Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Dwie oferty na projekt i budowę ERTMS na Rail Baltice [aktualizacja]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
21-01-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Dwie oferty na projekt i budowę ERTMS na Rail Baltice [aktualizacja]
Fot. PKP PLK (Archiwum)
PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyły oferty w przetargu na projekt i zabudowę systemu ERTMS/ETCS na linii E75 na odcinku Warszawa Rembertów – Białystok. Jedna z nich mieści się w kosztorysie.

W październiku PKP Polskie Linie Kolejowe rozpisały przetarg na zadanie „Projekt i zabudowa systemu ERTMS/ETCS na linii E75 na odcinku Warszawa Rembertów – Białystok”. Na magistrali wciąż są jednak odcinki, które nie zostały poddane modernizacji. Prawdopodobnie dlatego PLK zdecydowały się na podzielenie zadania na zadanie podstawowe i zadanie w opcji. Zakres podstawowy obejmuje zabudowę systemu ERTMS/ETCS na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne, opcja: montaż ERTMS na odcinku Sadowne – Białystok.

Przypomnijmy, że prace na odcinku od Warszawa Rembertów – Tłuszcz – Sadowne niemal się już zakończyły, trwają pomiędzy a Sadownem a Czyżewem (ich koniec planowany jest na ostatni ostatnie miesiące 2019), natomiast jeśli chodzi o odcinek między Czyżewem a Białymstokiem, to PKP PLK jest obecnie na etapie wyboru wykonawcy zadania, przy czym założony przez zarządcę torów budżet został tu poważnie przekroczony.

Wymagane jest wykazanie przez wykonawcę wykonania w okresie ostatnich 5 lat zabudowy systemu ERTMS/ETCS poziomu 2 na co najmniej 30 km linii kolejowej, chyba, że okres prowadzenia działalności jest krótszy. Przypomnijmy: jedyny funkcjonujący odcinek ERTMS/ETCS poziomu 2 między Legnicą a Bielawą zbudowała firma Bombardier Transportation (ZWUS), natomiast budowę tego systemu na odcinku od Warszawy do Trójmiasta realizuje konsorcjum firm w składzie: Bombardier Transportation (ZWUS) Polska, Thales Polska oraz Nokia Siemens Networks. Prace przy nim zakończą się w 2019 roku.

PKP PLK przewiduje udzielenie zamówień (może to zrobić „z wolnej ręki”) po wcześniejszym przeprowadzeniu negocjacji z wykonawcą, w szczególności w zakresie dokumentacji projektowej, automatyki kolejowej, urządzeń telekomunikacyjnych, elektroenergetyki oraz w zakresie zapewnienia pełnej funkcjonalności na styku linii objętych zadaniem z liniami stycznymi wyposażonymi w system ERTMS/ETCS.

Zamówienie ma być dofinansowane przez Unię Europejską z funduszu CEF. PKP PLK wybierze ofertę z uwzględnieniem kryterium ceny brutto za realizację zakresu podstawowego (50%), ceny brutto za realizację opcji (30%) oraz doświadczenia personelu wykonawcy (20%). Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w przetargu upłynie 22 listopada.

Przypomnijmy, że bez poprawnego działania systemu łączności GSM-R w Polsce, nie uda się nadać pełnej funkcjonalności ERTMS/ETCS poziomu 2. Przetarg na budowę masztów i wdrożenie systemu GSM-R wygrała na wiosnę 2018 Nokia.

Aktualizacja: Dwie oferty

18 stycznia PKP PLK otworzyły oferty w postępowaniu. Na wykonanie zakresu podstawowego zamówienia przeznaczono 82 mln złotych brutto. Oferty złożyły dwie firmy – Bombardier ZWUS oraz Thales. Ten pierwszy zaproponował cenę 79,2 mln zł brutto, a drugi –108,3 mln zł brutto. Wykonanie opcji zostało wycenione odpowiednio na 41,5 mln zł i 38 mln zł (brutto). 
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

UTK sprawdził, ile kosztuje montaż ETCS

Tabor i technika

UTK sprawdził, ile kosztuje montaż ETCS

inf. pras 20 czerwca 2022

PKP Intercity startuje w CEF. Chce dofinansować montaż ERTMS

Tabor i technika

PLK ponawia przetarg na ERTMS do Portu Północnego w Gdańsku

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

UTK sprawdził, ile kosztuje montaż ETCS

Tabor i technika

UTK sprawdził, ile kosztuje montaż ETCS

inf. pras 20 czerwca 2022

PKP Intercity startuje w CEF. Chce dofinansować montaż ERTMS

Tabor i technika

PLK ponawia przetarg na ERTMS do Portu Północnego w Gdańsku

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5