NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

UTK zatwierdził instrukcje ERTMS dla Pomorskiej Kolei Metropolitalnej

| Paweł Rydzyński, Rynek Kolejowy 27.10.2014 173

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-10-27 09:48:14 Autor: dudo
---.dynamic.chello.pl
Moze mi ktos wytlumaczyc, czemu na tej linii ma byc odrębny operator, a wozic ludzi nie bedzie SKM Trójmiasto albo PR-y? Po co kolejny przewoznik na jedną linie, skoro ma ona tworzyc spojny system z resztą linii?


Jaki jest sens istnienia PKM jako odrębnego bytu?
2014-10-27 09:55:57 Autor: vvde
---.devs.futuro.pl
z tego samego powodu dla którego w Warszawie jest SKM, KM i WKD ;)
2014-10-27 10:13:19 Autor: Mark11
---.adsl.inetia.pl
Rozporządzenie weszło w życie z dniem 24 lipca br. tak na marginesie. :)
2014-10-27 10:49:32 Autor: fan PKM
---.133.40.85
Zarządca a Przewoźnik to nie to samo.
Nie wiadomo jeszcze kto będzie przewoźnikiem na PKM.
2014-10-27 11:02:59 Autor: tt
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Odrębny przewoźnik na tej linii to nic złego pod warunkiem integracji taryfowej (patrz okolice Berlina, gdzie mamy kilku przewoźników i jedną taryfę).
Zdrowa konkurencja jeszcze nikomu nie zaszkodziła.
2014-10-27 11:06:30 Autor: kali74
---.sgyl.cable.virginm.net
Może mi ktoś wytłumaczyć proszę po co na lini bądź co bądź lokalnej ERTMS??? Czy tam będą latać piciagi ponad 130 km/h z jednym maszynistą?? Nie sądzę...więc po co to jest tam montowane?
2014-10-27 11:20:05 Autor: spin
---.133.40.85
>Rozporządzenie zmieniające przepisy krajowe w tym zakresie weszło w życie 11 lipca 2014 r. i umożliwi np. po próbach Pendolino i lokomotyw „Husarz”, jazdę z prędkością maksymalną ponad 160 km/godz. Dla PKM oznaczać będzie natomiast w pełni kontrolowany ruch pociągów.

Proszę autora artykułu to zmienic, takie zdanie sugeruje że bez ERTMS lvl2 ruch nie będzie w pełni kontrolowany, a to NIEPRAWDA.
Urządzenia klasyczne są jak najbardziej bezpieczne i w pełni pozwalają kontrolowac ruch!!!
Różnica pomiędzy systemami klasycznym i ERTMS nie polega na żadnym kontrolowaniu.
2014-10-27 12:28:03 Autor: Kornel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ta sm42 trochę tak nijak ma się do tytułu...
Nie macie jakiejś elektroniki, żeby to miało sens?
2014-10-27 13:00:57 Autor: Podrozny
---.dynamic.gprs.plus.pl
@kali74: a co, chciałbyś mieć całkowicie nową linię kolejową z systemem sterowania ruchem bazującym na SHP? Nie wiem nawet czy w ogóle takie coś przepisy (unijne) dopuszczają.
2014-10-27 13:08:14 Autor: hansolo79
---.centertel.pl
Na mój rozum, to dlatego, że potrafi być mgliście na krawędzi wysoczyzny.
2014-10-27 14:32:12 Autor: pbialk
---.biurotechnika.pl
Jak to nijak, przecież stoi na torach PKM
2014-10-27 14:42:26 Autor: Seba
---.dynamic.chello.pl
Według przepisów unijnych na wszystkich nowo budowanych liniach kolejowych muszą być wyposażane w ERMTS
2014-10-27 21:11:03 Autor: esie
---.sieradz.vectranet.pl
W odpowiedzi na post spin:
">Rozporządzenie zmieniające przepisy krajowe w tym zakresie weszło w życie 11 lipca 2014 r. i umożliwi np. po próbach Pendolino i lokomotyw „Husarz”, jazdę z prędkością maksymalną ponad 160 km/godz. Dla PKM oznaczać będzie natomiast w pełni kontrolowany ruch pociągów.

Proszę autora artykułu to zmienic, takie zdanie sugeruje że bez ERTMS lvl2 ruch nie będzie w pełni kontrolowany, a to NIEPRAWDA.
Urządzenia klasyczne są jak najbardziej bezpieczne i w pełni pozwalają kontrolowac ruch!!!
Różnica pomiędzy systemami klasycznym i ERTMS nie polega na żadnym kontrolowaniu."
"> ...Urządzenia klasyczne są jak najbardziej bezpieczne i w pełni pozwalają kontrolowac ruch!!! Różnica pomiędzy systemami klasycznym i ERTMS nie polega na żadnym kontrolowaniu."

Nie do końca tak jak piszesz. Owszem srk pozwala na bezpieczne układanie przebiegów ale kończy się to na wyświetleniu sygnału na semaforze. Jeśli maszynista prawidłowo nie zareaguje to srk nic na to nie poradzi a pociąg wyposażony w system ERTMS zareaguje na to poprawnie.
2014-10-28 15:46:59 Autor: kolejarz77
---.adsl.inetia.pl
Na liniach z ERMTS2 nie stosuje się semaforów.
2014-10-28 22:24:16 Autor: esie
---.sieradz.vectranet.pl
W odpowiedzi na post kolejarz77:
"Na liniach z ERMTS2 nie stosuje się semaforów."
Przy ERTMS L3 nie ma semaforów, przy L2 i L1 są.
2014-10-29 11:55:12 Autor: a
---.133.40.85
Przy L2 może semaforów nie być, ale na PLK są bo jest ruch mieszany
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5