żyrardowem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
08-08-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Większe tempo prac pod Żyrardowem
Przyspiesza modernizacja torów na odcinku Żyrardów – Radziwiłłów. Modernizacja pierwszego  toru zakończy się w listopadzie. W czerwcu 2013 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wznowiły prace modernizacyjne na tej ważnej trasie.

W czerwcu 2013 r. wznowiono modernizację linii Warszawa – Skierniewice. Trwają prace na układzie torowym na odcinku Żyrardów – Radziwiłłów oraz budowa drugiego peronu na stacji Jesionka. Wykonywane jest też palowanie pod ekrany akustyczne i konstrukcje wspierające sieć trakcyjną. Prowadzone są również prace nad układaniem okablowania oraz światłowodów systemu zarządzania ruchem pociągów oraz przebudowa przepustów i budowa nowych przejazdów i mostów. 

W ramach prowadzonych dotychczas prac modernizacyjnych zakończono roboty torowe między Skierniewicami, a Radziwiłłowem Mazowieckim oraz na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Włochy.

Wznowienie prac było możliwe dzięki zawarciu porozumień, na mocy których liderem konsorcjum wykonawców w miejsce upadłego PNI zostało Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe.  Będzie ono odpowiedzialne za dokończenie prac na odcinkach przebiegających przez miasta: Pruszków, Piastów, Brwinów i Grodzisk Mazowiecki.

PKP Polskie Linie Kolejowe złożyły kolejne wnioski o pozwolenia na budowę. Wnioski dotyczą odcinka Włochy – Pruszków, stacji Pruszków, odcinka Pruszków – Grodzisk Mazowiecki oraz stacji Grodzisk Mazowiecki. Spółka otrzymała zgodę na prowadzenie prac na odcinku Żyrardów – Radziwiłłów.

Modernizacja 57,5-kilometrowego odcinka Warszawa Zachodnia – Skierniewice (Miedniewice) będzie kosztowała ponad 1 mld zł. Zakres prac modernizacyjnych obejmuje: opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych, ziemnych, torowych, odwodnieniowych, wyposażenia w urządzenia automatyki oraz wymianę sieci trakcyjnej. Ponadto zostaną przebudowane bądź wyremontowane istniejące mosty, a dotychczasowe perony wyspowe m.in. na przystankach Jaktorów, Międzyborów, Sucha Żyrardowska i Jesionka będą zastąpione naprzemianległymi peronami jednokrawędziowymi. Po modernizacji prędkość pociągów pasażerskich wzrośnie do 160 km/h, dzięki czemu czas przejazdu ze stolicy do Skierniewic skróci się z 41 do 30 minut, a podróż do Łodzi zajmie niewiele ponad 70 minut. Prędkość pociągów towarowych wzrośnie do 120 km/h.
Zakończenie prac na odcinku Warszawa Zachodnia - Grodzisk Mazowiecki przewidziano na IV kwartał 2014. Ostateczne zakończenie prac na odcinku pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim, a Żyrardowem jest planowane na IV kwartał 2015 roku.

Zadanie jest realizowane w ramach projektu nr  POIiŚ 7.1-24.1 „Modernizacja linii kolejowej Warszawa – Łódź, etap II, Lot A – odcinek Warszawa Zachodnia – Miedniewice (Skierniewice)” .

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kraków: PKP PLK testują nawierzchnię „do zadań specjalnych”

Infrastruktura

Kraków: PKP PLK testują nawierzchnię „do zadań specjalnych”

Roman Czubiński 11 lutego 2025

PKP PLK: Synergia z CPK i z portami

Infrastruktura

PKP PLK: Synergia z CPK i z portami

Roman Czubiński 10 lutego 2025

PKP PLK: Będziemy stosować wyrok TSUE

Prawo i polityka

PKP PLK: Będziemy stosować wyrok TSUE

Łukasz Malinowski 31 stycznia 2025

PKP PLK: Jutro pociągi wrócą na trasę do Kudowy Zdroju

Infrastruktura

Polska – Ukraina: Remonty kilku odcinków szerokotorowych

Infrastruktura

Pociągi regionalne do Rypina dojadą w grudniu 2026

Pasażer

Pociągi regionalne do Rypina dojadą w grudniu 2026

Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego 30 stycznia 2025

Zobacz również:

Kraków: PKP PLK testują nawierzchnię „do zadań specjalnych”

Infrastruktura

Kraków: PKP PLK testują nawierzchnię „do zadań specjalnych”

Roman Czubiński 11 lutego 2025

PKP PLK: Synergia z CPK i z portami

Infrastruktura

PKP PLK: Synergia z CPK i z portami

Roman Czubiński 10 lutego 2025

PKP PLK: Będziemy stosować wyrok TSUE

Prawo i polityka

PKP PLK: Będziemy stosować wyrok TSUE

Łukasz Malinowski 31 stycznia 2025

PKP PLK: Jutro pociągi wrócą na trasę do Kudowy Zdroju

Infrastruktura

Polska – Ukraina: Remonty kilku odcinków szerokotorowych

Infrastruktura

Pociągi regionalne do Rypina dojadą w grudniu 2026

Pasażer

Pociągi regionalne do Rypina dojadą w grudniu 2026

Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego 30 stycznia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5