NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Warszawa ogłasza inwestycje unijne. Będzie tramwaj na Gocław

| wu, Transport-publiczny.pl 02.06.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-06-02 16:20:27 Autor: Wilanów Leming City
---.dynamic.chello.pl
Dobrze, że w GOPIE tory tramwajowe zwijają, bo równowaga w przyrodzie musi być.
2015-06-02 16:43:34 Autor: Jaahquubel
---.10.33.71
Wiadomo już którędy dokładnie pojedzie ten tramwaj na Gocław?
2015-06-02 19:13:35 Autor: Gość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Oczywiście niezbędnej południowej części linii obwodowej nadal nie będzie. 80 lat po powstaniu projektu, a co tam, poczekamy jeszcze 120 lat.
2015-06-02 19:38:17 Autor: PL
---.warszawa.vectranet.pl
Od razu widać że wybory zbliżają się milowymi krokami. Worek z obietnicami(pustymi?) został uroczyście otwarty!!!! Słupki spadają trzeba się ratować!!!
2015-06-02 19:45:37 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
Głupota totalna z tym tramwajem na Gocław. Już obecnie nie ma przepustowości na Moście Poniatowskiego i w ciągu Alei Jerozolimskich, gdzie im się zmieści kolejny strumień tramwajów z Gocławia, zwłaszcza, że odbicie nie będzie na Wiatracznej tylko wcześniej za parkiem Skaryszewskim. Czyli co???- kolejna redukcja tramwajów na GocławEK.

Na Gocław jak najszybciej należy budować III odnogę Metra, a nie inwestować w muzealne tramwaje.

Poza tym nawet abstra ąc od sporu tramwaj kontra metro – którego tutaj raczej się nie rozstrzygnie nie bardzo wiem dlaczego na Gocław nie kursują linie autobusowe E (ekspresowe) w pełnym przebiegu Wałem Miedzeszyńskim wjeżdżające/wyjeżdżające - na Gocław/z Gocławia w rejonie ulicy Meissnera / Jugosłowiańskiej bez wężykowania po sieci osadniczej Saskiej Kępy. Było kiedyś E5, ale też Saską tyle że bez postojów- zlikwidowali. Teraz jest E1 do drugiej linii metra na którą połowa dzielnicy ma alergię. Jednak też kursująca po Wale Miedzeszyńskim dopiero na końcowym odcinku od wysokości Trasy Łazienkowskiej.

W zasadzie najlepszym rozwiązaniem było by wydzielenie BUS Pasa na Wale Miedzeszyńskim i uruchomienie dwóch linii E (ekspresowych) całodobowych nie zatrzymujących się pomiędzy wylotem Meissnera a Muzeum Narodowym kursujących cały przebieg Wałem Miedzeszyńskim i Mostem Poniatowskiego wjeżdżających już poza przystankiem Rondo Waszyngtona. Owszem na Wale są tylko 2 pasy, ale trudno aby przez wygodę plutokracji z Wawra jeżdżącej prywatnymi samochodami Gocławianie stali w korkach czy to na Wale Miedzeszyńskim (bez Bus Pasa) czy to na Francuskiej/Paryskiej czy Saskiej.

Saskiej Kępie wystarczy 507 (wtedy pewnie nieco zredukowane) oraz 117. Gocław z Muzeum Narodowym Centrum oraz Dworcem Centralnym ( być może jedna linia E wydłużona do Dworca Zachodniego) powinien mieć połączenia E (ekspresowe). Wystarczy trochę dobrej woli ZTM i nie trzeba żadnych cudów w postaci tramwaju czy jeszcze droższego metra. A jeżeli cokolwiek budować to od razu metro.
2015-06-02 22:19:11 Autor: TW
---.toya.net.pl
I to nie wina "bezrobotnych z Uci"?

