Platforma lokomotyw Vectron Siemensa otrzymała Certyfikat EC. Oznacza to, że Vectrony jako pierwsze lokomotywy spełnią Techniczne Specyfikacje Interoperacyjności (TSI) dla taboru kolejowego na linie dużych prędkości.
Certyfikat EC wydany został przez Eisenbahn-CERT w Bonn. To ciało notyfikowane dla interoperacyjności przez Federal Railway Authority (EBA – odpowiednik Urzędu Transportu Kolejowego w Niemczech). Dzięki certyfikatowi Vectron może być homologowany do prowadzenia przewozów we wszystkich krajach Unii Europejskiej, choć w poszczególnych krajach będą do tego potrzebne dodatkowe procedury dla wymagań nieuwzględnionych w Technicznej Specyfikacji Interoperacyjności.
- Wzięliśmy pod uwagę to, że Vectron jest całą platformą lokomotyw. Dzięki ustaleniu „modułów weryfikacji”, czas i koszt certyfikowania kolejnych wariantów lokomotywy będą bardzo niskie – powiedział Ulrich Wiescholek, szef EBC.
Vectron spełnił wymagania TSI HS RST (Techniczne Specyfikacje Interoperacyjności dla taboru kolejowego na linie dużych prędkości) dla klasy 2 KDP (prędkości maksymalne 190-250 km/h), oraz TSI SRT (dotyczące tunelów), TSI PRM (dostępność dla osób niepełnosprawnych) i TS NOISE (specyfikacje hałasu na liniach konwencjonalnych).
Najnowsze regulacje prawne w zakresie interoperacyjności i bezpieczeństwa w budowie, modernizacji i eksploatacji taboru kolejowego i infrastruktury - to temat dwudniowego seminarium, które odbędzie się w dniach 9-10 października w Warszawie. Wydarzenie zostanie zorganizowane przez Railway Business Forum oraz SITK o. w Łodzi, a także Wydawnictwo Rynek kolejowy.
Więcej na temat Seminarium - tutaj.