Partnerzy serwisu:
Biznes

Wagony z chińskim wsadem będą albo produkowane w Polsce, albo importowane

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
12-04-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wnp.pl. 12 kwietnia 2011

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Wagony z chińskim wsadem będą albo produkowane w Polsce, albo importowane
- Choć czujemy się w części odpowiedzialni za rynek producentów taboru kolejowego w kraju, musimy się zachowywać racjonalnie, w interesie własnej spółki - powiedział wnp.pl Wojciech Balczun, prezes zarządu PKP Cargo.  

Railway Business Forum publicznie przedstawił zagrożenia, jakie może pociągnąć rozpoczęcie produkcji wagonów przez spółkę PKP Cargo, spoza branży produkcyjnej, z partnerem chińskim funkcjonującym w oparciu o niejasne zasady pomocy państwowej. Czy istotnie grozi to destabilizacją polskiego rynku produkcji pojazdów szynowych, upadkiem kilku firm i zwalnianiem pracowników?

- Znane jest nam to stanowisko RBF, ale nawet na wspomnianej konferencji padły znamienne słowa, że Chińczycy są zdeterminowani do wejścia na europejski rynek kolejowy i mogą to zrobić różnymi sposobami.

To znaczy?

- Mogą to zrobić bez udziału podmiotu polskiego, bo równolegle mogą rozmawiać na temat różnych projektów w innych krajach unijnych z naszego regionu.

Co z tego wynika?

- To zupełnie zmienia optykę oceny kontekstu tej sprawy. Jeśli uznamy, że Chińczycy i tak znajdą się na rynku europejskim, lepiej jest być częścią tego procesu niż stać z boku. PKP Cargo, przechodzące nadal proces głębokiej restrukturyzacji, dysponuje dużej skali zapleczem technicznym. Jego częścią jest zakład naprawczy w Szczecinie, który oprócz podstawowych usług remontu naszego taboru, dysponuje mocami do innej działalności. Uznaliśmy, że może nią być montowanie nowych wagonów towarowych, w części dla potrzeb grupy PKP Cargo, ale głównie na eksport, co interesuje naszego partnera.

Czy analizowaliście możliwość współpracy z polskim zakładem produkcyjnym?

- Nakłaniano nas do zaangażowania kapitałowego w spółki produkcyjne. Ale skoro mamy własne zaplecze techniczne i niewykorzystane moce przerobowe, skoro restrukturyzujemy się i szukamy poprawy efektywności, to inwestowanie w inną spółkę nie miałoby biznesowego sensu.

Jeżeli złożymy te wszystkie uwarunkowania, to co z nich wynika?

- Po pierwsze, że jest silna presja inwestorów chińskich do wejścia na rynek unijny. Po drugie, że my mamy odpowiednie zaplecze, aby taką produkcję wagonów realizować w Polsce. Zagwarantujemy nie tylko pełne zatrudnienie dla pracowników zakładu w Szczecinie, ale nawet stworzenie nowych miejsc pracy.

Więcej

,\

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo International testuje w Czechach Vectrona Dual Mode

Tabor i technika

PKP Cargo International testuje w Czechach Vectrona Dual Mode

Michał Szymajda 20 lipca 2023

Parowozownia Wolsztyn: Jesteśmy na dobrej drodze do wznowienia ruchu

Tabor i technika

PKP Cargo - od tragedii, do bliskiego dobrego finału

Biznes

PKP Cargo - od tragedii, do bliskiego dobrego finału

wnp.pl, 4 lutego 2011 04 lutego 2011

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo International testuje w Czechach Vectrona Dual Mode

Tabor i technika

PKP Cargo International testuje w Czechach Vectrona Dual Mode

Michał Szymajda 20 lipca 2023

Parowozownia Wolsztyn: Jesteśmy na dobrej drodze do wznowienia ruchu

Tabor i technika

PKP Cargo - od tragedii, do bliskiego dobrego finału

Biznes

PKP Cargo - od tragedii, do bliskiego dobrego finału

wnp.pl, 4 lutego 2011 04 lutego 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5