Odbiory techniczne pojazdów Dart i Flirt powinny zakończyć się w grudniu 2015. Ale wszystkimi 40 nowymi pociągami PKP Intercity będzie wozić pasażerów najpewniej pod koniec pierwszego kwartału 2016 roku.
– Wdrożenie do obsługi wszystkich dwudziestu pociągów zarówno Stadlera jak i Pesy będzie pewnym procesem, który, podobnie jak w wypadku Pendolino, trochę potrwa. Nie należy spodziewać się, że od 13 grudnia na torach pojawi się wszystkie 40 nowych pociągów, które pojadą z pasażerami. Musimy się tego taboru nauczyć, musimy go rozjeździć. Pierwszy kwartał 2016 jest realnym terminem, w którym wszystkie nowe pojazdy wyjadą na tory. Podkreślam jednak, że odbiory tych pojazdów zakończą się do końca roku, nie ma innej możliwości – powiedział Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity.
Czy miejsc stojących, podobnie jak w Pendolino (gdzie za wejście na pokład bez biletu pociągu pobiera się wysoką opłatę dodatkową) nie będzie także w Dartach i Flirtach, które przewoźnik właśnie otrzymuje od producentów?
– Darty i Flirty będą jeździć w kategorii IC, czyli w klasie ekonomicznej. Nie ma jeszcze ostatecznej decyzji, czy wprowadzimy na ich pokładach dodatkową opłatę za wejście bez biletu, taką jak w Pendolino. Na razie analizujemy różne możliwości – powiedział prezes PKP Intercity Jacek Leonkiewicz.
Gdzie od grudnia 2015 uda się uzyskać skrócenie czasów przejazdu i co myśli prezes PKP Intercity na temat opłaty dodatkowej w Pendolino? Czytaj na portalu Monitor