Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Trójmiasto: Niesprawne hamulce czy niesprawny serwis?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-03-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
tojmiasto.pl, 24 marca 2010

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Trójmiasto: Niesprawne hamulce czy niesprawny serwis?
Portal trójmiasto.pl dotarł do wewnętrznego dokumentu ZKM, który pokazuje jak często zawodzą hamulce w tramwajach i jak firmowi mechanicy nieumiejętnie je naprawiają.

Książka Usterek Pojazdu to dokument, w którym zapisywane są wszystkie awarie i usterki, które dotyczą konkretnego składu. To z niej mechanicy dowiadują się, co należy naprawić. Książka, którą zdobyli dziennikarze portalu trójmiasto.pl dotyczy dziewięciu miesięcy 2008 roku. Wynika z niej, że na 31 wypełnionych stron, aż 18 dotyczy problemów z hamowaniem. Prawie na każdej kartce motorniczy zapisywał, że pojazd ma niesprawne hamulce postojowe, a mechanicy potwierdzali usunięcie awarii. I tak niemal codziennie.

- To nie jest żaden wyjątek, wiele książek wygląda tak samo. Mechanicy wpisują naprawę, choć często w ogóle jej nie przeprowadzają. Z mojej praktyki wynika, że w zajezdni Wrzeszcz nieraz w ogóle nie są wpisywane, nawet poważne usterki. Powody są dwa: szefostwo uważa, że nie ma sensu wpisywać takich "drobnostek". Drugi powód to przekonanie wielu kierujących, że i tak usterki nie zostaną usunięte - informuje nas motorniczy, z którym spotkaliśmy się przy zajezdni Wrzeszcz.

- Tramwaje rozpoczynające obsługę linii komunikacyjnej mają sprawne wszystkie układy hamulcowe. Zakres i czas prac związanych z naprawą, zależny jest od typu pojazdu. - zapewnia Krzysztof Wojtkiewicz, rzecznik ZKM Gdańsk.

Jeżeli tak się rzeczywiście dzieje, to naprawy w warsztatach ZKM niewiele dają. Książka pokazuje to czarno na białym: 5, 8, 11, 21 i 25 sierpnia oraz 8, 16, 23, 24 września 2008 roku motorniczowie wciąż sygnalizują problemy z hamulcami szczękowymi. Mimo to tramwaj zawsze wyjeżdża na trasę - dziwi się portal trojmiasto.pl

Więcej

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Gdańsk: Sposób na rozładowanie tramwajowego korka

Zintegrowany transport

Gdańsk: Sposób na rozładowanie tramwajowego korka

Gazeta Wyborcza, 7 czerwca 2010 08 czerwca 2010

Jan Heweliusz patronem gdańskiego Swinga

Zintegrowany transport

Jan Heweliusz patronem gdańskiego Swinga

ZKM Gdańsk, 18 lutego 2011 18 lutego 2011

Tramwaje za 5 mln zł stoją na bocznicy

Zintegrowany transport

Tramwaje za 5 mln zł stoją na bocznicy

Gazeta Wyborcza, 20 kwietnia 2011 20 kwietnia 2011

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Gdańsk: Sposób na rozładowanie tramwajowego korka

Zintegrowany transport

Gdańsk: Sposób na rozładowanie tramwajowego korka

Gazeta Wyborcza, 7 czerwca 2010 08 czerwca 2010

Jan Heweliusz patronem gdańskiego Swinga

Zintegrowany transport

Jan Heweliusz patronem gdańskiego Swinga

ZKM Gdańsk, 18 lutego 2011 18 lutego 2011

Tramwaje za 5 mln zł stoją na bocznicy

Zintegrowany transport

Tramwaje za 5 mln zł stoją na bocznicy

Gazeta Wyborcza, 20 kwietnia 2011 20 kwietnia 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5