NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

W niedzielę otwarcie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej

| Paweł Rydzyński, Rynek Kolejowy 28.08.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-08-28 16:44:13 Autor: marketinf
---.google.com
Woj Pomorskie chyba chce dobić PR Gdynia. To się robi śmieszne. To już jest tragiczne. PR Gdynia to już jest patologia a oni jeszcze zabierają im co można. W kierunku Grudziądza Chojnic Kościerzyny to chyba teraz konia puszczą.
2015-08-28 17:01:13 Autor: RuruMaHobi
---.centertel.pl
@marketinf: PRy same sobie winne - nie inwestują, to nie mają. Po cholerę brali Malbork - Grudziądz jak nie mają czym tego obsługiwać! Może niech teraz pożyczą od Arrivy :-p
2015-08-28 18:12:24 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
@RuRuMaHoBi

Spokojna twoja rozczochrana, do obsługi Malbork - Grudziądz PR dostanie specjalne szynobusy. Arriva nikomu nie jest potrzebna.
2015-08-28 18:42:32 Autor: Jajajaj
---.centertel.pl
A co z obiecywanymi przystankami Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion?
2015-08-28 18:42:45 Autor: Jajajaj
---.centertel.pl
A co z obiecywanymi przystankami Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion?
2015-08-28 18:45:40 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
PR Gdynia - to coś do likwidacji, relikt PKP w którym pracuje klasyczny beton na czele z Tureckim Kurierem,
wycinanie i likwidacja połączeń - wieloletnia działalność PR Gdynia,
może ktoś w UM /chociaż wątpię/ obudzi się i pogoni to towarzystwo,

dobrze że nie dostali koncesji na PKM bo w pół roku zarżnęliby nową kolej,
a tak - jest jakaś nadzieja,

