Jak informuje „Gazeta Wyborcza”, przy gruntowej modernizacji dworca kolejowego Opole Główne pracuje obecnie 80 robotników. Część prac prowadzona jest nocą.
Prace modernizacyjne na opolskim dworcu prowadzone są w pomieszczeniach biurowych w budynku głównym i wejściowym oraz w pomieszczeniach komercyjnych sąsiadujących z holem głównym dworca – podaje „Gazeta Wyborcza”. Obecnie trwa wymiana instalacji w budynkach oraz renowacja stolarki okiennej i drzwiowej.
W czasie prac pod w holu dworca odkryto przedwojenne płytki. „Większość z nich jest dobrze zachowana, mają kremowy kolor, na dole i górze dodatkowy zielony pas. Takie same dawne płytki, odrestaurowane w zeszłym roku, zdobią przejście podziemne pomiędzy pierwszym a drugim peronem” - podaje „Gazeta Wyborcza”. - Mieszkańcy skarżyli się Karolowi Musiołowi, że dworzec nie wygląda reprezentacyjnie, bo ma takie płytki jak publiczna ubikacja. 20 lat po wojnie zabudowano je więc czarnymi, lśniącymi płytkami. Na tamte czasy to było coś supernowoczesnego, powód do dumy. I tak te czarne płytki przetrwały do naszych czasów. Większość mieszkańców zapomniała o tych poniemieckich – wyjaśnia „Gazecie Wyborczej” Romuald Kulik, pasjonat historii Opola. Płytki zostaną odrestaurowane i odsłonięte.
Na dworcu zachowana zostanie stara posadzka. Renowacje przeszły już zabytkowe stropy. Odrestaurowana zostanie stolarka wokół okien kasowych. Na ukończeniu są prace konstrukcyjne przy wykonaniu szybów windowych.
Wyburzono już schron, który znajdował się w pobliżu dworca, w jego miejscu powstanie parking na ok. 60 pojazdów. - Na przyszłym parkingu trwa wykonywanie podbudowy pod nawierzchnię i układanie kostki granitowej i krawężników – informuje „Gazetę Wyborczą” Bartłomiej Sarna, rzecznik prasowy PKP SA we Wrocławiu.
Jak podaje „Gazeta Wyborcza”, łączny koszt inwestycji wynosi 14 milionów złotych. Prace mają zakończyć się na wiosnę 2014 roku.
Więcej