Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom ze strony podmiotów rynku kolejowego, prezes UTK we współpracy z Zespołem Doradców Gospodarczych TOR, postanowił zorganizować spotkanie poświęcone zagadnieniom utrzymania pojazdów kolejowych, a w szczególności ich niejako najnowszej odsłonie – Podmiotom Odpowiedzialnym za Utrzymanie (ECM).
Warto w tym miejscu zaznaczyć, że pomimo iż wymagania w tym zakresie zostały opublikowane w 2011 roku, to jednak w dalszym ciągu temat ten wzbudza wiele emocji, a szereg zagadnień z nim związanych wart jest doprecyzowania i wyjaśnienia. Obecny, 5-letni okres doświadczenia w zakresie certyfikacji i nadzoru nad ECM pozwala na sformułowanie pierwszych wniosków i identyfikację obszarów do doskonalenia w tym zakresie.
W związku z tym, na dzień 3 lutego 2016 w siedzibie UTK w Warszawie zaplanowano takie interaktywne spotkanie z przedstawicielami zainteresowanych podmiotów rynku kolejowego. W spotkaniu tym można uczestniczyć osobiście, po potwierdzeniu uczestnictwa na zaproszenie UTK lub online przy wykorzystaniu transmisji organizowanej przez TOR Konferencje. W trakcie spotkania będzie możliwość zadawania pytań zarówno osobiście jak i online za pośrednictwem portalu.
Podczas spotkania omówione zostaną trzy główne tematy:
- Obowiązujące przepisy i najlepsze praktyki dla dokumentacji systemu utrzymania;
- Doświadczenie Prezesa UTK jako jednostki certyfikującej systemy zarządzania utrzymaniem w obszarze rozporządzenia UE 445/2011;
- Działania nadzorcze Prezesa UTK dotyczące nadzoru nad podmiotami posiadającymi certyfikaty dla podmiotów odpowiedzialnych za utrzymanie w zakresie obejmującym wagony towarowe oraz certyfikaty w zakresie funkcji systemów utrzymania.
W pierwszej części warsztatów poruszone zostanie zagadnienie dokumentacji systemu utrzymania (DSU) pojazdów kolejowych. Przygotowanie poprawnej DSU pod względem formalnym i merytorycznym nie jest łatwym zadaniem, a tylko jedna na kilkadziesiąt wpływających do UTK DSU nie wymaga korekty. Zostaną omówione wymagania formalne oraz merytoryczne oraz najczęściej pojawiające się błędy, jak również kwestie dotyczące zmian w zatwierdzonych DSU.
W drugim temacie pochylimy się nad zagadnieniem certyfikowanych podmiotów odpowiedzialnych za utrzymanie. Omówione zostaną wymagania prawne jak również przykłady spotykanych błędów na audytach certyfikujących prowadzonych przez UTK.
W ostatniej części spotkania zostanie omówiony sposób nadzoru nad certyfikowanymi podmiotami w zakresie rozporządzenia UE 445/2011, przedstawione będą również dotychczasowe doświadczenia wynikające z przeprowadzonych kontroli zarówno wśród Podmiotów Odpowiedzialnych za Utrzymanie jak i podmiotów, które poddały się dobrowolnej certyfikacji w zakresie wyżej wspomnianego rozporządzenia. Przedstawione zostaną także główne nieprawidłowości identyfikowane wśród podmiotów nadzorowanych w celu podejmowania działań zapobiegawczych przez innych uczestników rynku kolejowego.
Aby zapisać się na transmisję on-line, kliknij tutaj