Został już zmontowany rozjazd nakładkowy dla tramwajów dwukierunkowych przy trasie Mostu Północnego. Nowe torowisko przez Wisłę – co prawda w „skróconej formie” względem pierwotnych zamierzeń – ma zostać uruchomione w styczniu 2013 r. Jak już pisaliśmy, przygotowania do budowy dalszego odcinka trasy są znacznie opóźnione.
Prace przy nowej linii tramwajowej przez Wisłę wzdłuż trasy Mostu Północnego przebiegają bez zakłóceń. – STOEN zakończył ułożenie kabli średniego napięcia i obecnie wykonuje przebudowy swoich urządzeń. Podstacja nie posiada jeszcze zasilania średniego napięcia – mówi Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich
Dwukierunkowe tramwaje Swing Duo będą zawracać na tymczasowym rozjeździe nakładkowym, który jest już zmontowany. – W najbliższym czasie przytwierdzimy rozjazd do podbudowy, zakończymy montaż czterech słupów w rejonie rozjazdu nakładkowego i zawiesimy sieć trakcyjną – mówi Michał Powałka.
Otwarcie nowej trasy planowane jest w styczniu 2013 r. Tramwaje na prawym brzegu obsłużą tylko dwa przystanki i będą zawracać za ul. Myśliborską (stąd wiele osób określa nową linię mianem „ogryzka”). Jak to zazwyczaj z prowizorkami bywa – tymczasowy rozjazd trochę jednak posłuży tramwajom. Początkowo torowisko wzdłuż trasy Mostu Północnego miało być częścią większej inwestycji tramwajowej (tzw. tramwaj na Tarchomin), ale budowa dalszego odcinka trasy nawet nie rozpoczęła się. Powodem przestoju są problemy Zarządu Transportu Miejskiego z postępowaniem środowiskowym, które ciągną się już od 2009 r. Zgodnie z aktualnym harmonogramem budowa pierwszego etapu do pętli przy ul. Mehoffera powinna zakończyć się w II kwartale 2014 r.