ale rozkład - ułożony do doooopy - gdzie ten cykl 15-minutowy pomiędzy Osową a Wrzeszczem,
poza tym rozkładu na oficjalnej stronie PKM nie ma - poza plikiem .pfd, który należy 20-krotnie powiększyć aby był czytelny...
2015-08-28 23:36:34 Autor: tellchar
---.adsl.inetia.pl
A kiedy przystanki PKM znajdą się w wyszukiwarce na rozklad.pkp.pl i na sitkolu?
2015-08-29 09:08:05 Autor: Kinga13
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Moim zdaniem nie powinno byc większego problemu w obsłudze pociągów trakcji spalinowe w PR Gdynia, gdyż wczoraj z Bydgoszczy przed północą przejechały do Chojnic kolejne dwa pojazdy dwuczłonowe do obsługi linii Malbork - Grudziądz. To nie wojewodztwo i PR odpowiadają za miesięczny poślizg w dostawach lecz Pesa. Co Wy tu piszecie o pożyczaniu pojazdow z Arrivy, która trzy czy cztery swoje pojazdy a reszta to zewnętrzne. Proces wymiany taboru spalinowego nie został jeszcze w pomorskim zakończony. Jak pesa dostarczy w tym roku jeszcze trzy pojazdy na PKM pomorskie bedzie dysponowało najwieksza flota w tym zakresie w Polsce która osiągnie 27 szt. I to nie jest koniec. W przyszłym roku w ramach wymiany pojazdow serii sa101 i 102 zostanie jeszcze żakupionych 5 pojazdow spalinowych trójczlonowych. I nie piszcie głupot ze następują ograniczenia w liczbie kursujących poc. w pomorskim bo to jest kłamstwo. Jak Arriva jest taka świetna to dlaczego mieszkańcy okolic Nowego piszą apele o poprawę połączeń na odcinku Laskowice Pom. - Smetowo. To tez oczywiscie winnym tego jest PR Gdynia i wojewodztwo pomorskie ze za duzo pociągów uruchamia ze Smetowa w kierunku Trojmiasta. Moze niech Arriva kupi lub wynajmie troche pojazdow. Moze od PR Gdynia. I to sa fakty.
Do wypowiedzi Maurycego nie ma sie co wypowiadać bo to jest osoba która bezpodstawnie oskarżyła matkę ze zabiła dzieci na prżejezdzie kolejowym dla uzyskania korzyści materialnych.
2015-08-29 16:51:04 Autor: strzyza Pkm
---.dynamic.mm.pl
i nie ma biletów na PKM , skończyli rozdawać ok15.oo , ze az tylu fanatyków kolei mamy , to niwewiedziałem, może zwiększą pulę. pozdrawiam fanatyk bez biletu
2015-08-29 18:27:30 Autor: tczewiak
---.google.com
A woj pomorskie to wie ze ma jeszcze coś pod drutem poza pkm ka i SKMką? Na e65 średnią szlakówą 65km/h się poruszacie a trasa na 160. Co chwila wasz złom ściągają. Gdzie nowe pojazdy? Wstyd.
2015-08-29 19:49:26 Autor: Patryk1
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Do Tczewianka
Z tego co słyszałem w najbliższym czasie maja byc na tej trasie testowane EZT w relacji Elbląg - Trojmiasto z zatrzymaniem tylko w Malborku aby max skrócić czas przejazdu. No niestety Tczew na biegu. Jednocześnie popatrz sobie na jakim długim odcinku jest 160 km/h od Tczewa do Gdyni. Moim zdaniem do obsługi ruchu regionalnego nie sa potrzebne poc z V=160 km/h tylko składy z bardzo dużym przyspieszeniem gdyż jak tylko sie rozbuja to zaraz musi hamować.
Co to jest za mieścina ten Tczew. Przeciez jestes tak niezadowolony z tej kolei ize ja na Twoim miejscu jeździłbym nowoczesnymi autobusami Arrivy.Teraz czas najwyższy aby cały nowy elektryczny tabor skierować na Trojmiasto gdzie sie prźewozi najwiecej pasażerów. A potem inne obszary.
2015-08-29 22:15:30 Autor: ep40
---.rzeszow.mm.pl
Tabor elektryczny może jest zaniedbany, ale trzeba pamiętać, że z SZT jesteśmy do przodu bardziej niż jakiekolwiek inne województwo. No i są plany dalszych zakupów choćby w zamian za SA101 i SA102 (choć osobiście zamiast je kasować to bym je poddał modernizacji z wymianą silników i skrzyni, lecz zakup nówek choć droższy to przynosi dużo korzyści, że może i faktycznie, lepiej jest się z SA101 i SA102 pożegnać).
2015-08-29 23:19:24 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
SA101 i 102 nadają się jedynie do kasacji,
no - ew. do muzeum ...
2015-08-30 00:23:39 Autor: Kinga13
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Do Maurycy,
To Ty juz od dawna nadajesz sie na żyletki! To Ty oskarżyłeś na tym forum kobietę ze z chęci zysku spowodowała wypadek na przejeździe kolejowym w wyniku którego zgineła dwójka dzieci. Nie spodziewam sie ze przeprosisz za ta wypowiedz. Ale je bede to pomiętał i czekał.
2015-08-30 10:21:12 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
@Kinga13

