Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

W końcu nowe wiaty w Warszawie?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-08-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
UM Warszawy

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
W końcu nowe wiaty w Warszawie?
Przetarg na nowe wiaty przystankowe w Warszawie ciągnie się od ponad dwóch lat. Urzędnicy zapewniają, że postępowanie jest już na ostatniej prostej. Zaproszenie do składania ostatecznych ofert otrzymało pięć podmiotów uczestniczących w rozmowach. Mają czas do 8 października.

Zaproszenie do składania ostatecznych ofert otrzymało pięć podmiotów: Clear Channel Sp. z o.o., JC DECAUX Polska Sp. z o.o., lonsorcjum Universum Digital Sp. z o.o. oraz UPG Warszawa Sp. z o.o., konsorcjum Stroer Polska Sp. z o.o. oraz Art. Marketing Syndicate S.A., oraz konsorcjum CAM Polski Outdoor Sp. z o.o. oraz CAM Media S.A.

Dokumenty,  wraz z ostatecznym opisem warunków koncesji oraz wzorem umowy, zostały przesłane do oferentów w czwartek, 26 lipca. Firmy mają czas na przygotowanie ofert do 8 października 2012 r. Następnie, po przeprowadzeniu oceny ofert, Miasto zawrze umowę koncesji z tym podmiotem, który złożył najkorzystniejszą ofertę zgodnie z ustalonymi kryteriami oceny - zawierającą najkrótszy okres koncesji i najkorzystniejszy dla miasta udział w przyszłych zyskach z projektu.

W rezultacie w pierwszym roku na ulicach Warszawy zostanie wymienionych 180 wiat, a w ciągu 3 lat od zawarcia umowy na stołecznych ulicach pojawi się w sumie 1580 nowych wiat przystankowych i innych elementów wyposażenia.

Pierwszy warszawski projekt koncesyjny

Projekt „Przystanek Komunikacji Miejskiej” ma na celu wymianę wiat przystankowych w Warszawie przy udziale partnera prywatnego. Jest to pierwszy projekt Warszawy, którego podstawą jest Ustawa o koncesji na roboty budowlane lub usługi z 2009 r. Dzięki tej współpracy w stolicy staną nowe, eleganckie wiaty przystankowe.

Do wymiany jest 1580 wiat w całej Warszawie. Około 625 przystanków zlokalizowanych w Śródmieściu i dzielnicach ościennych zostanie wyposażonych w wiaty zgodne z projektem wskazanym przez m.st. Warszawę. Na pozostałych przystankach (ok. 955) będą mogły stanąć wiaty z seryjnej produkcji, zaproponowane przez partnera prywatnego, zaakceptowane uprzednio przez miasto. Na obszarach objętych nadzorem konserwatorskim oraz w miejsce wiat z produkcji seryjnej, partner prywatny będzie mógł zainstalować wiaty wg trzeciego projektu, tzw. konserwatorskiego.

Przygotowania rozpoczęto w 2006 roku

Przygotowanie projektu rozpoczęto od przeprowadzenia w 2006 roku konkursu z dziedziny wzornictwa przemysłowego pt. ”Przystanek dla Warszawy”. Konkurs wygrało Towarzystwo Projektowe, które jest także autorem sprawdzonego Miejskiego Systemu Informacji w Warszawie. - Wiata i inne elementy przystanku wybrane w konkursie są nowatorskie, nowoczesne, a jednocześnie spełniają trudne wymogi funkcjonalne. Wraz z przystankami zamontowane będzie oświetlenie wiat oraz dodatkowe wyposażenie - słupki przystankowe, stojaki rowerowe, ławki. W rezultacie, dzięki projektowi uporządkowana zostanie część przestrzeni publicznej – mówi Tomasz Gamdzyk, naczelnik Wydziału Estetyki Przestrzeni Publicznej, będący przewodniczącym komisji prowadzącej postępowanie.

W czasie trwania umowy koncesji, wybrany partner prywatny będzie odpowiadał za utrzymanie i konserwację wiat. Partner prywatny - koncesjonariusz - w zamian za nowe wiaty otrzyma prawo do korzystania z atrakcyjnych powierzchni reklamowych umieszczonych na wymienionych przystankach. Na wiatach zostaną zamontowane nośniki reklamowe. Korzyści finansowe pobierane z powierzchni reklamowych umieszczonych na przystankach będą jedyną formą wynagrodzenia koncesjonariusza. Miasto nie przewiduje żadnej formy dofinansowania przedsięwzięcia z własnego budżetu.

Dlaczego postępowanie na warszawskie wiaty ciągnie się już dwa lata? Urząd Miasta tłumaczy, że procedura postępowania o udzielenie koncesji w znaczny sposób różni się od tradycyjnie stosowanych trybów zamówień publicznych, ponieważ pozwala na prowadzenie postępowania w sposób mniej sformalizowany przy jednoczesnym zachowaniu podstawowych zasad udzielenia zamówienia (równego traktowania i uczciwej konkurencji.) Różnice stanowią przede wszystkim możliwość negocjacji z oferentami, które mogą doprowadzić do określenia potrzeb i wymagań stron oraz elastyczne podejście do kwestii oceny formalnej koncesjonariuszy.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zamknięta wiata w Kątach Wrocławskich. Będzie naprawa

Infrastruktura

Zamknięta wiata w Kątach Wrocławskich. Będzie naprawa

Witold Urbanowicz 17 lipca 2021

Wiata w Prudniku dalej czeka na remont

Infrastruktura

Wiata w Prudniku dalej czeka na remont

Jakub Madrjas 07 stycznia 2019

Zielona Góra bez dużych, starych wiat. Na razie tymczasowe

Infrastruktura

Warszawa z nową wiatą konkursową

Zintegrowany transport

Warszawa z nową wiatą konkursową

wu, Transport-publiczny.pl 27 października 2014

Częstochowa. Wiata nie pasuje? Przeniosą przystanek!

Zintegrowany transport

Częstochowa. Wiata nie pasuje? Przeniosą przystanek!

dw, Transport-publiczny.pl 09 maja 2015

Zobacz również:

Zamknięta wiata w Kątach Wrocławskich. Będzie naprawa

Infrastruktura

Zamknięta wiata w Kątach Wrocławskich. Będzie naprawa

Witold Urbanowicz 17 lipca 2021

Wiata w Prudniku dalej czeka na remont

Infrastruktura

Wiata w Prudniku dalej czeka na remont

Jakub Madrjas 07 stycznia 2019

Zielona Góra bez dużych, starych wiat. Na razie tymczasowe

Infrastruktura

Warszawa z nową wiatą konkursową

Zintegrowany transport

Warszawa z nową wiatą konkursową

wu, Transport-publiczny.pl 27 października 2014

Częstochowa. Wiata nie pasuje? Przeniosą przystanek!

Zintegrowany transport

Częstochowa. Wiata nie pasuje? Przeniosą przystanek!

dw, Transport-publiczny.pl 09 maja 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5