Modernizacja 30 wagonów barowych była jednym z założeń planu restrukturyzacji Wars SA na 2008 r., które udało się zrealizować na początku stycznia tego roku. Nowe wagony jeżdżą na 42 relacjach. - Koszt modernizacji jednego wagonu to ok. 100 tys. zł - mówi prezes spółki, Zbigniew Terek.
- Razem wydaliśmy na to 3 mln zł. Spółka wykonała modernizacje przy pomocy własnych środków, we własnym warszawskim centrum przy ul. Chłopickiego - powiedział prezes Terek.
Dodatkowo PKP Intercity przekazały w zeszłym roku Warsowi dwa wagony barowe. Po przejęciu przez tego przewoźnika połączeń pośpiesznych wojewódzkich, na 5 takich liniach kursuje 10 wagonów Warsu.
Prezes Terek przyznaje, że modernizacja wagonów to spore wyzwanie dla jego spółki. - To spora trudność dla naszej firmy. Pociąga ona za sobą znaczne nakłady finansowe i angażuje wielu pracowników naszej spółki - mówi szef Warsu.