Te - obojnak - bez wycieczek, jak jesteś cieciem w PR Gdynia to se pisz peany na cześć Tureckiego Kuriera!
Co do wypadku na przejeździe - napisałem to co napisałem i zdania nie zmieniam - kobita chce jeszcze zrobić interes na swoim przestępstwie - koniec i kropka,
mam nadzieję że poniesie zasłużoną karę...
2015-08-30 12:51:08 Autor: Tomex
---.dynamic.mm.pl
Wszyscy zachwycają się inwestycją, ja w zasadzie też mogę powiedzieć że jest wszystko ok. ale... Wróćmy do taboru. Miałem okazję pojechać SZT-eami PKM-u i niestety... nie widzę tego w eksploatacji aglomeracyjnej. po pierwsze jak będzie rozwiązana sprawa podawania sygnału do odjazdu przez kierownika, jak wiemy w SKM jest przedział służbowy z drzwiami lub w AKM-ach przez które ww. wygląda i tenże sygnał podaje, a tutaj jak? Ma co dwie minuty wybiegać z kabiny, przeciskać się między fotelami i pasażerami do drzwi, czy jego stanowiskiem pracy będzie galeryjka przy drzwiach? Temat samych drzwi, o ich ilości nie będę się rozpisywał bo to już było wałkowane, ale ich sposób działania pozostawia wiele do życzenia. Krótko opisując, podjeżdża skład do peronu, maszynista odblokowuje drzwi, trzeba nacisnąć przycisk i tu już mały problem, nie ma natychmiastowej reakcji, po ok. 3 -5 sek. drzwi się otwierają ludzie wysiadają/wsiadają i nagle drzwi zaczynają się zamykać, pomimo naciskania przycisku przygniatają pasażera. Znowu 3-5 sec. żeby otworzyć. Jedziemy dalej ale ze względu na ilość drzwi wszyscy tłoczą się na galeryjce, wszak za ok.10 min większość wysiądzie. Takich uwag jest więcej, jedynie żeby nikt nie powiedział że jestem malkontentem to komfort podróży jak najbardziej oceniam pozytywnie.
2015-08-30 13:06:21 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
Przypuszczam, że są to braki w obsłudze zamykania drzwi,
to że zaczynają się one zamykać zaraz po otwarciu może świadczyć również o usterkach w konstrukcji,
a poza tym dlaczego - starym schematem - kierownik musi siedzieć u maszynisty?
on ma latać po składzie a nie siedzieć na doopie,
po drugie primo - po ustalonym czasie postoju /np 1 min/ - odzywa się sygnał świetlny i dźwiękowy i następuje zamykanie drzwi,
ale u nas, jak zwykle wtedy, podróżni przypominają sobie że mają wsiąść lub wysiąść...
2015-08-30 13:59:25 Autor: xenomorf
---.dynamic.gprs.plus.pl
Wybudowano nową linie za miliard zł. Dlaczego bez elektrycznej sieci trakcyjnej? Co, może za parę lat? Przecież to trzeba budować linie prawie od podstaw, poza podbudową. Kto się zna, ten wie o czym pisze.
2015-08-30 14:25:55 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
Chyba nie wiesz o czym piszesz,
a sieć trakcyjna na kolei przeważnie bywa elektryczna,
parowej nie widziałem, ani wodnej...
2015-08-30 22:12:47 Autor: Tomex
---.dynamic.mm.pl
W odpowiedzi na post Maurycy+:
"Przypuszczam, że są to braki w obsłudze zamykania drzwi,
to że zaczynają się one zamykać zaraz po otwarciu może świadczyć również o usterkach w konstrukcji,
a poza tym dlaczego - starym schematem - kierownik musi siedzieć u maszynisty?
on ma latać po składzie a nie siedzieć na doopie,
po drugie primo - po ustalonym czasie postoju /np 1 min/ - odzywa się sygnał świetlny i dźwiękowy i następuje zamykanie drzwi,
ale u nas, jak zwykle wtedy, podróżni przypominają sobie że mają wsiąść lub wysiąść..."
Ok. co do pracy kierownika składu nie będę polemizował, może SKM wypracowało już jakiś model obsługi i komunikacji z maszynistą. Co do działania drzwi to jak piszesz mogą być jakieś usterki lub wady konstrukcyjne, zauważyłem że chyba nie mają zamontowanych czujników, takich jak np. w windach w budynkach. Zresztą nie jestem przekonany do tych przycisków podczas jazdy na odcinkach aglomeracyjnych. Myślę że drzwi powinny się otwierać obligatoryjnie, jedynie gdy skład wyjedzie na odcinek pozamiejski byłby sens uruchomić go. Co do innych usterek to problemy są z kibelkiem, w kabinie maszynisty ciągle coś się wyświetlało, jakaś awaria czy pokazywało że ktoś cięgle tam jest. No i drzwi WC potrafią się otworzyć gdy ktoś akurat korzysta, nie ukrywam mało komfortowa sytuacja. Z podsłuchanej rozmowy wracających z pracy pracowników PR (przeprzszam za podsłuchwanie) wynika że problemy są z klimą.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5