Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Widzew Wschód. Rusza budowa linii tramwajowej, ale...

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-07-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rc, Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Widzew Wschód. Rusza budowa linii tramwajowej, ale...
Rozpoczęta w poniedziałek przebudowa wschodniego odcinka Trasy W-Z to najpoważniejsza od lat inwestycja w infrastrukturę transportową w tej części miasta. Dzięki budowie 4,5 km nowego torowiska połączenie tramwajowe uzyska osiedle Olechów - Janów i pobliskie zakłady przemysłowe. Zakres przedsięwzięcia obejmuje także wymianę około 6 kilometrów torów. Czy jednak wszystkie szanse na poprawę jakości transportu zostaną wykorzystane?

Władze miasta deklarują chęć jak najściślejszego zintegrowania transportu autobusowego, tramwajowego i rowerowego. - Tam, gdzie będzie to możliwe, przystanki autobusowe i tramwajowe będą zintegrowane. Chcemy zadbać o dobre skomunikowanie piesze, zwłaszcza na punktach przesiadkowych - mówi dyrektor Zarządu Dróg i Transportu Grzegorz Nita.

Integracja, ale niepełna

Integracja nie obejmie jednak samej pętli tramwajowej Augustów. Z przedstawionych przez ZDiT wizualizacji wynika, że wspólny pas autobusowo-tramwajowy od strony wschodniej będzie kończył się jeszcze przed przystankiem przy ul. Lermontowa. Wewnątrz pętli tramwajowej zaplanowano za to parking Park&Ride dla rowerów oraz samochodów. Dojazd na ten drugi będzie jednak możliwy tylko od strony południowej jezdni ul. Rokicińskiej, przenoszącej ruch z zachodu na wschód, a więc od centrum w stronę granic miasta. Wydaje się, że stawia to jego rzeczywistą przydatność pod znakiem zapytania.

Niezbyt szczęśliwe rozwiązanie zastosowano też po przeciwnej stronie pętli. Pętla po przebudowie ma mieć 3 tory z przystankami odjazdowymi w miejscu, gdzie dotychczas znajdowała sie jedynie ekspedycja MPK. Mieszkańcy bloków u zbiegu Jurczyńskiego i Służbowej na wysokości pętli otrzymaliby więc przystanek bliżej domu. Należy jednak użyć trybu przypuszczającego: na wysokości przystanków nie przewidziano dodatkowego przejścia dla pieszych (chyba, że przejście figurujące w projekcie nie zostało po prostu naniesione na wizualizację). Oznacza to, że chętni do skorzystania z przystanku będą musieli korzystać z przejścia przy ul. Augustów (nadkładając drogi prawie dwukrotnie). W takim układzie dla wielu z nich bardziej opłacalne może okazać się chodzenie przejściem podziemnym na dotychczasowy przystanek przy ul. Lermontowa.

Kontrowersyjna estakada

Najwięcej emocji wydaje się wzbudzać budowa krótkiej (ok. 250 m wraz z wjazdem i zjazdem) estakady w ciągu ul. Rokicińskiej. Obiekt ma powstać mniej więcej w połowie odległości między pętlą tramwajową Augustów a Rondem Inwalidów, w miejscu, gdzie dziś ulicy ani torowiska nie przecina żadna przecznica. Pod spodem ZDiT planuje poprowadzenie przejścia dla pieszych w poziomie 0. Oprócz przekroczenia ulicy miałoby ono umożliwiać także dojście na przystanek autobusowo-tramwajowy, który ma pojawić się w tym miejscu po przebudowie.

Więcej na portalu Transport-Publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Łódź: Niektóre TLK ominą Widzew

Infrastruktura

Łódź: Niektóre TLK ominą Widzew

Roman Czubiński 29 stycznia 2013

Trakcja: Tunel na Widzewie na ostatniej prostej

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Łódź: Niektóre TLK ominą Widzew

Infrastruktura

Łódź: Niektóre TLK ominą Widzew

Roman Czubiński 29 stycznia 2013

Trakcja: Tunel na Widzewie na ostatniej prostej

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5