Partnerzy serwisu:
Biznes

Szybka Kolej Regionalna nie obejdzie się bez Flirtów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
31-05-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Krzysztof Kuś/Gazeta Wyborcza, 31 maja 2010

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Szybka Kolej Regionalna nie obejdzie się bez Flirtów
Ewentualne zabranie nowoczesnych Flirtów może mieć dla Tychów dużo poważniejsze konsekwencje niż tylko utrata nowoczesnych i wygodnych pociągów. Nie będzie po co inwestować w nowe przystanki i parkingi, które mają stać się częścią Szybkiej Kolei Regionalnej – czytamy w katowickim dodatku „Gazety Wyborczej”.

Marszałek podpisał z władzami Tychów umowę na rozbudowę linii, która do 2013 roku ma połączyć Tychy, przez Katowice i Sosnowiec z Dąbrową Górniczą. W ramach tego projektu władze Tychów miałyby wybudować trzy nowe przystanki (Tychy Lodowisko, Tychy Miasto przy ul. Grota-Roweckiego oraz Tychy Bielska), a całość uzupełniałyby dwa nowe wielopoziomowe parkingi w ich pobliżu. Chodzi o to, by zachęcić tyszan podróżujących obecnie do Katowic swoimi samochodami do przesiadki. Koszty oszacowano na około 50 mln zł, a większość pieniędzy miałaby pochodzić z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego – informuje „Gazeta Wyborcza”.

Ten duży projekt - jeden z niewielu w ostatnich latach dotyczących komunikacji publicznej - stanął jednak pod znakiem zapytania. Powód? Wniosek o unijne dofinansowanie przygotowany przez Tychy opierał się na założeniu, że to właśnie nowoczesne Flirty, a nie inne pociągi, będą kursowały na trasie Szybkiej Kolei Regionalnej. Tymczasem Przewozy Regionalne przymierzają się do zabrania Tychom Flirtów. Argumentują, że na trasie do Katowic było mniej pasażerów, niż zakładano.

Teraz wszystko zależy od tego, jak zachowa się urząd marszałkowski. Okazuje się, że marszałek potwierdził w specjalnej umowie, że na trasie Szybkiej Kolei Regionalnej będą kursować nowoczesne pociągi (w umowie wskazano jednoznacznie na Flirty), ale wydaje się, że teraz o tym zapomniał. Gdy Przewozy Regionalne zaczęły przebąkiwać o przeniesieniu Flirtów do Częstochowy, władze województwa nie sprzeciwiły się temu pomysłowi.

Co ciekawe, Tychy coraz poważniej poszukują awaryjnego wyjścia z całej sytuacji. Zastanawiają się, czy zamiast Flirtów na tyskich torach nie mogłyby pojawić się pociągi należące do któregoś z prywatnych przewoźników. Ale tu koło się zamyka, bo bez zgody marszałka nie ma o tym mowy - czytamy w „Gazecie Wyborczej”.

Więcej

 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Śląskie: Dwa systemy do zakupu elektronicznych biletów

Pasażer

Śląskie: Dwa systemy do zakupu elektronicznych biletów

Fakt, 11 maja 2011 11 maja 2011

Śląskie pracuje nad Strategią Rozwoju Systemu Transportu

Prawo i polityka

Śląskie pracuje nad Strategią Rozwoju Systemu Transportu

(źródło: kk, Rynek Kolejowy, 22 czerwca 2011) 23 czerwca 2011

PR boją się ujawnić koszty na Śląsku?

Biznes

PR boją się ujawnić koszty na Śląsku?

Gazeta Wyborcza 12 sierpnia 2011

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Śląskie: Dwa systemy do zakupu elektronicznych biletów

Pasażer

Śląskie: Dwa systemy do zakupu elektronicznych biletów

Fakt, 11 maja 2011 11 maja 2011

Śląskie pracuje nad Strategią Rozwoju Systemu Transportu

Prawo i polityka

Śląskie pracuje nad Strategią Rozwoju Systemu Transportu

(źródło: kk, Rynek Kolejowy, 22 czerwca 2011) 23 czerwca 2011

PR boją się ujawnić koszty na Śląsku?

Biznes

PR boją się ujawnić koszty na Śląsku?

Gazeta Wyborcza 12 sierpnia 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5