Na trzy miesiące przed uruchomieniem kolejnej linii Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej konkurencja drogowa przyszłego połączenia znów rośnie w siłę. Największy przewoźnik autobusowy na trasie, kutnowski Sand-Bus, rozszerza ofertę swoich kursów. Firma wzmacnia obsługę swojej najważniejszej linii już po raz kolejny.
W połowie czerwca ma ruszyć ostatnia z już zaplanowanych tras Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Po regionalnych liniach do Sieradza, Łowicza i Koluszek oraz aglomeracyjnym połączeniu Łódź Widzew – Zgierz, wojewódzki przewoźnik kolejowy wyruszy na szlak łączący Łódź z Kutnem przez Zgierz, Ozorków i Łęczycę. ŁKA przejmie od Przewozów Regionalnych obsługę wszystkich połączeń relacji Łódź – Kutno – Łódź, PR obsłuży tylko jeden kurs wydłużony do Torunia.
Liczba połączeń o charakterze regionalnym zostanie na tej trasie podwojona, ŁKA uruchomi bowiem 10 par kursów. Oznacza to jednak nie tyle rozwój oferty, co powrót do stanu sprzed nieco ponad roku, kiedy łódzki urząd marszałkowski przeprowadził jednocześnie bardzo duże cięcia połączeń na kilku liniach. Choć ruch regionalny na linii kutnowskiej nigdy nie był dużo większy, m.in. z uwagi na jednotorowy charakter szlaku, jeszcze kilka lat temu oferta pociągów osobowych była uzupełniana, dzięki dużo głębszej integracji taryfowej z pociągami pospiesznymi, zwłaszcza w zakresie biletów okresowych.
Podobnie jak na pozostałych liniach ŁKA, do Kutna skierowane zostaną nowe jednostki Flirt 3 z klimatyzacją, gniazdkami elektrycznymi czy Internetem. Na ile jednak nowy tabor przyciągnie pasażerów licznych autobusów i busów, jeśli będą oni mieli do dyspozycji przeszło trzykrotnie więcej połączeń drogowych w ramach jednego biletu okresowego? Największy przewoźnik autobusowy na trasie, kutnowski Sand-Bus, rozszerzy bowiem znacznie swoją ofertę wraz z początkiem marca. Kutnowska firma zwiększy liczbę połączeń z 30 do 35 w dni robocze, oferując przy tym porównywalny z osiąganym przez kolej czas przejazdu rzędu 1 godz. 20 min. – 1,5 godz.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl