Partnerzy serwisu:
Biznes

PKP Cargo - od tragedii, do bliskiego dobrego finału

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
04-02-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wnp.pl, 4 lutego 2011

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
PKP Cargo - od tragedii, do bliskiego dobrego finału
PKP Cargo jest jedynym w Europie przewoźnikiem tak dużej skali, który udanie przeprowadził restrukturyzację. Wielu konkurentów ma ten proces przed sobą, a ci, którzy go zrealizowali, robili to latami - powiedział prezes zarządu tej spółki Wojciech Balczun podczas sesji poświęconej transportowi kolejowemu forum „Zmieniamy Polski Przemysł”.

- My czasu nie mieliśmy, bowiem w 2008 roku stanęliśmy na granicy przepaści - dodał prezes Balczun.

Jego synonimem była m.in. dalsza utrata udziału w rynku przewozów kolejowych, która rozpoczęła się w 2002 roku wraz z jego otwarciem na swobodną konkurencję i głęboki deficyt finansowy. Zły stan finansowy spółki pogłębił kryzys w transporcie. Ale była ona przy tym "przewymiarowana" pod każdy względem, struktury organizacyjnej i zasobów - zaznaczył prezes Balczun - co powiększało koszty działalności. Synonimem tego było utrzymywanie 3000 lokomotyw, choć do dobrze zorganizowanego procesu wystarcza obecnie połowa. Do tej nadmiernej liczby lokomotyw utrzymywano także części zamienne (niektóre pochodziły z… lat 70. minionego wieku).

Wdrożony z początkiem 2009 roku program koncentrował się na redukcji kosztów, poprawie organizacji, efektywności i konkurencyjności. Zmniejszono liczbę zakładów produkcyjnych z 42 do 10 - obecnie funkcjonują wielkoobszarowe zakłady, które są znacznie bardziej efektywne. Ze 108 do 53 zakładów zmniejszono zaplecze, z 10 do 3 - stacje rozrządowe. Zreorganizowano pion handlowy i połączono go z pionem produkcji, tworząc wspólny dział logistyki, zgodnie z koncepcją organizacji Grupy Kapitałowej PKP Cargo, jako podmiotu logistycznego (a nie tylko przewozowego).

W sposób bezprecedensowy wśród europejskich kolei zredukowano jedną czwartą część miejsc pracy (8800), przy zachowaniu pełnego spokoju społecznego. Koszty tych działań przekroczyły 250 mln zł, które spółka sama pokryła. - Istotne jest też to, że realizujemy mniejszą załogą podobne zadania przewozowe - zaznaczył W. Balczun. My czasu nie mieliśmy, bowiem w 2008 roku stanęliśmy na granicy przepaści - dodał prezes Balczun.

Więcej

\

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo International testuje w Czechach Vectrona Dual Mode

Tabor i technika

PKP Cargo International testuje w Czechach Vectrona Dual Mode

Michał Szymajda 20 lipca 2023

Parowozownia Wolsztyn: Jesteśmy na dobrej drodze do wznowienia ruchu

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo International testuje w Czechach Vectrona Dual Mode

Tabor i technika

PKP Cargo International testuje w Czechach Vectrona Dual Mode

Michał Szymajda 20 lipca 2023

Parowozownia Wolsztyn: Jesteśmy na dobrej drodze do wznowienia ruchu

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5