NUMER 05/2019
NUMER 05/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej na giełdzie
szukaj
Śledź nas:

Szybszy projekt szybkiej kolei dzięki BIM i cyfryzacji

| informacja prasowa Autodesk 22.05.2019 0

Szybszy projekt szybkiej kolei dzięki BIM i cyfryzacji
Zdjęcie udostępnione przez China Railway Siyuan Survey and Design Group Co., Ltd
6 tuneli, 10 mostów i 8,3 km kolejowej linii pasażerskiej tylko w 6 tygodni. Jak Innowacyjny proces BIM przyspiesza projektowanie mostów i tuneli.
Projekt szybkiej kolei z Wuhan do Xi'an obejmuje: stację kolejową, 6 tuneli i 10 mostów oraz linię pasażerską o długości 8,3 kilometra. Przy oczekiwanym koszcie 160 mln USD linia wymagała współpracy ekspertów w zakresie projektowania różnych obiektów infrastrukturalnych. Do zespołu projektowego dołączyło ponad 50 specjalistów ds. projektowania i inżynierii z China Railway Siyuan Survey and Design Group, którzy wspólnie, błyskawicznie ukończyli projekt. Jak to zrobili? Współpracowali przy automatyzacji i ulepszaniu procesu projektowania w metodyce BIM (Building Information Modeling), wykorzystując do tego narzędzia dostępne w kolekcji dla architektury, inżynierii i budownictwa firmy Autodesk.

„Dzięki naszemu przyszłościowemu podejściu do projektowania i proaktywnemu planowaniu zrealizowaliśmy projekt sześciu tuneli i 10 mostów w ciągu zaledwie 1,5 miesiąca” - mówi Hua Xie, kierownik ds. IT w projekcie. „Udało nam się wykorzystać narzędzia z kolekcji AEC, aby przyspieszyć realizację powtarzalnych zadań projektowych, co pomogło nam zwiększyć wydajność projektowania tuneli i mostów”.

Pierwsza przeszkoda w stworzeniu projektu polegała na wybraniu optymalnej trasy dla linii kolejowej, która przemierza góry, rzeki i jeziora. Zespół chciał uniknąć niepotrzebnych wyzwań konstrukcyjnych, wybierając trasę z minimalną liczbą mostów i tuneli, które należałoby zbudować. Gdyby pracowano nad każdym obiektem i odcinkiem trasy osobno, ukończenie całości zajęłoby znacznie więcej czasu.

Zespół projektowy zdawał sobie sprawę, że BIM odegra istotną rolę w przezwyciężeniu wyzwań, ale nie rozwiąże ich wszystkich. Konieczne było znalezienie sposobu na ścisłą współpracę i łatwy dostęp do wszystkich modeli projektowych. W pierwszym kroku wykorzystano dedykowane oprogramowanie do zarządzania danymi. 

Zintegrowany projekt i cyfrowy bliźniak inwestycji

Interdyscyplinarny zespół, który do przygotowania projektu wykorzystywał oparte na modelach procesy i narzędzia IT, był w stanie zrealizować projekt tego odcinka kolejowego wraz z
tunelami, mostami i stacją Wudangshan w półtora miesiąca. Był to jeden z pierwszych projektów kolejowych w Chinach, które całkowicie wykorzystywał procesy BIM.

Zespół jest przekonany, że sukces projektu posłuży jako punkt odniesienia dla innych podobnych inwestycji w kraju do czego zachęcać powinny jego imponujące wyniki. Przykładowo, po ustaleniu najlepszej trasy dla linii kolejowej i ustanowieniu bardziej zautomatyzowanego procesu projektowania, zespół był w stanie zaprojektować 6 tuneli i 10 mostów w ciągu zaledwie 6 tygodni. Precyzja konstrukcji umożliwiła szerokie wykorzystanie prefabrykacji do budowy stacji kolejowej, przyspieszając instalację kluczowych części wyposażenia aż o 60%.

Więcej informacji na temat tego klienta referencyjnego oraz BIMu na kolei na www.autodesk.pl/campaigns/abm/kolej
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Chiny (349)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Chiny (349)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2019
NUMER 05/2019
W numerze 5/2019 miesięcznika "Rynek Kolejowy" analizujemy raporty roczne kolejowych spółek giełdowych (i nie tylko) oraz plan PKP PLK na warszawską "średnicę". Poza tym piszemy o problemie z punktualnością na linii Polska – Ukraina, karach umownych (a raczej ich braku) dla Pesy w Wielkopolsce i rozwoju kolei w Polsce Wschodniej. Polecamy również rozmowy, w tym z Kolejami Rosyjskimi (RŻD) oraz firmą Graw.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5