Firma Skanska złożyła najkorzystniejszą ofertę na przeprowadzenie prac przygotowawczych w rejonie Targu Siennego i Rakowego w Gdańsku. W ramach inwestycji tory SKM zostaną przedłużone do nowego przystanku Śródmieście, a cały wykop kolejowy - przykryty płytą.
Prace przygotowawcze pochłoną aż 3,4 mln złotych brutto - to i tak prawie 1,5 mln złotych mniej, niż przewidywał kosztorys SKM Trójmiasto. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie wszelkich robót objętych dokumentacją projektową pn. „Prace przygotowawcze pod zagospodarowanie terenów kolejowych pomiędzy wiaduktem w ciągu ul. Hucisko, ulicą 3-go Maja, wiaduktemw ciągu al. Armii Krajowej i terenów miejskich w rejonie Targu Siennego i Targu Rakowego w Gdańsku – powschodniej stronie wykopu kolejowego”.
Głównym celem całego projektu jest rewitalizacja i wzmocnienie śródmieścia Gdańska poprzez stworzenie wielofunkcyjnego centrum miasta, łączącego kulturę, handel, rekreację, rozrywkę, usługi i powierzchnię biurową oraz ogólnodostępne parkingi. Koncepcja, stworzona przez biuro architektoniczne T+T Design, odtwarza historyczna linie zabudowy i integruje zabytkowy Kanał Raduni. Plan T+T Design opiera się na połączeniu i integracji pojedynczych budynków, ulic i placów.
Istotną częścią projektu jest realizacja celu publicznego, który zakłada stworzenie nowych obiektów jak Centrum Dziedzictwa Historycznego Miasta Gdańska (CDHMG), i przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej i drogowej, co usprawni obecne i przyszłe połączenie komunikacyjne, obejmujące dwa kluczowe skrzyżowania oraz budowę ulicy Nowe Podwale Grodzkie.
Z kolei PKP SKM w Trójmieście wybuduje nowy przystanek nazywany roboczo Gdańsk Śródmieście, by zapewnić dostęp do nowej przestrzeni publicznej w postaci placów, parków i bulwarów, które powstaną w ramach realizacji projektu. Zabudowa przestrzeni nad torami kolejowymi zapowiada się jako jedno z najbardziej imponujących przedsięwzięć w projekcie.