Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

UE wspiera instalację urządzeń ERTMS dostosowanych do warunków polskich

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Autor:

CUPT

Data publikacji:
27-12-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
CUPT

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
UE wspiera instalację urządzeń ERTMS dostosowanych  do warunków polskich
W piątek, 21 grudnia została zawarta umowa o dofinansowanie II etapu projektu dotyczącego modernizacji linii kolejowej E 30. Etap ten obejmuje pilotażowe wdrożenie ERTMS/ETCS i ERTMS/GSM-R w Polsce na odcinku Legnica - Węgliniec - Bielawa Dolna.

Projekt obejmuje zaprojektowanie, zabudowane i uruchomienie podsystemów: ERTMS/ETCS poziom 2 i ERTMS/GSM-R na odcinku Legnica - Węgliniec - Bielawa Dolna o długości 84 km. Zabudowa tych podsystemów ma na celu przeprowadzenie odpowiednich testów oraz badań (w tym współpracę elementów systemu a także narodowych cech systemu), po zakończeniu których odcinek ten zostanie wprowadzony do eksploatacji.

Realizacja projektu pilotażowego polegać będzie na pierwszej instalacji urządzeń Ertms dostosowanych do warunków polskich. W rezultacie system otrzyma homologację europejską dla tzw. składników interoperacyjności i podsystemu w części przytorowej i pokładowej.

Realizacja tego projektu stanowi kontynuację modernizacji linii kolejowej E30 i będzie polegała na zabudowie systemu ERTMS, który ma na celu zapewnienie interoperacyjności oraz podniesienie bezpieczeństwa prowadzenia ruchu. Inwestycja zaprojektowania, zabudowy i uruchomienia systemu ERTMS w powiązaniu z inwestycjami modernizacyjnymi pozwoli na podniesienie parametrów eksploatacyjnych linii kolejowej, co wpłynie na komfort i bezpieczeństwo podróżnych.

ERTMS - Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym (European Rail Traffic Managment System) został zaprojektowany w celu ustanowienia zintegrowanego i przyjaznego użytkownikom (przewoźnikom) systemu transportu kolejowego. Ma on zapewnić interoperacyjność transportu kolejowego, tzn. możliwość swobodnego poruszania się pociągów na sieciach kolejowych poszczególnych państw (właścicieli infrastruktury) bez konieczności zatrzymywania się na granicach oraz wymiany lokomotyw lub maszynistów.

Całkowity koszt przedsięwzięcia wynosi ponad 145 mln zł, zaś kwota dofinansowania wynosi ponad 118 mln zł.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

UTK sprawdził, ile kosztuje montaż ETCS

Tabor i technika

UTK sprawdził, ile kosztuje montaż ETCS

inf. pras 20 czerwca 2022

PKP Intercity startuje w CEF. Chce dofinansować montaż ERTMS

Tabor i technika

PLK ponawia przetarg na ERTMS do Portu Północnego w Gdańsku

Infrastruktura

Zatrzymani w sprawie ogromnego przetargu na GSM-R usłyszeli zarzuty

Prawo i polityka

Dwie oferty na projekt i budowę ERTMS na Rail Baltice [aktualizacja]

Infrastruktura

Zobacz również:

UTK sprawdził, ile kosztuje montaż ETCS

Tabor i technika

UTK sprawdził, ile kosztuje montaż ETCS

inf. pras 20 czerwca 2022

PKP Intercity startuje w CEF. Chce dofinansować montaż ERTMS

Tabor i technika

PLK ponawia przetarg na ERTMS do Portu Północnego w Gdańsku

Infrastruktura

Zatrzymani w sprawie ogromnego przetargu na GSM-R usłyszeli zarzuty

Prawo i polityka

Dwie oferty na projekt i budowę ERTMS na Rail Baltice [aktualizacja]

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5