Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

UTK nakazał PLK usunąć drzewa w przeszło stu lokalizacjach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
02-03-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
UTK nakazał PLK usunąć drzewa w przeszło stu lokalizacjach
Drzewa spadające na tory na linii nr 311 do Szklarskiej Poręby to nie odosobniony przypadek. Urząd Transportu Kolejowego poinformował, że w ubiegłym roku nakazał PKP PLK usunąć rosnącą niebezpiecznie blisko torów roślinność w przeszło stu lokalizacjach.

O utrzymaniu właściwego bezpieczeństwa linii kolejowych poprzez usuwanie roślinności z pobliża torów była mowa na poczatku roku. Koleje Dolnośląskie dwukrotnie wstrzymały ruch pomiędzy Jelenią Górą i Szklarską Porębą, po tym, jak pociągi uderzały w leżące na torach drzewa. Władze KD zarzuciły PLK źle przeprowadzoną wycinkę drzew. PKP PLK wystąpiły wówczas do gmin Piechowice, Szklarska Poręba i Stara Kamienica o zgodę na wycinkę około 1700 drzew wyznaczonych z 15 metrowego pasa wzdłuż linii.

Teraz Urząd Transportu Kolejowego podsumował własne działania w zakresie kontrolowania PKP PLK z wycinki drzew w 2014 roku. Łącznie przeprowadzono kilkaset kontroli. – Należy podkreślić, że przez niewłaściwy poziom utrzymania infrastruktury dochodziło do niebezpiecznych zdarzeń kolejowych, w tym wypadków i incydentów oraz do częstego wstrzymania ruchu przez zarządcę, co powodowało liczne opóźnienia oraz odwoływanie pociągów pasażerskich i towarowych – przypomina Urząd.

Prezes UTK za każdym razem nakazywał usunięcie stwierdzonych naruszeń w celu spełnienia przez zarządcę warunków technicznych i organizacyjnych zapewniających bezpieczne prowadzenie ruchu pociągów i bezpieczną eksploatację pojazdów kolejowych.

Lista naruszeń obowiązków przez PKP PLK w zakresie wycinki jest bardzo długa – liczy ponad 110 pozycji. Urząd stwierdzał nieprawidłowe utrzymanie na tak ważnych liniach, jak nr 1 (w Myszkowie), nr 3 (w Koninie), nr 8 (Miechowie), nr 91 (Bochnia, Przeworsk), czy nr 131 (Kalety, Tarnowskie Góry). Jak można się spodziewać, na liście jest również linia 331 na odcinku Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna. Listę można pobrać tutaj.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5