Nowy, zintegrowany system informacji pasażerskiej na przystankach tramwajowych w Warszawie ma być pozbawiony wad starych tablic, które często wyświetlały wirtualne przyjazdy i odjazdy tramwajów. System zostanie uruchomiony na początku 2013 r.
Dotychczasowy system informacji pasażerskiej, zainstalowany wzdłuż Grójeckiej i Alej Jerozolimskich nie był wolny od wad i błędów. Podstawowe zastrzeżenia dotyczyły dużego odsetka odjazdów przybliżonych („około”), niedokładności prognoz, częstych sytuacji wirtualnych przyjazdów i odjazdów tramwajów, których na przystanku nie ma czy zmiana kolejności wyświetlanych pojazdów praktycznie do momentu przyjazdu tramwaju na przystanek. Obecnie, w związku z rozbudową systemu, tablice te są wyłączone.
Tramwaje Warszawskie zapewniają, że nowy system będzie pozbawiony wymienionych wad. – Obecnie wdrażany zintegrowany SIP opiera się na innej filozofii i na innych algorytmach działania. Poprzedni system opierał się na technologii, która polegała na tym, że tablice SIP samodzielnie obliczały odchylenia odjazdów tramwajów danej linii z danego przystanku w stosunku do rozkładu jazdy. Zintegrowany system oparty jest na centralnym serwerze, który steruje działaniem całego systemu. Położenie tramwajów będzie określane na podstawie koordynatów GPS transmitowanych przez moduły pojazdowe zainstalowane w tramwajach. – wyjaśnia Michał Powałka, rzecznik prasowy spółki.
Jak informuje Michał Powałka, zintegrowany SIP zostanie uruchomiony na początku 2013 r. Obejmuje on na razie przystanki w ciągu Grójeckiej i Alej Jerozolimskich, al. Zielenieckiej i Targowej oraz Wolskiej i al. „Solidarności”. Tablice pojawią się też na nowej trasie przez most Północny, której otwarcie przewidziane jest na przełomie roku. – SIP będzie przygotowywany do obsługi dodatkowo 500 tablic przystankowych – zapowiada Powałka.