Kontrakt obejmuje kupno 11 dwukabinowych lokomotyw elektrycznych typu TRAXX P160 DC, przeznaczonych do prowadzenia składów pociągów pasażerskich zmiennokierunkowych, złożonych z wagonów typu push-pull, świadczenie usług serwisowych w okresie 4 lat od daty przekazania elektrowozu oraz przeszkolenie pracowników zamawiającego. Zamówienie ma zostać zrealizowane do 31 grudnia 2011 r.
Do przetargu obok Bombardiera stanęły jeszcze dwie firmy: CSR Zhuzhou Electric Locomotive Co. Ltd. (ZELC) oraz Siemens. Niezbędnym wymogiem wzięcia udziału w przetargu, było m.in. wykazanie się przez producentów dostarczeniem w okresie ostatnich trzech lat 5 sztuk nowych lokomotyw elektrycznych przystosowanych technicznie do prędkości minimum 160 km/h.
Pociąg typu push-pull składa się z lokomotywy, wagonów środkowych i dołączonego na końcu składu wagonu sterowniczego z kabiną dla maszynisty. Lokomotywa może tradycyjnie ciągnąć pociąg, lecz przy zmianie kierunku jazdy, nie ma konieczności przestawiania lokomotywy. Jedynie maszynista przesiada się do kabiny w wagonie sterowniczym i stamtąd steruje lokomotywą, która tym razem pcha cały skład. To rozwiązanie pozwala na zaoszczędzenie czasu, dużych nakładów pracy i środków.
Koleje Mazowieckie eksploatują wagony piętrowe (37 sztuk, w tym: 11 wagonów sterowniczych i 26 wagonów środkowych, których producentem jest firma Bombardier). Dotychczas brakowało nowoczesnych lokomotyw, a do obsługi wagonów piętrowych wykorzystywane były lokomotywy od PKP Cargo.