Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Vectron z bezterminowym dopuszczeniem do ruchu w Polsce

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Autor:

Siemens

Data publikacji:
17-09-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Siemens

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Vectron z bezterminowym dopuszczeniem do ruchu w Polsce
Lokomotywa Siemensa Vectron DC może jeździć po polskich torach, zakończyła z sukcesem próby eksploatacyjne i otrzymała od Urzędu Transportu Kolejowego bezterminowe świadectwo dopuszczenia do jazdy w Polsce.

Po ponad roku badań i testów na polskich torach, lokomotywa Vectron DC, z nowej generacji lokomotyw Siemensa przeznaczonych dla kolei europejskich, otrzymała bezterminowe świadectwo dopuszczenia do eksploatacji nr T/2012?0644. W Vectronie uwzględnione zostały doświadczenia z eksploatacji 1600 lokomotyw Eurosprinter i Eurorunner a także wiele innowacyjnych rozwiązań.

Pierwsza lokomotywa wjechała do Polski w celu przeprowadzenia niezbędnych prób i testów w połowie czerwca 2011. Do tego czasu Siemens prowadził próby i testy pojazdu na własnym torze badawczym w Wildenrath (Niemcy) oraz w Velimiu w Czechach. Od lipca przez ponad półtora miesiąca na torze badawczym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie i następnie w czasie jazd po sieci PKP PLK przeprowadzono badania konieczne do sporządzenia przez Instytut Kolejnictwa opinii niezbędnej do wydania przez prezesa UTK (Urzędu Transportu Kolejowego) decyzji w sprawie świadectwa dopuszczenia. Druga lokomotywa po ekspozycji na targach TRAKO dołączyła do pierwszej i dodatkowo była testowana i sprawdzana w Żmigrodzie.

Po sprawdzeniu obszernej dokumentacji i wymianie dodatkowych informacji w dniu 30 listopada 2011 roku prezes Urzędu Transportu Kolejowego wydał tymczasowe świadectwo dopuszczenia do eksploatacji próbnej typu pojazdu kolejowego dla lokomotywy elektrycznej X4-E-Loco-C, na szerokim forum znanego jako Vectron DC. Rozpoczął się okres eksploatacji próbnej. Wszystkie testy i próbne przejazdy zakończyły się sukcesem. Lokomotywa Vectron DC przechodziła próby eksploatacyjne w barwach PKP Intercity, DB Schenker Rail Polska oraz ITL Polska.

Jak zapewnia producent, maszyniści prowadzący lokomotywy w trakcie prób wyrażali się o nich pozytywnie i z entuzjazmem. Zwracali oni uwagę, że moc trakcyjna rozwijana przez tę jest znacznie efektywniej niż w przypadku innych znanych lokomotyw, również sześcioosiowych, które na tych samych trasach muszą być czasem eksploatowane ze znacznie mniejszymi obciążeniami. Chwalona jest również przestronna kabina i nieskomplikowana, intuicyjna obsługa pojazdu. Niektóre ulepszenia zasugerowane przez maszynistów zostały już zweryfikowane, są i będą uwzględniane w nowych Vectronach. Dopuszczony wariant lokomotywy - Vectron DC - ma moc maksymalną 5200 kW, przy sile rozruchu 300kN, a masa pojazdu to 80 ton. Osiąga prędkość maksymalną 160 km/h, choć może być także przystosowany do prędkości 200 km/h.

Rodzina lokomotyw Vectron to pojazdy jednosystemowe 3 kV DC o mocy 5,2 MW oraz zasilane napięciem 25 / 15 kV AC o mocy 5,2 lub 6,4 MW, a także warianty wielosystemowe o mocy 6,4 MW. Dzięki temu samym spełniają one wymagania dla ruchu transgranicznego - na przykład z Polski do Holandii przez Niemcy, albo z Polski do Republiki Czeskiej, czy też na Słowację. Lokomotywą interesują się przewoźnicy Europejscy i nie tylko. Ostatnio platforma Vectron otrzymała jako pierwsza lokomotywa w Europie certyfikat EC – TSI Highspeed. Oznacza to, że spełnia jedne z najbardziej wyśrubowanych standardów technicznych dotyczących interoperacyjności dla kolei dużych prędkości.

Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Siemens testuje kolejne piętrowe Desiro HC dla Egiptu [zdjęcia]

Tabor i technika

Siemens testuje kolejne piętrowe Desiro HC dla Egiptu [zdjęcia]

Jakub Madrjas 09 maja 2024

Brightline West wybiera pociągi Siemensa

Tabor i technika

Brightline West wybiera pociągi Siemensa

Łukasz Malinowski 04 maja 2024

Czeskie ComfortJety od Siemensa i Skody oficjalnie zaprezentowane

Tabor i technika

Siemens zainwestuje 115 mln euro w fabrykę

Tabor i technika

Siemens zainwestuje 115 mln euro w fabrykę

Siemens Mobility 05 marca 2024

Zobacz również:

Siemens testuje kolejne piętrowe Desiro HC dla Egiptu [zdjęcia]

Tabor i technika

Siemens testuje kolejne piętrowe Desiro HC dla Egiptu [zdjęcia]

Jakub Madrjas 09 maja 2024

Brightline West wybiera pociągi Siemensa

Tabor i technika

Brightline West wybiera pociągi Siemensa

Łukasz Malinowski 04 maja 2024

Czeskie ComfortJety od Siemensa i Skody oficjalnie zaprezentowane

Tabor i technika

Siemens zainwestuje 115 mln euro w fabrykę

Tabor i technika

Siemens zainwestuje 115 mln euro w fabrykę

Siemens Mobility 05 marca 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5