Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Warszawa Ursus Niedźwiadek - prace na torach podmiejskich

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
09-05-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Warszawa Ursus Niedźwiadek - prace na torach podmiejskich
PKP Polskie Linie Kolejowe budują kolejny przystanek w Warszawie. Nowy peron przy osiedlu Niedźwiadek ma zapewnić kilkudziesięciu tysiącom mieszkańców możliwość dojazdu koleją do centrum stolicy w ciągu około 20 minut. Inwestycja wkracza w następną fazę.

Zakończyły się roboty związane z budową przejścia podziemnego pod torami służącymi pociągom dalekobieżnymi, przebiegającymi obok powstającego peronu. Ukoronowaniem robót były próby obciążeniowe przeprowadzone z wykorzystaniem ciężkich lokomotyw. Wybrana technologia budowy przejścia podziemnego z prefabrykowanych elementów betonowych pozwoliła ograniczyć czas niezbędnego zamknięcia torów do minimum. Prace trwały w okresie od 14 kwietnia do 5 maja 2013 roku. Kolejne prace w obrębie torów podmiejskich zaczynają się 10 maja i potrwają do 1 września.

Zaplanowana organizacja ruchu wiązać będzie się z prowadzeniem ruchu pociągów po jednym torze. Przystanek Warszawa Ursus Niedźwiadek będzie konstrukcją wyspową tzn. będzie on umiejscowiony pomiędzy torami, dlatego jeden z nich musi zostać przebudowany. Tory będą przebiegać w odległości 11 metrów od siebie. Szerokość peronu o wysokości 76 cm wynosić będzie około  10 metrów, jego długość 200 metrów.  Nowa infrastruktura zostanie przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, rodziców z  dziećmi w wózkach, czy podróżnych z cięższym bagażem, którzy będą mogli skorzystać z wind. Architektura nowego przystanku jest wzorowana na peronach linii z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego. Zadaszenie nawiązuje  swoją formą do pozostałych przedwojennych przystanków na tej linii. Z peronu będzie prowadzić bezpieczne przejście do zbudowanego obok parkingu przesiadkowego Park and Ride.

Realizacja nowego przystanku Warszawa Ursus Niedźwiadek obejmuje budowę przejścia podziemnego pod torami dwóch linii kolejowych (tzw. linia podmiejska i dalekobieżna) oraz konstrukcję przystanku i infrastruktury towarzyszącej czyli torów, sieci trakcyjnej czy urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Planowane zakończenie inwestycji o wartości ponad 16 mln zł ma nastąpić w połowie października 2013 roku.

Warszawa Ursus Niedźwiadek będzie kolejnym przystankiem, który pozwoli na rozszerzenie oferty kolei w obsłudze aglomeracyjnego ruchu pasażerskiego w granicach stolicy. PKP Polskie Linie Kolejowe w 2008 roku oddały do eksploatacji przystanki na trasie ze stolicy do Radomia: Warszawa Aleje Jerozlimskie oraz Warszawa Żwirki i Wigury. Rok 2012 przyniósł wzbogacenie sieci kolejowej na terenie Warszawy o podziemne połączenie do stołecznego lotniska i o nową stację: Warszawa Lotnisko Chopina. Według planu, od połowy 2013 roku pasażerowie skorzystają z nowego przystanku Warszawa Zacisze – Wilno, który powstaje na linii kolejowej wybiegającej ze stacji Warszawa Wileńska w kierunku Wołomina i Tłuszcza. Z kolejnego nowego przystanku pasażerowie skorzystają w 2015 roku – przystanek Warszawa Mokry Ług powstanie w ramach modernizacji trasy Warszawa Rembertów – Tłuszcz – Sadowne.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP PLK pokazuje nagranie z Nowej Suchej i podsumowuje straty

Infrastruktura

PKP PLK pokazuje nagranie z Nowej Suchej i podsumowuje straty

Daniel Siwak 27 listopada 2024

Poznań. Przejazd na Starołęckiej do przebudowy dzięki kolejarzom?

Infrastruktura

PKP PLK usuwa skutki wykolejenia w Kuźni Raciborskiej [zdjęcia]

Infrastruktura

PLK SA zwiększą bezpieczeństwo na ponad 40 przejazdach kolejowo-drogowych

Infrastruktura

PKP PLK pokazuje nowe stacje na liniach do elektrowni atomowej [grafiki]

Infrastruktura

Wyborski (PKP PLK): Trakcja musi być samodzielna. Wiele scenariuszy na stole

Infrastruktura

Zobacz również:

PKP PLK pokazuje nagranie z Nowej Suchej i podsumowuje straty

Infrastruktura

PKP PLK pokazuje nagranie z Nowej Suchej i podsumowuje straty

Daniel Siwak 27 listopada 2024

Poznań. Przejazd na Starołęckiej do przebudowy dzięki kolejarzom?

Infrastruktura

PKP PLK usuwa skutki wykolejenia w Kuźni Raciborskiej [zdjęcia]

Infrastruktura

PLK SA zwiększą bezpieczeństwo na ponad 40 przejazdach kolejowo-drogowych

Infrastruktura

PKP PLK pokazuje nowe stacje na liniach do elektrowni atomowej [grafiki]

Infrastruktura

Wyborski (PKP PLK): Trakcja musi być samodzielna. Wiele scenariuszy na stole

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5