Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

UMWŚ: Przewidujemy remont odcinka Goleszów – Cieszyn

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
02-12-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
UMWŚ: Przewidujemy remont odcinka Goleszów – Cieszyn
Województwo śląskie zamierza wprowadzić zmiany do swojego planu inwestycyjnego, które uwzględnią 10-kilometrowy odcinek linii 190 w zamierzeniach remontowych na najbliższe lata. Nie wiadomo jednak póki co, kiedy dokładnie inwestycja mogłaby się rozpocząć, oraz czy po jej realizacji wznowiony zostanie ruch pasażerski, czy linia będzie służyć jedynie przewoźnikom towarowym.

Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego potwierdził, że przygotowuje się do remontu fragmentu linii 190 pomiędzy Goleszowem a Cieszynem. To długo oczekiwana inwestycja, która miałaby docelowo pozwolić na wznowienie ruchu na nieczynnym od 2009 roku ciągu Bielsko-Biała – Skoczów – Goleszów – Cieszyn, o co od kilku lat zabiegają cieszyńscy samorządowcy.

Inwestycja miałaby zostać zrealizowana w ramach zaplanowanego w ramach tzw. kontraktu terytorialnego projektu obejmującego prace na ciągu linii prowadzących do Wisły. – Przewidywane w dokumencie pod nazwą Plan rozwoju kolei w województwie śląskim przedsięwzięcie „Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Wisła Głębce/Cieszyn" ma ulec rozszerzeniu o linię Goleszów – Cieszyn – potwierdza Witold Trólka z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.

 – Z wnioskiem o takie rozszerzenie zwrócił się do nas potencjalny wnioskodawca, PKP Polskie Linie Kolejowe – dodaje przedstawiciel śląskiego samorządu. W lipcu PKP PLK informowało, że rozważy rewitalizację całej linii 190 (poza odcinkiem od stacji Cieszyn do granicy państwa). – Po spotkaniu z przedstawicielami samorządów lokalnych z Podbeskidzia PKP PLK wykonają wstępną analizę parametrów technicznych, które decydują o wznowienia ruchu kolejowego – mówił wówczas Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Czy do Cieszyna wrócą bezpośrednie pociągi z Katowic?

Jak stwierdza Witold Trólka, po analizie kosztów PLK oszacowały konieczność zwiększenia nakładów inwestycyjnych związanych z rozszerzeniem przedsięwzięcia na ok. 60,4 mln zł. – Całkowita wartość kosztów kwalifikowalnych całej inwestycji to ok. 290,8 mln zł – wskazuje. Jak zaznacza jednak przedstawiciel urzędu marszałkowskiego, ostateczna decyzja w sprawie linii do Cieszyna wciąż nie zapadła. – Zarząd województwa nie przyjął jeszcze zmian w Planie rozwoju kolei w województwie śląskim – zaznacza.

UMWŚ nie wskazał też, kiedy remont mógłby być realizowany, gdyby zmiana planu została zatwierdzona. Województwo nie odpowiedziało też na nasze pytanie, czy po przywróceniu przejezdności odcinka z Goleszowa zamierza wznowić tam ruch pasażerski (możliwe byłoby wtedy uruchomienie bezpośrednich pociągów Katowice – Cieszyn korzystających z wyremontowanego ciągu linii ujętych już pierwotnie w planie w związku z remontem trasy do Wisły).

Wciąż nie ma konkretnych planów remontu odcinka bielskiego

Realizacja samego tylko remontu odcinka Goleszów – Cieszyn nie pozwoli bowiem na wznowienie połączenia z Bielskiem-Białą. Na początku tego roku PKP PLK wyłączyła z eksploatacji także długi, 22-kilometrowy fragment linii 190 do Skoczowa. Ruch nie zostanie tam przywrócony bez choćby drobnych prac inwestycyjnych, ale tylko kompleksowy remont pozwoliłby osiągnąć prędkości konkurencyjne wobec transportu autobusowego.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5