NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Tunel Gotarda z pełnym ETCS p. 2

| Thales 02.06.2016 8

Tunel Gotarda z pełnym ETCS p. 2
Fot. ThalesWyposażenie szwajcarskiej sieci kolejowej testuje specjalna lokomotywa
Wczoraj pisaliśmy szeroko o otwarciu najdłuższego i najgłębszego tunelu na świecie. Warto dodać kilka słów o rozwiązaniach z dziedziny sterowania ruchem kolejowym zastosowanych w tunelu.
1 czerwca 2016 r. odbyła się ceremonia otwarcia tunelu Gotarda, najdłuższego i najnowocześniejszego tunelu kolejowego na świecie. Tunel, wyposażony w system ETCS poziomu 2 firmy Thales, połączy Szwajcarię z Włochami i Niemcami. Firma Thales była jedną z firm tworzących konsorcjum odpowiedzialne za powstanie tunelu.

– Jesteśmy bardzo dumni, że mogliśmy uczestniczyć w tym wyjątkowym projekcie, który był najważniejszym brakującym ogniwem łączącym kraje Europy. Pomimo trudności programu udało nam się zbudować całą technologię kolejową tego tunelu, w tym serce systemu – system sterowania ruchem kolejowym firmy Thales. W dodatku zrobiliśmy to na rok przed wyznaczonym terminem – podkreśla Peter Huber, kierownik projektu, Transtec Gotthard.

Nowoczesny system ETCS firmy Thales pozwoli na ruch ponad 300 pociągów dziennie, poruszających się z prędkością do 250 km/h, w dwóch oddzielnych tunelach. Z całej inwestycji wartej 12 mld franków szwajcarskich, aż 1,9 mld przypadło na sprzęt kolejowy, a 196 mln było wkładem Thales.

Zaangażowanie firmy Thales w projekt tunelu Gotarda obejmowało opracowanie, wyprodukowanie, zainstalowanie oraz homologację systemów sterowania ruchem kolejowym w ramach całego systemu. Thales przeprowadził także wszystkie niezbędne testy. Systemy zostały zbudowane w warunkach zbliżonych do rzeczywistych, w należącym do firmy laboratorium Gotarda w Zurychu i są wynikiem ośmiu lat pracy niemiecko-włoskiego zespołu – informuje dostawca.

Przebiegający pod Alpami na głębokości 2 300 metrów tunel Gotarda ma 57 km długości. To nowe połączenie kolejowe skróci czas podróży z Zurychu do Mediolanu o godzinę. Teraz podróż ta zajmie niecałe 3 godziny. Otwarcie tunelu to także korzyści dla środowiska naturalnego, dzięki niemu zmniejszy się bowiem natężenie transportu drogowego na rzecz kolei, co znacznie zredukuje emisję dwutlenku węgla. Z tunelu będą korzystać zarówno pociągi pasażerskie, jak i towarowe. 

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Szwajcaria (114)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Szwajcaria (114)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5