N I E M O Ż L I W E!!!!
2015-06-03 08:53:13 Autor: Jaahquubel
---.10.33.71
@K65
Było E7 jadące po śladzie 507 do Centralnego, ale jak obcięli zachodni odcinek 507, to stwierdzili, że E7 jest zbędne.
Co do autobusu po Wale, to jeździło, przynajmniej przez jakiś czas, jak mieszkałem na Gocławiu, 411. I problem z nim był taki, że ten autobus stał w korku na wjeździe na Most Łazienkowski. Nawet gdyby walnąć buspas na Wale, to już na wjeździe na most buspasa zrobić się nie da. I zysk byłby z tego marny.
Nie wiem jak jest z wjazdem na Poniatowszczaka, ale jeśli tak samo, to...
Odnoga II linii na Gocław to też porażka.
Należało zbudować jedną linię Ochota-Praga Płn., drugą Gocław-Wola (+ przedłużenia), co najmniej jedną puścić przez Centralny i tyle.
A tak Gocław (i pewnie też Gocławek) nigdy nie będzie mieć normalnego dojazdu do Centrum. No chyba że jakąś mądrą południową obwodnicę kolejową zrobią.
A jak już robią ten tramwaj, to moim zdaniem mogłaby być linia jednotorowa (jeśli to da jakąś oszczędność) i połączenie tylko w godzinach szczytu. Poza szczytem i tak 507 będzie szybciej.
2015-06-03 22:57:16 Autor: Darols
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
E65:
Po otwarciu TŁ skasują 77 i będzie miejsce na tramwaj dla Gocławia - to jest oczywiste, bo redukcję ilości tramwajów na tej trasie po otwarciu M2 zapowiadano już dawno tylko pożar TŁ ją uniemożliwił.
Co do metra to w obecnym kształcie linia jest bez sensu i jeszcze wymaga przesiadki na Stadionie na M2.
Metro na Gocław powinno powstać ale inną trasą i wiadomo, że jest tak koszmarnie drogie, że trzeba jeszcze 15-20 lat poczekać.
Poza tym metro nie wyklucza się z tramwajem. Inny przebieg, inny target itd. Na Młociny tramwaje jeżdżą i jakoś metro też tam dociągnęli, na Bemowo tramwaje dotarły w latach 90 i też nie jest to przeszkodą dla budowy metra.
To w latach 40-70 zastępowano tramwaje metrem a dopiero później zauważono, że oba środki komunikacji się doskonale uzupełniają i mogą dobrze współdziałać a dzięki temu można oczyścić centrum z nadmiaru autobusów.
2015-06-03 23:04:09 Autor: Darols
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
K65: "Na Gocław jak najszybciej należy budować III odnogę Metra, a nie inwestować w muzealne tramwaje".

Czyś ty człowieku wylazł z lodówki po zamrożeniu 40 lat temu. Jakoś w znacznie bardziej nowoczesnych od Polski krajach te "muzealne" tramwaje powstają jak grzyby po deszczu. Tramwaje powstają nawet w goniących za wszelkimi nowinkami Chinach. Świat się zmienia - tramwaj już nie jest przeżytkiem - tramwaj jest teraz symbolem nowoczesnych miast.
2015-06-04 17:21:50 Autor: Kolejarz realista
---.dynamic.mm.pl
Wybory powinny być 1 raz w roku . Wtedy partie polityczne dostałyby takiej sraczki, że byłoby to całkiem przyjemne o pożyteczne. Pani Gronkieiwcz nie uratuje PO. Ludzie są zbyt mądrzy
2015-06-07 12:33:27 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
2015-06-03 08:53:13 Autor: Jaahquubel
---.10.33.71

Cytat : „Było E7 jadące po śladzie 507 do Centralnego, ale jak obcięli zachodni odcinek 507, to
stwierdzili, że E7 jest zbędne.”

Ale to było E5. Linii E7 nie kojarzę, chyba że jakiś okres coś przeoczyłem, choć nie sądzę. E5 po likwidacji handlu na Stadionie przestało się zatrzymywać na Rondzie Waszyngtona, zostało też skrócone do Centralnego, gdyż wcześniej kursowało na Ursus Niedźwiadek.

Cytat : „A jak już robią ten tramwaj, to moim zdaniem mogłaby być linia jednotorowa (jeśli to da jakąś
oszczędność) i połączenie tylko w godzinach szczytu. Poza szczytem i tak 507 będzie szybciej.”

Tylko budowa tramwaju jednotorowego po to, aby kursował jedynie w godzinach szczytu to już mega –absurd. Co do 507 to nie wiem czy w takim układzie będzie się można o tym przekonać, ponieważ po oddaniu tramwaju na Gocław ta linia przyspieszona zapewne zniknie.

