Partnerzy serwisu:
Pasażer

Warszawa: Czy SDIP na Wschodnim i Zachodnim rzeczywiŚcie dobrze działa?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-10-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu / Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Warszawa: Czy SDIP na Wschodnim i Zachodnim rzeczywiŚcie dobrze działa?
Niedawno PKP PLK przekonywały, że nowy system dynamicznej informacji pasażerskiej na dworcach Warszawa Wschodnia i Zachodnia sprawdza się, a wszelkie niedociągnięcia korygowane są na bieżąco. Co innego twierdzą jednak nasi czytelnicy, którzy skarżą się na poważne błędy w informacji.

Cały czas od naszych czytelników otrzymujemy sygnałów o powtarzających się poważnych błędach w działaniu nowego systemu dynamicznej informacji pasażerskiej na warszawskich dworcach, które mogą dezorientować podróżnych. Najczęstsze uwagi dotyczą synchronizacji nadawanych i wyświetlanych informacji ze stanem faktycznym, w tym przede wszystkim komunikatów wygłaszanych po odjeździe pociągów. – Dziś wpadłem na Wschodnim na peron 7 i ujrzałem wyświetlony pociąg do Otwocka (opóźniony), ale się na niego nie doczekałem, bo pociągu już dawno nie było – wskazuje nam użytkownik przewoz (imię i nazwisko do wiadomości redakcji). Jak przypuszcza, problem może kryć się w rozmieszczeniu i skierowaniu czujek na peronach.

To nie koniec uwag. Zapowiedzi o zmianie peronu często są wygłaszane za późno. – Do tego często zdarza się, że na torach z obu stron peronu pociągi jakieś stoją, ale system informuje już o wjeździe następnych, a czasem nawet o odjeździe – wskazuje w liście przewoz. Przy 2-3 minutowym następstwie w przypadku opóźnienia pociąg planowy potrafi z tablicy zdjąć „nieplanowy” – i odwrotnie (informacje o wjeździe pociągu są nadawane trzy minuty wcześniej, a często ze stacji nie zdąży odjechać jeszcze poprzedni skład). Ponadto będąc na peronach podmiejskich, czasem trudno ustalić, jaki pociąg faktycznie stoi na danym torze. Na tablicy wyświetla się bowiem kilka pociągów ze strzałkami kierującymi na poszczególne strony peronu. Zwłaszcza w przypadku opóźnień w kursowaniu kolejność wyświetlania nie odpowiada rzeczywistej sytuacji na peronie i temu, jaki pociąg faktycznie stoi w danej chwili na peronie. Zdarza się też, że strzałki są skierowane w złą stronę. – Na peronach podmiejskich „strzałki” kierujące na konkretny tor powinny pojawiać się dopiero jak dany pociąg ma wjechać i ma odjechać – pisze przewoz.

Sporo zastrzeżeń budzi też stosowanie syntezatora mowy do wygłaszania komunikatów. Trudno zrozumieć przekaz w przypadku dłuższych zapowiedzi, np. w których podany jest skład pociągu bądź przyporządkowanie wagonów do sektorów. Wiele nazw miejscowości i stacji jest źle wymawianych i akcentowanych (np. Nasielsk). Źle wypadają też komunikaty po angielsku – inny głos czyta nazwy polskie, a inny zagraniczne miejscowości. Czytelnicy podkreślają jednak, że komunikaty na dworcach Wschodnim i Zachodnim są przynajmniej „słyszalne” – w przeciwieństwie do fatalnych, trzeszczących głośników, jakie można spotkać np. na dworcach Warszawa Gdańska, Śródmieście czy Lotnisko Chopina.

Na nowy system skarżą się też jego operatorzy. Jak wskazują, system jest nieprzystosowany do warunków, jakie panują na tych największych warszawskich dworcach – zwłaszcza pod względem liczby pociągów czy przypadków opóźnień. Ogromna liczba operacji do wykonania, przy często zdarzających się błędach systemu, przekracza też fizyczne możliwości zatrudnionych osób. Pracownicy nie otrzymują również odpowiedniego wsparcia ze strony zarządcy systemu (PKP PLK) oraz wykonawcy (TK Telekom).

– Informacja w Warszawskim Węźle Kolejowym odbiega od tej, którą znamy na niektórych zagranicznych węzłach na zachodzie, czy południu. Nie przekonamy żadnych nowych pasażerów nawet super szybkim dojazdem na Lotnisko Chopina, jeżeli informacja będzie dezinformowała – konkluduje przewoz.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa rozbuduje system wyświetlaczy na przystankach

Zintegrowany transport

Warszawa rozbuduje system wyświetlaczy na przystankach

Witold Urbanowicz 13 marca 2023

Metro: Ekran poinformuje o odjazdach tramwajów

Pasażer

Metro: Ekran poinformuje o odjazdach tramwajów

Witold Urbanowicz 21 grudnia 2022

Tramwaje Warszawskie negocjują z Pesą ws. informacji pasażerskiej w Jazzach

Zintegrowany transport

Praga zmieni system identyfikacji wizualnej. Pilotaż już w wakacje [wizualizacje]

Zintegrowany transport

Gdańsk: Umowa na 84 nowe tablice informacji pasażerskiej

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Warszawa rozbuduje system wyświetlaczy na przystankach

Zintegrowany transport

Warszawa rozbuduje system wyświetlaczy na przystankach

Witold Urbanowicz 13 marca 2023

Metro: Ekran poinformuje o odjazdach tramwajów

Pasażer

Metro: Ekran poinformuje o odjazdach tramwajów

Witold Urbanowicz 21 grudnia 2022

Tramwaje Warszawskie negocjują z Pesą ws. informacji pasażerskiej w Jazzach

Zintegrowany transport

Praga zmieni system identyfikacji wizualnej. Pilotaż już w wakacje [wizualizacje]

Zintegrowany transport

Gdańsk: Umowa na 84 nowe tablice informacji pasażerskiej

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5