Mamy już przykład z linią 521 która obecnie wjeżdża do Centrum i kursuje na Szczęśliwice jedynie co 0,5 h. A jest to najszybsze połączenie Wiatracznej z Centrum, gdyż prześciga ono średnio z 3 składy tramwajowe, które wcześniej wyjechały z Wiatracznej. Obecnie sytuacja jest zakłócona przez nieczynny Most Łazienkowski, a przez to większy ruch w Al. Waszyngtona. Także Twoja diagnoza co do tramwaju jest generalnie słuszna.
2015-06-07 12:57:48 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Darols

Kto tak twierdzi ??? Chyba lobby szynowo-tramwajowe.
W krajach rozwiniętych ???- w USA też?????
Po drugie to nie 77 blokuje Jerozolimskie, zwłaszcza tak zredukowane jak obecnie. Linia 24 też została zredukowana do rangi słabej. I zatory w ciągu Jerozolimskich jak się tworzyły tak się tworzą.

Po trzecie co ma otwarcie II linii metra do potencjalnej redukcji tramwajów w ciągu Gocławek- Wiatraczna – Aleje Jerozolimskie – Zawiszy. Dlaczego niby Grochów i Gocławek ma być stratny na tym, aby zrobić przepustowość dla Gocławia. Wywoła to tylko konflikt wewnątrz Pragi Południe.

I tak wszyscy wolą jechać z Gocławka i Grochowa tramwajem Aleją Waszyngtona niż bzdurną 3 i 6 Grochowską na Kijowską przechodzić przez światła do II linii metra jeszcze ze 100 metrów i w podziemia.

Przykładowo symulacja czasu przejazdu tramwajem Czapelska –Kijowska (a to jeszcze nie METRO STADION NARODOWY) 12 minut.
Symulacja czasu przejazdu tramwajem Czapelska – Muzeum Narodowe 14 minut.

No z czym do ludzi????

Jak ZTM chce zachęcić ludzi z Pragi Południe do korzystania z II linii metra to niech zwiększy częstotliwość autobusów dojeżdżających BEZPOŚREDNIO pod stację METRO STADION NARODOWY typu 202 w przypadku Gocławka i Grochowa Północnego czy 502 i 514 w przypadku Osiedla Ostrobramskiej, części Gocławia oraz Przyczółka Grochowskiego.

Przykładowo częstotliwość linii 202 jest żenująca, aby ludzie z Gocławka oraz Grochowa Północnego przerzucili się MASOWO z Tramwajów do II LINII METRA. A jak wybierają już jako środek lokomocji Tramwaj to 9-kę i 24-kę, ponieważ czas przejazdu na Kijowską (a to jeszcze raz przypominam nie jest samo METRO STADION NARODOWY) 3-ką i 6- ką wynosi zaledwie 2 minut krócej niż pod Muzeum Narodowe.

Mieszkańcy Gocławia niech się przejadą linią 521 z Wiatracznej do Centrum w godzinach bez korków, aby wyleczyć się z mitu tramwajów.
A nie jest prawdą że tylko tramwaj jest remedium na korki, gdyż taką rolę mogą z powodzeniem pełnić BUS PASY, wystarczy tylko przestrzeganie prawa.
2015-06-13 06:46:08 Autor: x65
---.dynamic.chello.pl
II linia metra ma wiele do konieczności redukcji liczby tramwajów z Zielenieckiej na Aleje. Jeżdżą one puste nawet w szczycie - i to są te tramwaje, które bez straty dla nikogo mogłyby pojechać na Gocław. Cała reszta wywodów jest w związku z tym nonesensem.

Do pracy się jeździ w szczycie, a nie poza nim - to raz. Dwa, że 521 ma rzadziej przystanki, więc korzysta z prosamochodowej sygnalizacji w Warszawie. Ale to nie czyni go porównywalnym z tramwajem, bo ma zupełnie inny zasięg obsługi. Zresztą tramwaje można ( i trzeba) odprzystankowić, stawanie przy każdym śmietniku nie jest zapisane w konstytucji.

A mieszkańcy Gocławia jeżdżą do pracy codziennie od wielu, wielu lat, dlatego wiedzą, że to tramwaj, a nie żaden buspas, może rozwiązać ich problemy w ciągu najbliższych pięciu lat. Oczywiście tramwaj nowoczesny, bo jeżdżą też po świecie i dopilnują, by wyglądał on tak, jak na świecie się teraz takie projekty realizuje. Metra nawet za 10 nikt nie obiecuje (co i tak nie byłoby realne).

Więc, z łaski swojej, jeśli mieszkańcem Gocławia nie jesteś (a nie jestem pewien, czy w ogóle mieszkasz w Warszawie, pal sześć Gocław) to z łaski swojej - nie dyktuj nam, czym mamy chcieć jeździć.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Zintegrowany transport
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS